Parallels 9, goedkoper ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:49
Nu dat ik Mavericks geïnstalleerd heb, moet ik ook parallels upgraden naar versie 9,
bij mijn vorige upgrade kon ik gewoon de Dollar prijs betalen, maar schijnbaar hebben ze de site verder dicht getimmerd, en kan je niet omschakelen naar Dollar zonder alsnog duurder uit te zijn !

en €49,99 en $49,99 scheelt nogal wat.

ik heb al een half uur met een Rep aan de lijn gehangen, maar hij kreeg het ook iet voor elkaar :(
misschien heeft iemand hier een slinks idee

(proxy heb ik ook geprobeerd, maar kwam niet verder om te betalen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 10:25

WTM

bij mij lukte het wel via proxy :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:53
Excuses voor het kicken van dit topic, maar onlangs viel mij exact hetzelfde op.

Ik ben ook op zoek naar Parallels. Omdat ik student ben kom ik in aanmerking voor de Student/Education versie.

Het viel mij echter ook op dat er verschillen in de prijs zitten. Via Twitter gevraagd aan Parallels:
Ik: Why is the price of Desktop 9 Edu converted 1:1 between different currencies ? ($39.99 and €39.99). Not quite fair actually.
Parallels: Hi -the price for Parallels Desktop differs for each region. Plz select the currency to your current location. Thx,AR
Beetje apart... Maar ik krijg het ook niet voor elkaar om de student versie voor $39.99 te kopen, ik moet namelijk inloggen op het OnTheHub/MSDN platform, en dan schakelt hij over naar Euro, en dan is het ineens 39,99 euro.

Je kan het dus beter in het buitenland in een Apple Store kopen (dan kan je het gelijk meenemen, als je via internet besteld dan wordt het pakket bezorgd). Dan ben je goedkoper uit ivm wisselkoers.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 14-05-2014 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 22:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Gewoon geld verdienen is dit ;)

Ik koop de mijne via Surfspot voor 40 euro.

Overigens draai ik nog versie 8 onder Mavericks. Werkt prima maar je mist in theorie een paar optimalisatiepuntjes.

[ Voor 20% gewijzigd door sebastius op 14-05-2014 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Kan je niet wachten met de upgrade? Versie 10 zal na de zomer wel uitkomen, ik draai momenteel mee in het Beta programma. Houd vooral de diverse Mac bundles in de gaten, daar zie ik vaak Parallels met diverse applicaties voor een habbekrats voorbij komen. dan betaal je vaak minder dan $49,-

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 16:06
ThinkPadd schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 17:55:
Excuses voor het kicken van dit topic, maar onlangs viel mij exact hetzelfde op.

Ik ben ook op zoek naar Parallels. Omdat ik student ben kom ik in aanmerking voor de Student/Education versie.

Het viel mij echter ook op dat er verschillen in de prijs zitten. Via Twitter gevraagd aan Parallels:

[...]

Beetje apart... Maar ik krijg het ook niet voor elkaar om de student versie voor $39.99 te kopen, ik moet namelijk inloggen op het OnTheHub/MSDN platform, en dan schakelt hij over naar Euro, en dan is het ineens 39,99 euro.

Je kan het dus beter in het buitenland in een Apple Store kopen (dan kan je het gelijk meenemen, als je via internet besteld dan wordt het pakket bezorgd). Dan ben je goedkoper uit ivm wisselkoers.
Wij krijgen vanuit onze opleiding VMware Fusion gratis (via OnTheHub). Wellicht is dat het overwegen waard (vereist vaak wel een extra aanvraag bij de juiste persoon op school).

[ Voor 3% gewijzigd door nanoChip op 14-05-2014 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
OkselFris schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:10:
Kan je niet wachten met de upgrade? Versie 10 zal na de zomer wel uitkomen, ik draai momenteel mee in het Beta programma. Houd vooral de diverse Mac bundles in de gaten, daar zie ik vaak Parallels met diverse applicaties voor een habbekrats voorbij komen. dan betaal je vaak minder dan $49,-
Die bundels zit volgens mij niet altijd de volledige versie in, vaak is het een upgrade. En de rest van de apps die erbij zitten heb ik eigenlijk niks aan.
nanoChip schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 22:30:
[...]

Wij krijgen vanuit onze opleiding VMware Fusion gratis (via OnTheHub). Wellicht is dat het overwegen waard (vereist vaak wel een extra aanvraag bij de juiste persoon op school).
Zal eens kijken naar VMware Fusion. Even trial uitproberen kan altijd. Maar opzich werkt Parallels wel ideaal, en ook vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 23:24
Ik ben een tijdje geleden gestopt met Parallels, telkens weer 50 euro lappen voor ondersteuning van een nieuw OS vond ik toch wat veel van het goede.

Waarom gebruikt niemand VirtualBox? Super gratis alternatief, en wordt volledig ondersteund in bijvoorbeeld Vagrant.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik bedenk me net dat je met een iTunes / App Store tegoedkaart-constructie Parallels wel goedkoper kunt krijgen.

Saturn heeft op dit moment zo'n aanbieding (50=40): http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/1396/1396494.gif
HEMA ook (15%): http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/1394/1394957.gif

VirtualBox zal ik ook nog even bekijken. Als ik wat reviews lees op internet dan zit je volgens mij qua prestaties beter bij Parallels. De tendens qua prestaties is Bootcamp > Parallels > Fusion > VirtualBox.

Ook lees ik dat Parallels wat nifty dingetjes heeft zoals Windows Update van je VM uitvoeren terwijl je Mac in Power Nap modus is.

[ Voor 64% gewijzigd door ThinkPad op 15-05-2014 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
ThinkPadd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:06:
Ik bedenk me net dat je met een iTunes / App Store tegoedkaart-constructie Parallels wel goedkoper kunt krijgen.

Saturn heeft op dit moment zo'n aanbieding (50=40): http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/1396/1396494.gif
HEMA ook (15%): http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/1394/1394957.gif

VirtualBox zal ik ook nog even bekijken. Als ik wat reviews lees op internet dan zit je volgens mij qua prestaties beter bij Parallels. De tendens qua prestaties is Bootcamp > Parallels > Fusion > VirtualBox.

Ook lees ik dat Parallels wat nifty dingetjes heeft zoals Windows Update van je VM uitvoeren terwijl je Mac in Power Nap modus is.
Waar wil je Parallels met App Store tegoed halen? Daarmee kun je niks bestellen bij de online Apple store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hmm dat is jammer. Ik dacht dat Parallels wel in de App Store zou staan :p

Surfspot.nl heeft hem ook zie ik, komt bij mij dan op €39,75, code via e-mail. Ga hem daar maar kopen denk ik. Of nog even de kat uit de boom kijken en zien wanneer de nieuwe versie uitkomt. Volgens internet is dat waarschijnlijk in september....

[ Voor 65% gewijzigd door ThinkPad op 15-05-2014 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
ThinkPadd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 08:38:
[...]

Die bundels zit volgens mij niet altijd de volledige versie in, vaak is het een upgrade. En de rest van de apps die erbij zitten heb ik eigenlijk niks aan.

[...]

Zal eens kijken naar VMware Fusion. Even trial uitproberen kan altijd. Maar opzich werkt Parallels wel ideaal, en ook vlot.
Ik vind VMware Fusion persoonlijk prettiger werken dan Parallels.

Zelf vind ik het prettig om VM's geïsoleerd van het hoofd OS te laten draaien, dit is een van de opties in Fusion waar ik zelf er blij mee bent. Je kan er ook voor kiezen om de VM bestanden en applicaties te laten delen in OSX. Een voorbeeld is Microsoft Office 2013, deze is namelijk nog niet beschikbaar voor OSX. Dan draai je dus een applicatie in OSX en dus niet op het bureaublad in Windows.

Verder werkt de installatie van bijvoorbeeld Windows helemaal automatisch. Je maakt een VM, geeft een ISO op inclusief welke versie, licentiesleutel, gebruikersnaam en wachtwoord en alles wordt automatisch geïnstalleerd (inclusief drivers van VMware indien gewenst).

Je kan een VM fullscreen laten draaien en dit werkt perfect ( FullHD video's draaien perfect en tot op heden nog geen klachten gehad met andere programma's). Je kan met je trackpad of magicmouse makkelijk swipen tussen OSX en Windows. Op mijn Mac Mini Server draai ik ook Fusion voor virtualisatie van Windows Server en wat CentOS systemen en daar wil ik juist dat alles op de achtergrond draait zonder dat ik allerlei schermpjes op me bureaublad heb.

Dus als gratis alternatief (voor studenten) zou ik gaan voor VMware Fusion 6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:40
ThinkPadd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:56:
Hmm dat is jammer. Ik dacht dat Parallels wel in de App Store zou staan :p

Surfspot.nl heeft hem ook zie ik, komt bij mij dan op €39,75, code via e-mail. Ga hem daar maar kopen denk ik. Of nog even de kat uit de boom kijken en zien wanneer de nieuwe versie uitkomt. Volgens internet is dat waarschijnlijk in september....
Heb het ook bij surfspot aangeschaft. Geen gedoe met iets wat opgestuurd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
nanoChip schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:29:
[...]
Dus als gratis alternatief (voor studenten) zou ik gaan voor VMware Fusion 6 ;)
Net even gekeken, maar VMware Fusion 6 is helemaal niet gratis? 53,95 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-10 09:38
Bootcamp is echter geen VM.
Fusion lijkt me (gezien de marginale verschillen) een betere keuze, kost minder voor een licentie die niet slechts 1 "seat" betreft.
Virtualbox werkt ook goed genoeg voor dagelijks gebruik.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
ThinkPadd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 22:05:
[...]

Net even gekeken, maar VMware Fusion 6 is helemaal niet gratis? 53,95 euro.
Dit kon ik via mijn opleiding als "extra" activeren omdat ik een mac gebruiker ben maar mijn opleiding gebruikt specifieke software die alleen werkt op Windows. Als het goed is kan dit gewoon via elke HBO opleiding worden aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik gebruik nu een poosje VirtualBox en dat werkt best prima. Gebruik het alleen voor wat basic zaken als Office 2010 en wat kleine programmaatjes die alleen onder Windows werken.

Heb W7 Professional 32bit geinstalleerd. Eerst geprobeerd met x64, maar dat lukte niet, kreeg meldingen over ntoskrnl.exe en nog wat foutmeldingen. Daarna x32 geprobeerd en niks aan het handje. x64 was achteraf ook niet nodig, m'n VM heb ik toch maar 1GB RAM toegewezen.

Vind alleen dat internet vrij traag is, het openen van een website duurt veel langer in Chrome in W7 dan in Safari. Misschien dat dit nog wat valt te tweaken in de netwerkinstellingen (andere netwerkadapter misschien). Verder is het allemaal erg vloeiend.

Ook kreeg ik gister een OS X kernel panic toen ik in Word bezig was in de VM. Of dit aan VirtualBox ligt weet ik niet, maar hiervoor heb ik nooit een kernel panic gezien. Misschien dat dit een eenmalig incident is. Laten we hopen van wel, m'n complete MacBook Air liep namelijk vast, en moest hem hard uitzetten via de powerknop.

Ik heb eens VirtualBox gebruikt op Windows (2 jaar terug) en dat werkte echt heel traag in vergelijking met VMware Player. Maar onder OS X werkt het eigenlijk heel goed voor een gratis product. Zeker de Seamless en Fullscreen mode zijn dingen die uitstekend werken, en wat je eigenlijk in duurdere pakketten zou verwachten. Mocht je dus nog een pakket zoeken voor incidenteel wat Windows dingetjes dan is VirtualBox een goede kandidaat.

Handig is ook dat je een map kunt sharen tussen beiden OS'sen. Scheelt weer klooien met Dropbox op beide machines.

Binnenkort eens proberen om een simpel spelletje te spelen, heb in m'n VM namelijk ook een 3D videokaart ingesteld enzo.

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 18-06-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Ik draai Win7 via Parallels 8 op Mavericks.
Waarom zou je moeten upgraden naar Parallels 9, dit werkt toch prima?

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-10 22:35

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik wacht nog wel even, de vorige keer ben ik ook genept en kwam een paar dagen na mijn overstap op 8 versie 9 uit (ik viel net echt NET buiten de gratis upgrade grace periode). Parallels 8 werkt PRIMA onder Mavericks met Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Na die gekke kernel panic van gisteren is m'n virtuele disk van m'n VM blijkbaar corrupt geraakt. Kan de VM niet meer booten:
Het is niet gelukt een sessie te openen voor virtuele machine W7.

Could not open the medium '/Users/Frank/VirtualBox VMs/W7/W7.vmdk'.

VMDK: inconsistency between grain table and backup grain table in '/Users/Frank/VirtualBox VMs/W7/W7.vmdk' (VERR_VD_VMDK_INVALID_HEADER).

VD: error VERR_VD_VMDK_INVALID_HEADER opening image file '/Users/Frank/VirtualBox VMs/W7/W7.vmdk' (VERR_VD_VMDK_INVALID_HEADER).

Resultaatcode:NS_ERROR_FAILURE (0x80004005)
Component:Medium
Interface:IMedium {05f2bbb6-a3a6-4fb9-9b49-6d0dda7142ac}
Maar eens even gaan uitzoeken hoe we dit nou weer gaan fixen. Je moet volgens mij met de commandline aan de gang om je VMDK te rebuilden ofzo :|

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 18-06-2014 20:52 ]

Pagina: 1