Nu adobe aangekondigd heeft de toekomstige ontwikkelingen stop te gaan zetten wordt het tijd om te zoeken naar een waardige opvolger voor Adobe fireworks. Het feit dat fireworks zich richtte op webdesign en je dit ook terug zag in de ui en features van het programma maakte het voor mij het ideale programma uit het adobe pakket.
Waarom niet gewoon naar illustrator en/of Photoshop overstappen?
Voor mijn gevoel zou het met een combinatie van deze programma's mogelijk zijn fireworks te vervangen(illustrator voor ui elementen en logo's, photoshop voor het samen brengen en ui effecten). Dit is alleen verre van ideaal voor je workflow en je mist dingen als je pages en terug komende elementen uit libraries etc.
Nu ben ik op mijn werk steeds vaker sketch aan het gebruiken. Dit doet de dingen als fireworks (soms zelfs nog iets beter (mist alleen een master page)). Helaas is dit programma Mac only. Op het werk niet zo'n probleem, maar thuis werk ik op een pc (gamer enzo
) en ben ik dus druk op zoek naar een programma die fireworks voor mij kan vervangen.
Mocht er specifieke Linux software zijn die dit goed op weet te vangen zou ik er ook niet voor terug deinzen een dual boot op te zetten voor grafisch werk.
Wat ik verder al geprobeerd heb, maar voor mij niet werkte door verschillende beperkingen zijn.
Gimp(photoshop like, niet vector based)
Inkscape(UI is niet intuitief en tools voelde "lomp" niet gebruiks vriendelijk)
Zijn er mensen die nog andere opties hebben die waar zijn om naar te kijken?
Waarom niet gewoon naar illustrator en/of Photoshop overstappen?
Voor mijn gevoel zou het met een combinatie van deze programma's mogelijk zijn fireworks te vervangen(illustrator voor ui elementen en logo's, photoshop voor het samen brengen en ui effecten). Dit is alleen verre van ideaal voor je workflow en je mist dingen als je pages en terug komende elementen uit libraries etc.
Nu ben ik op mijn werk steeds vaker sketch aan het gebruiken. Dit doet de dingen als fireworks (soms zelfs nog iets beter (mist alleen een master page)). Helaas is dit programma Mac only. Op het werk niet zo'n probleem, maar thuis werk ik op een pc (gamer enzo
Mocht er specifieke Linux software zijn die dit goed op weet te vangen zou ik er ook niet voor terug deinzen een dual boot op te zetten voor grafisch werk.
Wat ik verder al geprobeerd heb, maar voor mij niet werkte door verschillende beperkingen zijn.
Gimp(photoshop like, niet vector based)
Inkscape(UI is niet intuitief en tools voelde "lomp" niet gebruiks vriendelijk)
Zijn er mensen die nog andere opties hebben die waar zijn om naar te kijken?