Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop met een mSata aansluiting.

Pagina: 1
Acties:

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Hallo,

Ik zoek naar een laptop een dit zijn mijn eisen:

- Het moet over een vrije mSata poort beschikken. Ik heb zelf een mSata ssd van 240GB en het zou zonde zijn als ik het niet kon gebruiken in mijn nieuwe laptop.
- Full HD scherm.
- Maximaal 16 inch. Groter is niet handig, want het moet elke dag mee naar school.

Wensen:
- Haswell cpu
- goede batterijduur
- goede GPU.

Waar ga ik de laptop voor gebruiken?
- Films kijken
- Muziek afspelen
- word processing
- Gamen(niet echt, maar lijkt mij wel fijn als ik gta v op medium setting zou kunnen spelen wanneer het uitkomt voor de pc.)
- Studie: Programmeren, licht 3d modelleren.

Budget? 1200-1300 euro.

Ik heb zelf de volgende laptops gevonden:
Dell

Alles lijkt goed, behalve dat het niet duidelijk is of het een mSata poort heeft dat ik kan gebruiken voor mijn mSata SSD. Dus weten jullie hier mee over?

Lenovo

Dit was mijn vorige laptop, en het beviel me totaal niet. Heb de laptop terug gebracht en mijn geld gekregen. De Lenovo is dus geen optie.

Hebben jullie andere suggesties?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Is het geen beter idee om die SSD intern in te bouwen als bootschijf?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• ObiTewodros
D4NG3R schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:11:
Is het geen beter idee om die SSD intern in te bouwen als bootschijf?
Dat wil ik ook, maar dan moet de laptop wel over een mSata poort beschikken.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Hoezo? Je bouwt de SSD dan intern in en plaatst de standaard HDD in de DVD slot? (Of gebruik je veel DVD's?)

mSATA is de aansluiting op de externe behuizing, intern zal die schijf gewoon SATA2 of 3 zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 25-10-2013 18:23 ]

• ObiTewodros
D4NG3R schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:22:
Hoezo? Je bouwt de SSD dan intern in en plaatst de standaard HDD in de DVD slot? (Of gebruik je veel DVD's?)

mSATA is de aansluiting op de externe behuizing, intern zal die schijf gewoon SATA2 of 3 zijn.
Normale HDD's hebben altijd een 2.5 inch sata connector. Mijn SSD is een mSata. Dat betekent dat ik mijn ssd niet in plaats van de HDD kan monteren, want het past simpelweg niet. Sommige laptops hebben naast de normale 2.5 inch sata connector ook een mSata connector. Dit is wat ik zoek.

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Heb je een linkje naar die schijf? Want dit is onzin.

Nogmaals:
[quote]D4NG3R schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:22:
[/quote]

nvm ik zit eSATA met mSATA te verwarren.

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 25-10-2013 18:33 ]

• ObiTewodros
D4NG3R schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:31:
Heb je een linkje naar die schijf? Want dit is onzin.

Nogmaals:
[quote]D4NG3R schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 18:22:
[/quote]

nvm ik zit eSATA met mSATA te verwarren.
Ik dacht dat ik gek werd :P.

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-11 23:17
De "oude" Alienware's hebben allemaal een mSata slot, dus ik verwacht dat die er in de nieuwste ook in zal zitten.
Hoe duur ze momenteel zijn weet ik niet, maar het is mogelijk dat de 15" in je budget valt als je de juiste coupons kunt vinden/trucks gebruikt.
Alleen ik hoor wisselende verhalen over de geluidsproductie en de koeling van dat model :/

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 16:43
veel bto's hebben dat wel, staat er iig wel altijd bij of ze dat hebben of niet;)

www.bto.nl

bijvoorbeeld ook deze

http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=625

[ Voor 38% gewijzigd door skipe op 25-10-2013 19:12 ]

• ObiTewodros
skipe schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:10:
veel bto's hebben dat wel, staat er iig wel altijd bij of ze dat hebben of niet;)

www.bto.nl

bijvoorbeeld ook deze

http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=625
Heb zelf 0 ervaring met bto, hoe zit het met hun service, garantie, kwaliteit vergeleken met bijvoorbeeld Asus?

• skipe
zoek de topics is door;) volgens mij zit dat wel aardig goed!

• timberleek
  • Laatst online: 28-11 11:10
Anders zou je ook nog een verloopstukje kunnen kopen. Er zijn volgens mij verloopprintjes die je in een 2.5 inch slot kunt plaatsen met daarop een msata connector.

In dat geval heb je redelijk vrije keuze voor een laptop.

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
BTO's worden vrijwel nooit aangeraden wegens de slechte batterijduur, invoerapparatuur en/of bouwkwaliteit. Laptops met mSATA aansluiting de vaak aangeraden worden zijn de Acer V7 (heel goed scherm!) en de Lenovo E531 (Zelf samenstellen op de website van Lenovo).

• skipe
lucash schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:22:
BTO's worden vrijwel nooit aangeraden wegens de slechte batterijduur, invoerapparatuur en/of bouwkwaliteit. Laptops met mSATA aansluiting de vaak aangeraden worden zijn de Acer V7 (heel goed scherm!) en de Lenovo E531 (Zelf samenstellen op de website van Lenovo).
compleet offtopic en gewoonweg niet waar.. ( misschien eerdere modellen van bto die slechte bouwkwalteit hadden, maar laten we het dan al helemaal niet over acer hebben he;) ) M'n kameraad heeft pas een BTO aangeschaft en is er dik tevreden over, koeling is goed, ding zit stevig in elkaar, en laten we eerlijk zijn.. batterijduur op een gaming/editing laptop? bovendien is daar ook flink aan gewerkt bij bto.

Maargoed, ik wens TS veel succes met de zoektocht;)

Verwijderd

Het is gewoon niet waar. Lekker beargumenteerd hoor..

Als je naar de meeste reviewsites gaat, dan zijn ze niet echt tevreden over clevo barebones. Bij anandtech is er nog steeds maar 1 reviewer welke niet alle clevo's ronduit kut vind, en ook op andere sites verschijnen nog steeds reviews van die dingen waar tenminste een ding zo slecht is dat de rest al niet meer uitmaakt. Op de frontpage beweerde laatst iemand dat hij 7 mensen kende met een recente clevo barebone (14.1" model met 1080p scherm en iris pro) welke hem allemaal hadden teruggestuurd omdat het toetsenbord zo bagger was.

Het is grappig dat je acer erbij haalt. Acer is een merk welke veel slechte laptops verkoopt, en een paar goede. Maar er is geen enkel merk (behalve misschien apple en lenovo) waarvan niet minstens de helft van het aanbod een dikke afrader is. Waarom we dan toch de acer V7 aanraden? Omdat die geen negatieve reviews ontvangt.
Pagina: 1