Toon posts:

Sector size aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ene harde schijf van 3Tb gekocht maar nu ziet mijn boxee box(mediaplayer) deze niet.
Nu ben ik er door lezen op het net achter gekomen dat de bytes per sector(op deze disk 4096), waarsch 512 moet zijn om de disk zichtbaar te maken voor de mediaplayer.
Wie weet hoe dit moet.

Silvio

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Aan je PC hangen formateren als FAT32 op 512bytes blocksize? Of werkt dat niet zo?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:03

D4NG3R

kiwi

:)

Met FAT32 kan je nog niks omdat 9/10 blu-ray film rips groter zijn als 4GB.

Ondersteunt je mediaspeler uberhaupt wel schijven van 3TB?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Klopt, maar wat voor bestandssysteem is normaal en mediaspeler? geen NTFS toch?

Word nog niet ondersteunt als ik op google zoek naar boxeebox en 3TB

Er staat wel een workaround

http://forums.boxee.tv/sh...ge=11&p=210924#post210924

Wellicht dta je hier even kunt kijken en anders even zoeken op Boxee box 3TB HDD

[ Voor 74% gewijzigd door rikadoo op 25-10-2013 18:27 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Verwijderd

Het gaat hier niet om filesystem blocksize (clustersize) maar om sector size. Dat is iets van het opslagapparaat zelf.

Echter, silvio1, je zult ons minimaal moeten vertellen om wat voor hardeschijf het gaat. Met zo weinig informatie ben ik geneigd je topic te sluiten, tenzij je deze z.s.m. aanvult met de benodigde informatie.

Betreft het hier bijvoorbeeld een externe behuizing? Zo ja, dan is het waarschijnlijk de behuizing die de sector size naar 4K verhoogt, zodat schijven groter dan 2 TiB dan ook werken met verouderde besturingssystemen zoals Windows XP.

In jouw geval kan jouw mediaplayer alleen 512-byte sector size aan (hetgeen een indicatie is van slecht ontwerp). Dat betekent dat je een normale schijf nodig hebt, zonder behuizing die aan trucjes doet.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:18

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Je boxee box de schijf laten formatteren en dan alles via netwerk of usb over zetten. Whoops zal wrs met een jumper te maken hebben vanachter op de schijf (die zitten er standaard niet meer op)

[ Voor 40% gewijzigd door Damic op 25-10-2013 18:49 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
het merk is core by cnmemory usb 3.0 , en ik heb aan de boxee al een 3tb schijf van het merk verbatim hangen in 2 partities en dat werkt feilloos.de andere schijven die ik heb zijn allemaal 512 en die nieuwe dus niet.
hoop dat dit genoeg info is.
Pagina: 1