Vraag: Experia Box V8 i.c.m. een Online ADSL abonnement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFskeezix
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-03-2022
Beste tweakers,

Op het moment zit ik in een overgangsperiode van 2 internetabonnementen. Mijn 2-jarig contract met Online is bijna voorbij (12 december) en ik heb inmiddels een glasvezel internet+bellen abonnement besteld bij KPN.

Probleem
Nu is echter mijn Online Huawei router vorige week stuk gegaan en mijn nieuwe Experia Box V8 werkt niet met de bestaande opzet.

Vraag
Kan iemand mij een tip geven hoe ik t/m december de Experia Box V8 (bedoeld voor glasvezel) kan gebruiken als normale router voor mijn bestaande ADSL abonnement? Ik heb een splitter die de binnenkomende lijk verdeeld in telefoon en DSL. Deze DSL heb ik in de Experia box gedaan, maar het lampje voor internet blijft rood branden. De lampjes voor Power, Wireless en Broadband branden wel alledrie groen.

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFskeezix
Ps. Ik heb al rondgekeken op diverse forums en de Experia box V8 blijkt een afgesloten interface te hebben. Nu vond ik een artikel hoe je kunt inbreken om de config aan te passen. Nu heb ik daar zelf alleen niet veel kaas van gegeten, maar misschien helpt het bij het vinden van het antwoord:

http://www.tvdw.eu/blog/2...v8-and-pppoe-passthrough/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Niet, want die Experiabox is niet geconfigureerd voor Online ADSL.

Ik zou Online bellen, en een storing melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFskeezix
Ik verlaat Online vanwege de slechte klantenservice, dus ik verwacht niet dat ze mij gaan helpen, terwijl ik al een andere provider heb gevonden..

Is er echt helemaal niets aan te doen? Die Experia box kan toch wel tijdelijk worden aangepast in de functie? En daarna een reset voor mijn glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:03

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je kan hem waarschijnlijk wel als router gebruiken maar niet als modem. Online gebruikt een hele andere configuratie en die experiaboxen zijn specifiek voor KPN ingesteld. Maar Online bellen kost minder tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFskeezix
Maar denk je serieus dat Online mij gaat helpen om een router van de grote concurrent in te stellen voor mijn laatste maand internet bij hen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-10 16:04
Krijg je niet een nieuwe Huawei bij Online? Even lief bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFskeezix
mwa, ik heb hem laten vallen, dus ik ben bang van niet ;) en tegen de tijd dat ik die krijg is mn abonnement overgegaan naar KPN..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
JFskeezix schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:38:
Ik verlaat Online vanwege de slechte klantenservice, dus ik verwacht niet dat ze mij gaan helpen, terwijl ik al een andere provider heb gevonden..

Is er echt helemaal niets aan te doen? Die Experia box kan toch wel tijdelijk worden aangepast in de functie? En daarna een reset voor mijn glasvezel?
Nee, want er zit een custom KPN config in.
Gaat niet werken op andere netwerken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JFskeezix
hm ok, thanks voor de info, dan weet ik dat ik daar verder niet meer aan hoef te sleutelen. Ik ga wel kijken voor een tweedehands Huawei ergens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:03

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

JFskeezix schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:48:
Maar denk je serieus dat Online mij gaat helpen om een router van de grote concurrent in te stellen voor mijn laatste maand internet bij hen?
Wat ik bedoelde is dat je online kan bellen en een nieuw modem kan vragen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-10 14:11
DM Naar je
Pagina: 1