Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoluty
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-06-2023
Hallo mede tweakers.

wij hebben hier thuis internet van xs4all 40mbit maar als ik in de fritbox kijk halen wij hier niet meer dan 15mbit uit de grond als ik in de fritzbox naar het dsl tablad gaat heeft hij heel veel fouten gevonden is dit normaal of is er iets mis?

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/60gz8rvlhh45af5/Knipsel.PNG

MVG technoluty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:20
XS4all levert via de telefoonkabel ADSL/VDSL toch?

Snelheden op die verbindingen zijn zeer afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale. Zo had ik ooir 20Mbit omdat ik zo ongeveer naast de centrale woonde. Daarna verhuisd en ik kwam niet verder dan 12MBit. Gewoon omdat ik verder weg zat. Mijn ouders zitten helemaal ver van de centrale en halen maar 1 Mbit....

Dus in dit geval is dit zo ongeveer het maximum. Je kan de kabels in huis nog korter maken/verbeteren, maar echt veel winst zit er niet in. Reken niet op 40MBit.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoluty
volgens mij komt het wel via de telefoon lijn binnen en ik heb net op een site getest en ik zit op ongeveer 2000M van de centrale af volgens http://www.bbned.nl/netwerk/postcodecheck/ maar ik vind de errors wel vreemd volgens mij hoort dat niet te gebeuren

MVG technoluty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 17:03
Altijd handig om even te bellen naar XS4all. Bekabeling verbeteren en verkorten is ook altijd een goed idee. Die fouten die hij meet zorgen ervoor dat je verbinding in de wijkcentrale afgeknepen wordt. Dit gaat net zo lang door tot de fouten binnen een acceptabele marge vallen.
Dus het beste wat je kunt doen is de bekabeling vervangen en dan even bellen met de vraag of ze een DLM reset voor je uit willen voeren. (En je niet over laten halen tot VDSL zolang je geen stabiele lijn hebt -_-". Daar gaan zo veel mensen de mist in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technoluty
zal ik dat even doen het word echt tijd dat ze hier glasvezel gaan aanleggen

bedankt voor de reacties.

MVG technoluty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pantera88 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:15:
Altijd handig om even te bellen naar XS4all. Bekabeling verbeteren en verkorten is ook altijd een goed idee. Die fouten die hij meet zorgen ervoor dat je verbinding in de wijkcentrale afgeknepen wordt. Dit gaat net zo lang door tot de fouten binnen een acceptabele marge vallen.
Dus het beste wat je kunt doen is de bekabeling vervangen en dan even bellen met de vraag of ze een DLM reset voor je uit willen voeren. (En je niet over laten halen tot VDSL zolang je geen stabiele lijn hebt -_-". Daar gaan zo veel mensen de mist in)
Met de waardes (StN en LA) gaat een DLM reset weinig meer helpen. 2km van de centrale is een 17Mbit zelfs nog netjes, ik kwam met minder niet eens over de 14mbit, zelfs als het gewoon adsl2 zou zijn.

(breekpunt van adsl/vdsl zit op 2km, enkel daaronder is het sneller om op vdsl te zitten ipv adsl2).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 17:03
SinergyX schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:21:
[...]

Met de waardes (StN en LA) gaat een DLM reset weinig meer helpen. 2km van de centrale is een 17Mbit zelfs nog netjes, ik kwam met minder niet eens over de 14mbit, zelfs als het gewoon adsl2 zou zijn.

(breekpunt van adsl/vdsl zit op 2km, enkel daaronder is het sneller om op vdsl te zitten ipv adsl2).
De afbeelding laad hier niet, maar als hij zoveel fouten krijgt zou dat naar mijn ervaring nog wel eens kunnen helpen.
En idd, vdsl boven de 1,5km heeft al hoge kans op storingen. Niet echt aan te raden.
Verder capt kpn (xs4all) de lijn van de instap / basis paketten tegenwoordig (nagenoeg altijd
) op 20Mbit ipv de geadverteerde 8. Dus een downgrade kan best wel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oko2708
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-05 22:15
Pantera88 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:48:
[...]

De afbeelding laad hier niet, maar als hij zoveel fouten krijgt zou dat naar mijn ervaring nog wel eens kunnen helpen.
En idd, vdsl boven de 1,5km heeft al hoge kans op storingen. Niet echt aan te raden.
Verder capt kpn (xs4all) de lijn van de instap / basis paketten tegenwoordig (nagenoeg altijd
) op 20Mbit ipv de geadverteerde 8. Dus een downgrade kan best wel uit :)
Ik ga met niet met dit gesprek bemoeien want ik heb er niet veel verstand van maar ik wou even uitlichten dat je afbeeldingen die niet kunnen worden weergeven vaak alsnog kan bekijken door rechtsklik + ''afbeelding openen in nieuw tabblad'' te doen (zoals in dit geval)
Pagina: 1