2,5" externe HDD met USB3 en ESATA

Pagina: 1
Acties:

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-01 15:27
Hallo,

Voor thuis ben ik opzoek naar een externe hardeschijf met Esata en Usb 3.0
Om data snel te kopiëren van een laptop zonder usb 3.0 gebruik ik esata, op mijn desktop gebruik ik de usb 3.0 poort.

Nu staan er een paar in de pw maar allemaal met externe voeding.
Hier ben ik dus niet naar opzoek.

Weet iemand toevallig waar zoiets te koop is?

of dat ik eventueel mijn laptop uitbreid met een express kaart

https://www.google.nl/sea...0CFMQsxg&biw=1280&bih=920

Of heeft iemand ervaring met een express usb 3.0 kaart?

Alvast bedankt!

[ Voor 29% gewijzigd door hendrilankamp op 25-10-2013 12:15 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:34

M2M

medicijnman

enkel lege behuizingen, maar daar kun je zelf prima een 2.5" schijf in plaatsen.

Ps. pricewatchfilters FTW!

http://tweakers.net/categ...YGpMTUwUtJRMjaztACqrK0FAA

edit: voor E-sata heb je in de regel altijd een power aansluiting nodig: http://superuser.com/ques...sata-require-power-source

[ Voor 18% gewijzigd door M2M op 25-10-2013 12:15 ]

-_-

• hendrilankamp
M2M schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:14:
enkel lege behuizingen, maar daar kun je zelf prima een 2.5" schijf in plaatsen.

Ps. pricewatchfilters FTW!

http://tweakers.net/categ...YGpMTUwUtJRMjaztACqrK0FAA

edit: voor E-sata heb je in de regel altijd een power aansluiting nodig: http://superuser.com/ques...sata-require-power-source
Het is een gedeelde usb esata poort, wat dus volgens mij powered is.
Dus dit zou niet nodig hoeven zijn

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

eSATA <> eSATAp. En wat je nodig hebt is een eSATAp aansluiting. Daar gaat wel meteen power overheen :)
Een normale eSATA is slechts voor de data. Moet je uiteraard wel een eSATAp aansluiting op je laptop hebben. Ik weet niet wat voor laptop je hebt; mijn Dell E6510 heeft iig wel zo'n aansluiting :)

Ten aanzien van behuizingen: ik heb zelf een 1,5TB SATA schijfje in deze behuizing: pricewatch: Delock 2.5" HDD Behuizing (42488)
Da's eSATA, eSATAp, USB 3.0 en USB 2.0. Verder wordt er een apart verlooopstekkertje meegeleverd om als je met normale eSATA aansluit, de voeding vanaf de USB te trekken. Grappig ding overigens, aan de ene kant een USB en aan de andere kant een Nokia achtige voedingsplug :+ Maar werkt perfect :)

Evt is ie er ook met een mSATA aansluiting intern te krijgen, dat is deze: pricewatch: Delock mSata behuizing

Voor beide gevallen geldt: gewoon een 2,5" HDD bij kopen. Wel even op de hoogte van de interne HDD letten dat ie in de behuizing past btw, niet alle behuizingen zijn even hoog, en ook niet alle HDD's. Beetje uitzoekwerk dus.

Toen ik jou zoektocht begon kwam ik trouwens al vrij snel tot de conclusie dat het aanbod van dit soort externe HDD's vrij beperkt was, en dat het makkelijker en goedkoper was om behuizing en HDD los te kopen :)
Bijkomend voordeel van de eSATAp aansluiting danwel het apart voeden via USB: Je kunt voor een 7200RPM disk gaan, die zijn lekker snel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• hendrilankamp
The Eagle schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:26:
eSATA <> eSATAp. En wat je nodig hebt is een eSATAp aansluiting. Daar gaat wel meteen power overheen :)
Een normale eSATA is slechts voor de data. Moet je uiteraard wel een eSATAp aansluiting op je laptop hebben. Ik weet niet wat voor laptop je hebt; mijn Dell E6510 heeft iig wel zo'n aansluiting :)

Ten aanzien van behuizingen: ik heb zelf een 1,5TB SATA schijfje in deze behuizing: pricewatch: Delock 2.5" HDD Behuizing (42488)
Da's eSATA, eSATAp, USB 3.0 en USB 2.0. Verder wordt er een apart verlooopstekkertje meegeleverd om als je met normale eSATA aansluit, de voeding vanaf de USB te trekken. Grappig ding overigens, aan de ene kant een USB en aan de andere kant een Nokia achtige voedingsplug :+ Maar werkt perfect :)

Evt is ie er ook met een mSATA aansluiting intern te krijgen, dat is deze: pricewatch: Delock mSata behuizing

Voor beide gevallen geldt: gewoon een 2,5" HDD bij kopen. Wel even op de hoogte van de interne HDD letten dat ie in de behuizing past btw, niet alle behuizingen zijn even hoog, en ook niet alle HDD's. Beetje uitzoekwerk dus.

Toen ik jou zoektocht begon kwam ik trouwens al vrij snel tot de conclusie dat het aanbod van dit soort externe HDD's vrij beperkt was, en dat het makkelijker en goedkoper was om behuizing en HDD los te kopen :)
Bijkomend voordeel van de eSATAp aansluiting danwel het apart voeden via USB: Je kunt voor een 7200RPM disk gaan, die zijn lekker snel :)
Bedankt voor de info!
Gaat om een dell E6420 die jammer genoeg niet over usb 3 beschikt....
Een lege behuizing is geen probleem!

Iemand die iets weet over een expresscard usb 3 controller? dit zou achteraf de mooiste oplossing zijn aangezien er al een usb 3 hdd aanwezig is.

Moet deze extern worden gevoed?

• josberg
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01-09-2025
een paar jaar geleden heb ik de hdd van mijn vorige laptop in een 2,5 inch behuizing met usb 2 en esata gestopt zodat ik hem aan mijn Dell Studio laptop zonder usb 3 kon aansluiten met toch wat hogere snelheid via esata. Als ik hem via esata aansluit heb ik wel power nodig via de usb kabel. Neem aan dat dit net zo geld voor usb 3. Maar als wat Eagle zegt klopt dan zou t kunnen dat jij geen power nodig hebt.

• The Eagle

The Eagle

Volgens de specsheet van die E6420 is die eSATA poort die je hebt, een eSATA/USB combo. Feitelijk betekent dat dat het een eSATAp is; immers, anders kon ie geen power aan de USB leveren. Dus dat gaat goed komen :)
In die sheet staat overigens ook dat USB3 mogelijk is, maar dan middels een aansluiting via de optical bay. Oftewel, DVD/BR er uit en zo'n drivebay ding kopen. Wel logisch ook; USB3.0 is relatief snel, dus die converteren ze dan ongetwijfeld intern naar de SATA bus van je optical drive. Maar dat slaat dus eigenlijk nergens op ;)

Maare, als je zegt dat je al een USB3.0 HDD hebt: Dat ding zal intern ook ongetwijfeld gewoon SATA zijn. Als dat ding in die DeLock behuizing past, heb je ineens beiden (USB3.0 en eSATAp). Volgens mij ben je er dan wel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Aankoopadvies. Move OT->CAA

• hendrilankamp
The Eagle schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:23:
Volgens de specsheet van die E6420 is die eSATA poort die je hebt, een eSATA/USB combo. Feitelijk betekent dat dat het een eSATAp is; immers, anders kon ie geen power aan de USB leveren. Dus dat gaat goed komen :)
In die sheet staat overigens ook dat USB3 mogelijk is, maar dan middels een aansluiting via de optical bay. Oftewel, DVD/BR er uit en zo'n drivebay ding kopen. Wel logisch ook; USB3.0 is relatief snel, dus die converteren ze dan ongetwijfeld intern naar de SATA bus van je optical drive. Maar dat slaat dus eigenlijk nergens op ;)

Maare, als je zegt dat je al een USB3.0 HDD hebt: Dat ding zal intern ook ongetwijfeld gewoon SATA zijn. Als dat ding in die DeLock behuizing past, heb je ineens beiden (USB3.0 en eSATAp). Volgens mij ben je er dan wel :)
Dacht al dat het om een esata p ging, staat trouwen nergens op dell vermeld..
Jammer genoeg kan ik de schijf niet gebruiken uit mijn western digital, de usb controller zit gelijk op de print van de hdd.

Optical bay zit een SSD in dus dat valt sowieso af.

• The Eagle

The Eagle

Gelukkig kost een beetje sata schijfje tegenwoordig niet zoveel meer :)
En wat ik al eerder zei: losse behuizing en losse disk kopen is goedkoper dan beiden in 1 in dit geval.

• hendrilankamp
The Eagle schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 17:14:
Gelukkig kost een beetje sata schijfje tegenwoordig niet zoveel meer :)
En wat ik al eerder zei: losse behuizing en losse disk kopen is goedkoper dan beiden in 1 in dit geval.
Is besteld, Hdd's heb ik er genoeg :)

• The Eagle

The Eagle

Top :)
Bij de DeLocks wordt trouwens ook een eigen schroevendraaiertje meegeleverd, erg netjes van ze :)

Pagina: 1