Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

lichte videobewerking voor <1000: ASUS N56VB of ...?

Pagina: 1
Acties:

• sinfronteras
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-11 13:08
Ik ben op zoek naar een 15" laptop voor foto- en videobewerking (Premiere) en wat programma´s die veel gebruikt worden bij vertalingen (o.a. SDL Trados Studio). Bij het laatste programma adviseert de maker "4 GB RAM and a screen resolution higher than 1280x1024". Aangezien dat veel minder is dan wat ik in gedachten had voor o.a. Premiere, verwacht ik niet dat dat programma de systeemeisen zal beïnvloeden, maar toch: tijdens het werk gebruik ik meestal vier of vijf programma´s tegelijk: Adobe Reader met bestanden van >50MB, Word en Excel, een paar vensters in Chrome en dan daarbij dan Trados Studio... Het toetsenbord zou zeker een keypad moeten hebben en het apparaat zou liefst minder dan 1000 Euro mogen kosten. Een touchscreen zou leuk zijn maar wordt zeker geen dealbreaker. Qua merk heb ik geen echte voorkeur.

Bij het zoeken kom ik uit bij de ASUS N56VB-S4016H/S4062H vanwege het goede scherm, de keypad, snelheid en bouwkwaliteit. Minder enthousiast ben ik over het gewicht en de accuduur. Zoals anderen ben ik ook huiverig voor een laptop die al anderhalf jaar op de markt is. Daarom een paar vraagjes:

- Als je meerdere van de eerdergenoemde programma´s tegelijk gebruikt, waar heb je dan meer profijt van... meer RAM of snellere processor?
- Heeft er iemand nog een goede tip voor een (zeer binnenkort te verschijnen) ander merk/model?
- Ik zou graag "later" een SSD inbouwen. "Later" omdat ik de komende weken erg veel werk heb en de laptop eigenlijk zo snel mogelijk in gebruik wil nemen. Maak ik het mezelf extra lastig om die klus een paar weken uit te stellen?

Bij voorbaat dank voor alle tips.

[ Voor 4% gewijzigd door sinfronteras op 25-10-2013 17:01 ]

• PersianBoy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik heb ook recent de Asus N56VB-S4016H gekocht, het lijkt mij de perfecte keuze voor u.
Zoals u al zei is hij best zwaar en de accu gaat 2 uur mee met normaal gebruik.

Maar wat toch echt een nadeel is de HDD die is wel enorm langzaam. dus SSD is nodig!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-11 15:00
N56 is prima keus. Mijn batterij gaat langer dan 2 uur mee bij het surfen (kleine 4 uur dacht ik zelf).
Ik heb de N56VZ-S4035V.

SSD er gelijk in (laten) bouwen. Anders moet je weer al je programma's opnieuw installeren en eventuele data terugzetten.

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Er is nu ook een N56 versie met een gt750m te koop.Misschien is dat nog interessant voor je.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik heb sinds kort een Sony Vaio S15. Vergeleken met de N56 is de Sony een stuk lichter (2kg) en een mooier scherm (ips). Wel heb ik een dualcore i5 in plaats van een quadcore.
Wat betreft de accuduur: Ik ben nu alleen een beetje aan het surfen en windows geeft aan dat er nog 2 uur en 28 minuten (47%) resterend is.
pricewatch: Sony Vaio SVS1512V1E

• sevengemini
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-11 21:54
ik heb een maand geleden (29 sept) de Asus N56VB-S4016H gekocht. Is toch te groot voor mij en staat al in vraag/aanbod. Mocht je interesse hebben kun je me een berichtje sturen.

mvg

• Flox0r
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11-2022
--_-- schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:54:
Er is nu ook een N56 versie met een gt750m te koop.Misschien is dat nog interessant voor je.
je bedoelt de n550?
Die is wel 160E duurder...

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Nee, ik bedoel de N56. Op laptopshop.nl staat één model met een gt740 en één model met gt750. Prijsverschil een tientje geloof ik.

Zou natuurlijk een foutje kunnen zijn maar dat weet ik dan verder ook niet.
Pagina: 1