Programma waarmee je duplicaten makkelijk kan verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Mijn vraag is simpel.. ik zoek een programma waarmee ik gemakkelijk duplicaten van foto's/liedjes kan opsporen om ze dan te verwijderen.

Had vroeger zo'n soort programma op Windows, zodat die heel snel dubbele foto's kon opsporen (ook verschillend van naam), dus echt het beeld zelf en je kon ze nadien verwijderen.

Zoek nu iets soortgelijks voor op Mac.

Iemand een programma aan te raden? Liefst gratis, maar als het echt een goei is, wil ik er ook wel voor betalen.

Ik heb totnutoe enkel Tidy Up (free) gevonden, maar weet niet of dit betrouwbaar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
In iTunes zit het standaard ingebakken, View -> Show Duplicate Items.

Foto's weet ik niet...

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:55

WTM

Ik gebruik het programma Twins. Erg tevreden over, laat 'm af en toe draaien en kan zorgvuldig selecteren welke weg moet en welke niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanWilder
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-04-2023

VanWilder

Dev @ Eurocontrol

Ik gebruik Gemini van MacPaw. Die jongens maken nog wel handige apps (CleanMyMac, MacHider..). Twins ken ik niet, eens bekijken. :)

[ Voor 9% gewijzigd door VanWilder op 26-10-2013 03:55 ]

Good morning, and in case I don't see ya, good afternoon, good evening, and good night!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
azt33 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:49:
In iTunes zit het standaard ingebakken, View -> Show Duplicate Items.

Foto's weet ik niet...
Bij iTunes weet ik het ook al, zoek het echt specifiek voor foto's dus..
WTM schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:55:
Ik gebruik het programma Twins. Erg tevreden over, laat 'm af en toe draaien en kan zorgvuldig selecteren welke weg moet en welke niet.
Kan je een link geven naar dat progje? Ik vind nl. verschillende Twins terug. PicTwins is eigenlijk echt wat ik zoek maar er zijn nog geen reacties over.. Dat komt qua interface echt overeen met wat ik op Windows had.
VanWilder schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 01:16:
Ik gebruik Gemini van MacPaw. Die jongen maken nog wel handige apps (CleanMyMac, MacHider..). Twins ken ik niet, eens bekijken. :)
Werkt dit ook op dezelfde manier voor foto's zoals bvb PicTwins (zie hierboven voor link)?
Want in de beschrijving te lezen, gaat het enkel om het bestand precies.

Zou een prog moeten hebben dat op basis van het beeld zelf, op zoek gaat naar duplicaten.

Situatie is eigenlijk de volgende: heb een hele grote bib met foto's van eigen werken en inspiratiebeelden op 2 harde schijven staan. Dan nog in kleinere mappen extra kopieën.
Wil nu één grote bib hebben met allemaal unieke afbeeldingen zodat er geen verwarring meer ontstaat.

Gemini kan ik wel gebruiken voor al mijn bestanden, ziet er goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:55

WTM

http://www.rockysandstudio.com/support#twins

Gek is blijkbaar weg uit AppStore maar ook weer ander naam ofzo. Even lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:00

RnB

Ik heb goede ervaringen met Gemini van MacPaw en Photosweeper uit de MAS.
Die laatste had ik eerst, want Gemini support alle files op je computer, waaronder ook foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Gemini heb ik vannacht aangeschaft. Werkt prima :)
Voor foto's te vergelijken en duplicaten te wissen zoek ik nog iets beter dan Photos Duplicate Cleaner (free) en liefst gratis.

Photosweeper zal ik overwegen als er echt niks anders te vinden is.. Of Twins / The Duplicate Finder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
fdupes is op zich ook prima IMHO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:16
Ik gebruik zowel Gemini als PhotoSweeper. In mijn ervaring werkt PhotoSweeper beter wanneer het gaat om het vinden van duplicaten van afbeeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
CHRlS schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 10:25:
Ik gebruik zowel Gemini als PhotoSweeper. In mijn ervaring werkt PhotoSweeper beter wanneer het gaat om het vinden van duplicaten van afbeeldingen.
Kan je bij PhotoSweeper meerdere mappen doorlopen om daar de duplicaten in te vinden?
De interface ziet er wel wat druk uit, makkelijk in omgang?

Verder heb ik Gemini al aangeschaft en heeft al heel goed dienst bewezen! _/-\o_
Maar ivm foto's, doet Photos Duplicate Cleaner (free) toch niet helemaal wat ik wil.

Als ik een antwoord heb op bovenstaande vragen, zal ik Photosweeper maar eens aanschaffen denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Werkt een van die programma's ook met foto's op een gekoppelde NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ook hier goede ervaringen met Photosweeper voor iPhoto.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Pagina: 1