[windows 8] licentie code kopen/hergebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 17:30
Gelijk maar met de deur in huis:
Zelf heb ik in de tijd een windows 8 versie gekocht op schijf. Geen update maar voormalige 60 euro versie om van 32 bit Win 7 naar 64 bit Win 8 te gaan. Nu wil ik nog een pc updaten naar 64 bit Win 8 maar hoe zit het met de licentie code. Ik denk niet dat ik hem nogmaals kan gebruiken of wel. Ik ben niet te beroerd om nog een key te kopen (via liefst legale wegen) maar een geheel nieuwe versie gaat mij een beetje ver. Iemand een oplossing.
Thnx

[ Voor 27% gewijzigd door TheVMaster op 25-10-2013 13:47 . Reden: Heb even de sollicitatiebrief er tussenuit geknipt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door TheVMaster op 25-10-2013 13:44 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34
wat ik er uit begrijp wil je op 2 verschillende pc's dezelfde licentie gebruiken? Dat kan/mag niet inderdaad.

Ook zou ik je sollicitatiebrief naar Saturn er even tussenweg knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
Teddy schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:22:
wat ik er uit begrijp wil je op 2 verschillende pc's dezelfde licentie gebruiken? Dat kan/mag niet inderdaad.

Ook zou ik je sollicitatiebrief naar Saturn er even tussenweg knippen.
Maar weet je een oplossing, zonder dat ik weer voor 130 euro mag aftikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je koopt de licentie, media krijg je er 'gratis' bij. That's it.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je hebt wel een upgrade gekocht (w7 -> w8)

Liefst legaal maar je wil een oplossing om het gratis (illegaal op te lossen)

dude ....

ga gewoon naar de winkel oid mkee ?

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 25-10-2013 15:14 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
fish schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:13:
Je hebt wel een upgrade gekocht (w7 -> w8)

Liefst legaal maar je wil een oplossing om het gratis (illegaal op te lossen)

dude ....

ga gewoon naar de winkel oid mkee ?
Heb geen update versie gekocht maar de disc, losse versie. Ik wil een extra key kopen en misschien heeft Microsoft daar een oplossing voor of zo iets. Extra key voor een paar tientjes. Ik snap dat ze geld willen verdienen maar daar is toch wel iets op verzonnen. De Microsoft site is nou niet de duidelijkste van de wereld en wie weet heb ik het niet gezien, terwijl ze wel een extra key aanbieden. Zo raar is dat toch niet. Daarbij gaf ik aan dat ik niet te beroerd ben om er voor te betalen, gratis of illegaal is niet intentie geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door matthijsg op 25-10-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Je zult toch naar een (internet)shop moeten gaan voor de voordeligste aanbieding die jou past of zoeken op vraag en aanbod alhier voor alleen de Key of al dan niet met media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsg
Dus als ik het goed begrijp zijn er grofweg twee mogelijkheden:
1. Je kan een key kopen online bij een 'onguur' (het is niet per definitie legaal, maar ook niet illegaal).
2. Weer aftikken in een Saturn of andere willekeurige electronicawinkel om een geheel nieuwe Windows versie te kopen.
Maar er bestaat een andere mogelijkheid om van een 32 bit naar 64 bit Win 8 te gaan zonder een toch ietwat absurd bedrag te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:45
De goedkoopste methode is om een update te kopen voor het OS van die 2e PC naar 64b WIN8

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:34
Op de website van Microsoft staat:

"Wanneer uw pc over een compatibele 64-bits processor (CPU) beschikt, maar daarop momenteel een 32-bits versie van Windows wordt uitgevoerd, kunt u een 64-bits versie van Windows 8.1 installeren, maar hiervoor moet u deze wel op een dvd kopen en een schone installatie uitvoeren."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nephilimcrt
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 16:09

nephilimcrt

Mad Scientist

Teddy schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:30:
Op de website van Microsoft staat:

"Wanneer uw pc over een compatibele 64-bits processor (CPU) beschikt, maar daarop momenteel een 32-bits versie van Windows wordt uitgevoerd, kunt u een 64-bits versie van Windows 8.1 installeren, maar hiervoor moet u deze wel op een dvd kopen en een schone installatie uitvoeren."
...waarmee bedoeld wordt dat je wel een upgradelicentie mag gebruiken, maar je PC wel geformatteerd moet worden. Just to clear things up.

Tapping progress on the shoulder and saying: "More forwards, please!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
Je zult voor die 2e pc ook 'gewoon' een Windows 8.x update moeten kopen. Volgens pricewatch: Microsoft Windows 8 Pro NL Upgrade 32/64 bit ben je dan voor 60 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

TheVMaster schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:54:
Je zult voor die 2e pc ook 'gewoon' een Windows 8.x update moeten kopen. Volgens pricewatch: Microsoft Windows 8 Pro NL Upgrade 32/64 bit ben je dan voor 60 euro klaar.
Die 60 euro is van Staples, die leveren ze al een tijdje niet meer. Normale prijs van die update ligt voorbij de 80 euro.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

matthijsg schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:17:
Zelf heb ik in de tijd een windows 8 versie gekocht op schijf. Geen update maar voormalige 60 euro versie om van 32 bit Win 7 naar 64 bit Win 8 te gaan.
matthijsg schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:53:
Heb geen update versie gekocht maar de disc, losse versie.
Nee, die losse disc is een retail upgrade die je hebt gekocht. Die media kan je ook gebruiken voor een clean install, maar je zal toch echt een full versie moeten kopen om een tweede systeem te kunnen voorzien van een licentie. Even de stappen die je tot nu toe hebt gevolgd:
Nieuwe computer met W7 erop (betekend dus dat je hebt betaald voor W7). Deze upgrade je voor €60,- met de media die je hebt gekocht. De W7 licentie vervalt en is niet meer geldig.
Totale prijs: €100 - €150, afhankelijk van de werkelijke prijs van W7 die bij je computer zat.

Je situatie nu is een tweede computer die je wilt voorzien van W8. Staat hier al een Windows op? Dan kan je het met een upgrade af van zo'n €60,- die je eerder ook gekocht hebt.
Geen upgradebare Windows licentie (vanaf XP kan je upgraden)? Dan betaal je de volle mep voor een Windows 8 licentie. Dit kan pricewatch: Microsoft Windows 8.1 NL OEM 32/64 bit zijn, voor €83,20. Dit is geen Pro editie!

Dat zijn je opties, upgrade of nieuwe full licentie (OEM System Builder).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1