[iPhone 5] iPhone loopt vast en blijft in opstartloop hangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:45
Probleem
Mijn iPhone 5 met iOS7 loopt regelmatig random vast. Ik ga naar een willekeurige app, krijg last van een freeze, het beeld vertoond allemaal strepen en wordt langzaam zwart. Hierna verschijnt het apple logo fel, vervaagd weer, scherm wordt weer helemaal zwart en dit herhaalt zich dan een aantal keer (kan wel een kwartier duren). Vervolgens start de telefoon wel weer door en kan ik er weer gebruik van maken.

Dit gebeurd random. Kan op elk willekeurig tijdstip, met elke app. Soms gebeurd het meerdere keren per dag, soms een aantal dagen niet.

De eerste keer was een paar weken terug toen ik in een auto de app 'kaarten' opstartte.

Wat heb ik al gedaan
Ik heb het toestel al hersteld zonder iets terug te zetten maar toen werd het probleem groter; de telefoon kwam met moeite door het codeslot heen (steeds weer herstart).

Wat valt mij op
Het valt mij op dat dit sinds iOS7 het geval is. Nu wil ik iOS7 hier niet direct de schuld van geven aangezien ik er verder niets over terug lees op internet. Dus misschien een hardwarematig probleem?

Oplossingen door mij aangedragen
Het toestel is verzekerd. Kost mij wel 50 euro eigen risico. Op zich geen probleem maar ik ben het toestel max 2 dagen kwijt. Dat wil natuurlijk niemand.

Toestel is nog geen jaar oud dus misschien garantie via Apple claimen? Hoe gaat dat in zijn werk? Moet ik dan naar een officiële Apple store (Amsterdam)? Afspraak maken bij de Geniusbar?

Het probleem is natuurlijk dat je net zal zien dat het toestel het perfect doet als ik in 1 van de 2 winkels sta..

Oplossingen door jullie aangedragen
Als er nog dingen zijn die ik kan proberen of is er iemand met hetzelfde probleem dan hoor ik het graag :-)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je het beste naar een Apple store kan gaan, dan vervangen ze hem waarschijnlijk gelijk. Maar wacht nog wel even op reacties van mensen die er meer ervaring mee hebben, ik heb zelf niets van Apple. Ik heb alleen erg veel goede verhalen gehoord over garantie en Apple-producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 13:44
Je moet een afspraak maken bij de Geniusbar inderdaad.
Meestal vervangen ze hem wel zonder problemen.

Als je iPhone gek gaat doen kan je een filmpje maken en die mee namen naar de Apple store, dan heb je sws nog iets.