Toon posts:

Hypocriet

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
[topic=156643]

en

[topic=156665]

Zoek de verschillen behalve het slotje!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verschillende volkeren... >:)

En je hebt idd gelijk, ze moeten allebei dicht of allebei open blijven.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ach man, als DIT geen provoceren is na een negertopic... Turkentopic en Belgentopic zijn allebei onzinnig, en na die negertopic is het gewoon belachelijk om dit te doen :r

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 18:25 schreef Exirion het volgende:
Ach man, als DIT geen provoceren is na een negertopic... Turkentopic en Belgentopic zijn allebei onzinnig, en na die negertopic is het gewoon belachelijk om dit te doen :r
DAAR gaat het NU niet om!

Ik zeg in de belgen topic: Slotje.. als het met turken was geweest was hij meteen geclosed..

En na veel commentaar heb ik de proef op de som genomen.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 06 juni 2001 18:26 schreef sproggle het volgende:

[..]

DAAR gaat het NU niet om!

Ik zeg in de belgen topic: Slotje.. als het met turken was geweest was hij meteen geclosed..

En na veel commentaar heb ik de proef op de som genomen.
Ik heb de Turkentopic in SU gezet, want ik ben net online en had die andere nog niet gezien. Maar die Belgentopic had ik anders net zo goed in SU gezet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium gaat Belgentopic heroverwegen.....

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ja.... topic over turken begon als zijnde "turken stinken" en ging alleen maar bergafwaarts... (gevoelig onderwerp altijd weer, turken).

Dat van de Belgen begon positief en is uitsluitend positief gebleven. Er zijn iig nog geen extreeem stereotype discriminerende belgenfeiten gekomen.

Belgen open, Turken dicht.

Verwijderd

Topicstarter
En btw.. ik heb dit niet bedoeld om uit te halen naar de Turken oid, in tegendeel.

Ik vindt dat discriminatie een andere betekenis heeft gekregen in de maatschappij, en nu zelfs ook in dit forum.

Dus haal mijn user-note maar weg ;)

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 06 juni 2001 18:31 schreef sproggle het volgende:
Ik vindt dat discriminatie een andere betekenis heeft gekregen in de maatschappij, en nu zelfs ook in dit forum.
Ja, alles moet kunnen, want we zijn allemaal oh zo ruimdenkend :Z

Verwijderd

Topicstarter
Hij: Belgen zijn dom
Ik: Turken stinken

Uit mijn Turken topic:

quote: ik heb geen hekel aan mensen uit turkije over het algemeen..

quote: ik vind ze cool en dit vind ik een slotjuh

quote: Geen problemen mee.

NIKS NEGATIEFS, dat jij niet consequent kunt modden....

Verwijderd

Topicstarter
sorry, maar een topic beginnen met "stinken" etc is geen goed begin.
Ik denk dat we controversiele topics over buitenlanders maar 's moeten gan quantiseren.
Een ander volk dom noemen mag wel? :?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

* Wouter Tinus vindt het sowieso :r dat iedereen overal ineens extreem voorzichtig moet doen als het over Turken gaat.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Tja, als er een topic begint dat direct een goede start maakt hoef je 't niet proberen te torpederen door een ietswat gewijzigde variant los te laten (dat wel negatief gaat uitpakken EN een slechte start maakt) om vervolgens over consequent zijn te gaan praten.

Ik beroep me op grijs gebied en meerdere modjes besloten op belgen open te laten (waaronder ik). Jou provocatie-topic is een iets ander geval en gaat dicht. punt.

Overigens, je krijgt'(nog) geen notes voor zulke acties, alhoewel 't niet netjes is.

(wat niet is, kan nog komen >:) )

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 06 juni 2001 18:35 schreef WouterTinus het volgende:
* Exirion vindt het sowieso :r dat iedereen overal ineens extreem voorzichtig moet doen als het over Turken gaat.
Dat hoeft ook helemaal niet. Ik laat zelf ook wel 's merken dat ik niet zo gek op bepaalde bevolkingsgroepen onder onze 'mede-nederlanders' ben :P Maar als je uitspraken over negers gaat doen, en dan met puur racistische argumenten komt, dan ben je verkeerd bezig. En dan na zo'n gevoelig onderwerp meteen met Turken beginnen is gewoon achterlijk. Dan wordt het een mode om elke dag ff lekker met z'n allen te gaan zeiken over allerlei nationaliteiten en/of rassen. Dat is waar het mij om gaat.

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 18:35 schreef sproggle het volgende:

[..]

Een ander volk dom noemen mag wel? :?
Ik heb het idee dat je gewoon iets te zeiken aan het zoeken bent ..

Verwijderd

't gaat er denk ik om dat opmerkingen/moppen over Belgen maken geaccepteerd zijn in de samenleving, en over Turken niet.

Kijk maar naar de bekende moppensites: Zat moppen over Belgen waar niemand een probleem van maakt, maar vrijwel geen moppen over Turken.
Ik zou 't bijvoorbeeld ook geen probleem vinden als er moppen zijn over Nederlanders. Boeit me niet en doet me niks. Meestal zijn het toch moppen die nergens opslaan (geld, kaas en boeren).
Moppen over Turken zijn meestal negatief: Stelen, stinken, enz...

Op 't forum zijn er een zooi rascisten die zeggen dat ze geen rascist zijn. Er komt dus bijna altijd wel een rascistische opmerking in een thread over Turken/Marokkanen komt.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 18:40 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat je gewoon iets te zeiken aan het zoeken bent ..
Nee, ik ben volgens mij de voorbeeld user hier op dit forum. Maar zoiets KAN niet. Het is beide even discriminerend/niet-discriminerend, kijk naar de feiten niet naar gevoel of meningen.

Mijn topic dicht == Belgen topic dicht.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

True, true. Maar ik krijg het idee dat nauwelijk iemand opkijkt van een topic over Belgen kijkt terwijl er meteen een hele zooi 'slotjuh'-roepers en moderators op af springen als het om Turken gaat. Daar gaat het mij om. Ze hebben immers allebei evenveel risico om mis te lopen.

Is niet specifiek voor GoT trouwens, hier valt het om eerlijk te zijn nogal mee. Meer over Nederland in het algemeen. Eén opmerking over Turken en je bent de rest van je leven een racist.

Professioneel Hyves-weigeraar

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Niet moeilijk doen mensen :)

De een op slot... de ander ook!
Zo is het hier op GoT en niet zeuren..

Ieder volk heeft slechte en goede kanten..
Zelfs * HappyFun ;)

BTW --> Lekker weer buiten dus allemaal ff in de tuin zitten met LapTop(damn heb er geen :) )

Defunctus Deo Juvente

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

't topic over turken is geopend om te testen en om de grens op te zoeken -> dicht
't topic over belgen loopt en er staat nog geen rottekst in ook... waarom zou ik die dicht doen.

Dit topic gaat ook dicht als er geen nieuwe argumenten komen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 18:47 schreef ecteinascidin het volgende:
't topic over turken is geopend om te testen en om de grens op te zoeken -> dicht
Nee!

Is geopend om te laten zien hoe eenzijdig jullie discriminatie bekijken!!!

• HappyFun
  • Niet online
Op woensdag 06 juni 2001 18:47 schreef ecteinascidin het volgende:
't topic over belgen loopt en er staat nog geen rottekst in ook... waarom zou ik die dicht doen.

Dit topic gaat ook dicht als er geen nieuwe argumenten komen.
Blijf wel je "baan" doen!!!
Jouw mening telt niet als enige bij dit forum ook al ben je modje.
Doe gewoon beide dicht of open...
Is eerlijkste(tenzij je stemmen wil??)

Defunctus Deo Juvente

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

De crew kan overigens ook beslissen om een topic die formeel niet kan open te laten. Dit gebeurt met topics die goed lopen of andere onverwoordbare zaken behandelt of die de algemene gezelligheid op SG ten goede komen. Beschouw het openlaten dan niet als inconsequentie maar als Coulantie (een gunst) van de crew. Indien het topic de redenen van openblijven verliest (flamewar / offtopic) kan deze alsnog gesloten worden. Topics die dezelfde inhoud / opzet hebben als getolereerde topics hoeven dus NIET automatisch open te blijven
Zo, die er ff bijgezocht. (uit de huisregels van SG :) )

PS< disciminatie heeft er niets mee te maken in deze 2 gevallen. Wat je hiermee wil bereiken is me niet duidelijk, maar 't discriminatie-standpunt is helaas met de Big crash verdwenen.

don't push it :)

[edit], GoT is geen democratie.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 juni 2001 18:50 schreef ecteinascidin het volgende:
In heel nederland heerst democratie behalve 1 plaatsje dat bleef weerstand bieden.

Nee, ik snap goed wat je bedoelt maar ik denk toch serieus dat je nu een fout begaan bent.

• HappyFun
  • Niet online
Op woensdag 06 juni 2001 18:50 schreef ecteinascidin het volgende:

[..]

Zo, die er ff bijgezocht. (uit de huisregels van SG :) )

PS< disciminatie heeft er niets mee te maken in deze 2 gevallen. Wat je hiermee wil bereiken is me niet duidelijk, maar 't discriminatie-standpunt is helaas met de Big crash verdwenen.

don't push it :)

Snap je bedoeling maar gooi alle drie dan dicht(deze ook)
Geen gezeik heb je dan meer en kunnen we weer verder..

Defunctus Deo Juvente

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Zo... komt geen einde aan
toch wel.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.