Windows 8, maar nu 7, wil weer 8

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graphy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10 19:45
Beste Tweakers,

Heb gisteren een laptop overgenomen (Lenovo y500) waar origineel windows 8 op stond (zit ook een stickertje van windows 8 op de onderkant)

Maar zit nu windows 7 op, mijn vraag is:
is het mogelijk om windows 8 te downloaden zonder deze opnieuw te kopen? is het mogelijk dat windows 8 de originele key van zichzelf herkent die er origineel op zat?

Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 11:57
als de recovery nog op de pc zit dan via de recovery herinstalleren. anders een iso bestand van windows 8 binnen halen en de key van de onderkant gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bij de laptop zou je media moeten hebben gehad om het systeem te kunnen herstellen. Dit kan een installatie schijf zijn, maar ook een recovery disc om het systeem vanuit een image die op een verborgen partitie staat te kunnen herstellen.

Als het om een herstel partitie gaat en de vorige eigenaar was zo slim om die te verwijderen toen hij W7 installeerde, dan moet je doen wat xtrme zegt, even een install media ergens vandaan halen. Er was een site waar links naar MS staat voor de media, maar ik weet 'm even niet uit m'n hoofd. Is hier in WOS iig meerdere malen genoemd, wellicht dat je 'm kan vinden met de Search. En anders Google proberen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graphy
met een stickertje van windows 8 bedoelde ik ook echt alleen maar een windows 8 logo (waardoor ik dus wist dat er origineel windows 8 op zet) verder geen key oid.

wel zag ik in de bios dat er ook orig. windows 8 op zat (ik ben nog een beetje nieuw met dit soort zaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SureEye
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Als het goed is zou een officiële Windows 8 CD de code uit de bios lezen, dan hoef je dus ook geen code zelf in te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Huh, snap niet waarom iemand dat zou willen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
SureEye schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:04:
Als het goed is zou een officiële Windows 8 CD de code uit de bios lezen, dan hoef je dus ook geen code zelf in te voeren.
Dit dus.

Gewoon Win 8 op een DVD of stick zetten en installeren. De setup zal niet om een code vragen omdat deze in de BIOS zit en gelezen word. Na de installatie kan je Windows gewoon activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graphy
Moet ik hier windows 8 downloaden (vanaf mijn laptop): http://windows.microsoft..../upgrade-product-key-only

en dan als het goed is activeert ie zich vanzelf? er staat namelijk wel ''have your product key ready'' wat ik niet heb ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:20
Die methode werkt voor jou niet. Microsoft heeft voor Windows 8 geen directe ISO's online staan, die je zomaar even kan downloaden. Je zal er op een andere manier aan moeten komen. *hint*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:01
Helaas heeft microsoft geen Direct Download links meer idd, voor Windows 7 wel, maar voor 8 niet meer. Al heb ik wel het idee, wat ik niet 100% zeker weet, dat je gewoon een evaluatie versie kunt downloaden en die installeren, zou met even googlen zo gevonden moeten kunnen worden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graphy
marti-n schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:53:
Helaas heeft microsoft geen Direct Download links meer idd, voor Windows 7 wel, maar voor 8 niet meer. Al heb ik wel het idee, wat ik niet 100% zeker weet, dat je gewoon een evaluatie versie kunt downloaden en die installeren, zou met even googlen zo gevonden moeten kunnen worden lijkt me.
http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/hh699156.aspx
kan ik hiermee win8 installeren, en dat hij dan vanzelf de code uit de bios haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:01
Ik ga er niet van uit dat de code die je hebt voor Enterprise werkt, en ik durf niet te zeggen of je met de Enterprise versie ook andere versies kunt installeren. Misschien dat iemand anders dat toevallig wel weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graphy
ik heb dit gedaan:

''Download RW-EVERYTHING. Run it. Click on the ACPI Table button at the top. After that click on the MSDM tab. Your BIOS's product key is at the bottom.''

Screenshot: http://i.stack.imgur.com/RRyuT.png
ps: is niet mijn screenshot

en heb nu al het goed is mijn windows8 key (5x5 letters+nummers)

kan ik nu wel deze link gebruiken?: http://windows.microsoft..../upgrade-product-key-only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Nee, die bestanden zijn daar gewoon niet geschikt voor. Je moet zorgen dat je een gewone installatie-cd krijgt van Windows 8. Of in ieder geval een iso, zodat je die op een usb stick kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je ziet al snel genoeg of 't gaat werken of niet. De download doet een check op je key. Is de key niet geschikt, dan kan je ook niet downloaden. Wel geschikt, dan kan je de ISO pakken (install later) en dat zo uitvoeren. Let wel op met die download, in geval het werkt, dat je de architectuur krijgt van het OS dat je op dat moment draait. Wil je 64 bit maar zit je op 32 bit, dan krijg je 32 bit W8 installatie bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graphy
Heb het geprobeerd, krijg de melding: ''this product key cannot be used to install a retail version of Windows 8''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-09 17:01
Windows gebruikt SLIC. Dit is iets wat per OEM verschillend is en je moet dus de OEM versie van jouw laptop boer hebben om te kunnen activeren.
Wikipedia: BIOS

Heb je een OEM versie van een andere boer, kun je de code op de sticker onderop gebruiken. Moet wel OEM zijn, geen retail...

Bel je pc boer op en vraag een recovery disk. Kost meestal maar een 10tje oid.

[ Voor 33% gewijzigd door Razwer op 26-10-2013 02:08 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Razwer schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 02:06:
Heb je een OEM versie van een andere boer, kun je de code op de sticker onderop gebruiken. Moet wel OEM zijn, geen retail...
Dat is sinds W8 niet meer aanwezig. Staat in het BIOS opgeslagen om uit te lezen.
Bel je pc boer op en vraag een recovery disk. Kost meestal maar een 10tje oid.
Hij heeft de laptop overgenomen. De vorige eigenaar mag dat gaan regelen en betalen. Die heeft óf geen media meegeleverd, óf de herstelmogelijkheden om zeep geholpen. Hoe dan ook, hij is verantwoordelijk voor de 'gedwongen' keus van W7.

Pagina: 1