Toon posts:

WRC4 is uit: vraagje over de stages

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WRC4 is vandaag uitgekomen: een rally game met de auto's en coureurs van dit jaar. Ik lees her en der dat dit de beste versie tot nu toe is, maar ik kan niet achterhalen hoe het zit met de stages: of dat weer (net als in WRC3) steeds 6 stages zijn die geplaatst zijn in een soort van grote master stage zodat je elke keer over dezelfde weg rijdt. Dat wordt namelijk heel snel vervelend als de stages ook weer zo kort zijn als gebruikelijk.

Iemand het spel al gespeeld? Zijn de stages uniek of delen ze weer stukken?

Ben ook benieuwd of het weer etc. instelbaar is of dat dat zit ingebakken in de stages (zoals in WRC3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 19:36
Ik ben WRC 4 al aan het spelen, de stages zijn wel stukjes die herhaald
worden in andere volgordes, of tegengesteld.
Het weer is de single rally mode niet apart in te stellen en ook het rijden
op welk dagdeel, dit is wel in de single stage in te stellen, nu ben ik aan het
twijfelen als dit met het weer in te stellen is.

Er is wel meer aandacht besteed met de schaduw van bergen en bomen, als
je naast een rotswand rijd is het soms tricky.

Ik vind het jammer dat je niks met koplampen kan dien in de carsettings vooral
als je tegen de avond aan rijd.

Weet iemand waar je carsettings kan downloaden of bekijken, ik denk dat je
hier veel tijdwinst mee kan behalen.

[ Voor 9% gewijzigd door riesjaar op 26-10-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de info. Ik hen ondertussen via een ander forum gehoord/gezien dat zowat alle stages zelfs exact dezelfde zijn als in WRC3... wat nog erger is imho. Schijnt inderdaad een fractie mooier te zijn alhoewel ik ook heel vaak lees dat de graphics 'outdated' zijn. Al met al denk ik dat ik 'm maar laat liggen. Misschien leuk als 'ie ooit op Steam voor 5 euro te koop is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-09 22:54
Ik heb WRC3 destijds niet gekocht en alleen de "probeer versie" gespeeld. Je moet WRC4 eigenlijk zien als een behoorlijk opgepoetste versie van deel 3. Ik heb hem nu wel gekocht.

Alleen ben ik nu juist heel erg gewend geraakt aan RBR physics en is het nu juist lastig besturen in WRC4. Er wordt ook weer aan een Advanced Physics mod gewerkt dus dan is het misschien beter naast elkaar te spelen.

De nieuwe tracks zijn: Finland, Italie, portugal en australie. Dat vind ik behoorlijk wat na 1 jaar en van zo'n kleine developer die ook nog eens alle banen opgepoetst heeft en een veel betere carriere modus ingebouwd heeft.

Vond je WRC3 niks, dan zul je dit denk ik ook niet leuk vinden. Andersom is het een heel mooi ge-update spel. De dusk / dawn settings geven extra sfeer ondanks dat je geen koplampen aan hebt...

Echter ben ik nu "verpest" met het aanleren van rijden in RBR. Je hebt daar (na ontiechelijk veel oefenen) een veel betere controle over de auto. Bijvoorbeeld heb je doordat je te veel grip hebt heel vaak onderstuur. In RBR kan je met left foot breaking, powersliden en handrem bochtjes met tegen sturen en extra gas geven precies afstemmen hoe je door de bocht gaat. Dat lukt mij tot nu toe echt niet in WRC4. Je moet handrem gebruiken of gewoon heel erg afremmen. Handrem heb je (vind ik) heel weinig controle op hoe je door de bocht gaat. Echter heb ik ook al gezien dat je de handrem kunt finetunen in de car-settings. Dat ga ik dus maar eens proberen!

Ohja, de force feedback valt wel tegen... Ik merk alleen dat hij naar het midden wil zodra je rijdt. Daarnaast merk je bijna niks van FFB, alleen als je heel hard crasht ofzo. RBR is dat VEEL beter, je voelt echt of je de grip voor kwijt raakt of niet. Weer iets wat hopelijk met de advanced physics plugin verbeterd kan worden!

[ Voor 10% gewijzigd door Shodan op 28-10-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 19:36
Die advanced physics zal niet op X-box gaan, ik speel dit op spel op de
X-box 360.
@ Shodan, weet jij misschien ergens waar je wat carsettings op het net kan vinden,
als je zelf hier mee aan de slag wil gaan is het lastig om een juiste set up te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Geen idee, echter probeer je er een beetje in te verdiepen, de omschrijvingen geven al goed aan wat het doet, dus dan kan je zelf wat dingen uitproberen. Het is allemaal wat veel, maar probeer gewoon wat. Bovendien is het erg persoonlijk. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Hier plaatjes van alle stages

Er zijn dus 5 nieuwe stages, Zweden is ook nieuw gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Shodan schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:07:
Hier plaatjes van alle stages

Er zijn dus 5 nieuwe stages, Zweden is ook nieuw gemaakt.
Ze hebben het probleem van herhaling dus 'opgelost' door in de nieuwe tracks hele korte alternatieve routes te maken. Niet helemaal wat ik verwacht had, maar goed. 5 compleet nieuwe tracks is op zich wel leuk, natuurlijk. Jammer dat ze niet bij alle tracks wat nieuwe alternatieve stukjes hebben geplakt.

Ik wacht alsnog tot 'ie goedkoper wordt: goedkoopste optie tot nu toe is 21 euro: dat is al aardig maar ik wacht tot 'ie 15 euro is of zo.

Bedankt voor je 'review' trouwens. Op zich vind ik het geen probleem dat 'ie niet zo realistisch is als RBR: dan kan ik tenminste een keer een rally uitrijden, haha! Als ik WRC 4 koop, is het ook meer voor zo nu en dan ff lekker raggen met die bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kon 'm krijgen voor 17 euro dus heb ik 'm toch maar gekocht. En hij is best leuk. Ik vind het er ook best goed uitzien maar ik game niet zo heel veel meer dus ik zal wel achterlopen. ;) Ik vind het in ieder geval prima wat de graphics betreft. De dawn en dusk voegen ook wel wat toe: daardoor is alles net ff anders.

Ik speel het spel meer als een soort arcade racer met een XBox controller en dat gaat prima. Ik heb geen zin om m'n G27 aan te sluiten omdat dat elke keer zo'n gedoe is en eigenlijk speelt het met een XBox controller lekker onstpannen. ;)

Ik heb net de rally van Duitsland gereden die dus nieuw is en tsja, ik heb alles nu al wel weer tig keer gezien :| , maar goed, daar moet ik me maar overheen zetten. Groot kans trouwens dat ik me al heel snel ga beperken tot steeds de langste stage van elk land: ik hoef nog geeneens zo nodig een complete rally van 6 stages te rijden en als ik alleen maar de langste stages doe en dan elke keer in een ander land, dan wordt ik het spel denk ik minder snel zat: dan zie je pas na 13 races weer dezelfde scenery. Da's beter dan elke stage hetzelfde. Ik was wat dat betreft nu al blij dat Duitsland erop zat, haha!

Voor ff lekker tussendoor racen is dit in ieder geval een heerlijk spel. Helemaal voor 17 euro. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2013 19:10 ]

Pagina: 1