Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell 3440

Pagina: 1
Acties:

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goedkope (lichtgewicht) laptop voor school. Hij moet ook een beetje een vlotte processor hebben een een 13,3 of 14 inch scherm. Laptop zal elke dag worden meegenomen in de rugzak.

Budget is rond de 600 euro. Nu zie ik op de dell site dat de Latitude 3440 aardig is afgeprijst. Op het internet zijn echter nog heleemaal geen reviews te vinden over deze laptop. Ik ben bijvoorbeeld wel nieuwsgierig naar de accuduur. Zijn er tweakers die hier ervaring mee hebben of alternatieve laptops weten?

• Tc-Chub
Even een klein kickje, niemand die hier iets over weet te vertellen? Google zegt mij ook al niets helaas.

Verwijderd

De nieuwe latitudes had ik ook al een paar keer besproken. Met dezelfde conclusie als jou, er zijn simpelweg nog geen reviews te vinden. Dat is best zonde, want de 15" variant heeft behoorlijke specs voor de prijs (1080p, GDDR5 videokaart, €650-ish).

Misschien kan je op notebookreview wat ervaringen vinden. Ik kom er zelf wel eens, maar het lijkt nog niet echt storm te lopen rondom deze modellen.

• Tc-Chub
Dank je voor je reactie! Ja dat is erg jammer, zal er eens op kijken. In principe ga ik er vanuit dat het goede notebooks zijn, ik wil alleen wel graag de praktische accu duur van te voren weten.

• Tc-Chub
Ik zie nu net dat op de Dell site de Latitude 3330 afgeprijst. Dit is gewoon een regelrechte kopie van de Vostro V131 die ik zelf in mijn bezit heb. Hoe zit het met de toekomstbestendigheid van deze toch al wat verouderde hardware? Met de accuduur zit het sowieso wel goed.

Verwijderd

Precies hetzeflde. Behalve dat er een low-voltage CPU in zit en notebookcheck 5½ uur meet onder surfen in plaats van 7 uur en 56 min...

Aan de andere kant zit er wel een mSATA in.

• Tc-Chub
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:07:
Precies hetzeflde. Behalve dat er een low-voltage CPU in zit en notebookcheck 5½ uur meet onder surfen in plaats van 7 uur en 56 min...

Aan de andere kant zit er wel een mSATA in.
Raar dat de accutijd naar beneden is gegaan, terwijl er een low-voltage CPU in zit. Die hybrid schijf is echter wel een waardevolle toevoeging, dit zorgt ervoor dat een upgrade naar SSD niet persé noodzakelijk is.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:08
Ik vraag me af of er in die tijd niet toevallig wijzigingen zijn gedaan aan de testwijze van Notebookcheck. Het zou ook gewoon kunnen dat er een veel kleinere accu in zit natuurlijk.

Verwijderd

Nee de accu is even groot. 65Wh met lichte bult.

Er is ook een kleinere accu, maar die is vlak, en dat is het exemplaar wat bij notebookcheck gefotografeerd is zeker niet.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:08
Dan zou er toch een ander probleem moeten zijn dat 't zo ver uit elkaar ligt. Eventueel verschillen in drivers e.d. gok ik dan.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik zie geen varianten met een 1080p scherm, alleen 1600x900. Hij staat nog niet op de NL dell site?
Pagina: 1