Toon posts:

Game PC €1350,- (incl BF4 + Premium)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen beste Tweakers!

Een week geleden heb ik ook een topic gemaakt. Echter heb ik m'n systeem met redelijk wat dingen weer aangepast (naar de adviezen die ik heb gekregen) dus vervalt de relevantie van die topic!

Na mijn PC de afgelopen 3 jaar goed te hebben gebruikt begint hij nu toch wel erg traag te worden. Het is dus tijd voor een nieuwe PC! Ik heb de GPU al aangeschaft maar zit nog zwaar in dubio over alle andere rand onderdelen (mobo, kast en ram mainly).

Mocht een van jullie een suggestie hebben voor het veranderen van de onderdelen dan hoor ik dat natuurlijk graag!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Het systeem moet sterk genoeg zijn om Battlefield 4 (Ultra - 1920x1080, 64 Multiplayer) nooit onder de 60 FPS te laten draaien. Verder moet het systeem ook bestand zijn tegen de games voor de komende tijd (lees 2-3 jaar).

Ik heb geen intenties om mijn systeem te overclocken (mogelijk de GPU 5-10% via de MSI tools, maar meer ook niet!). Hierdoor heb ik geen 'K' versie van de 4670 gekozen en ook geen 'Z' versie van het Mobo. Verder heb ik ook niet de intentie om Quadfire te gaan draaien, dus is een mobo met 1x PCI-E 3.0 genoeg!

Wat mag het systeem gaan kosten?

Het systeem mag rond de €1350,- kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

De prijs van €1350,- is enkel voor het systeem. Alle rand apparatuur zal ik van mijn oude computer meenemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Alles voor een sterk systeem ;)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

De CPU wil ik graag van Intel hebben. Deze CPU's scoren toch altijd hoog in de Benchmarks en gaan lang mee.

Qua grafische kaart(en) wil ik graag bij AMD blijven. Ik ben erg benieuwd naar 'Mantle' in Battlefield 4. Verder vind ik Nvidia erg overpriced.

De SSD wil ik graag van Samsung hebben. Deze hebben een hoge lees en schrijf snelheid en kosten over het algemeen niet veel meer.

Voor de rest van de onderdelen heb ik geen specifieke voorkeur qua merk!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

Ik heb geen specifieke wensen, geluid, grootte of energie verbruik is voor mij niet erg belangrijk.

De Wenslijst so far:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 187,90€ 187,90
1MSI H87-G43 GAMING€ 102,-€ 102,-
1MSI Radeon HD 7990 6GB€ 487,50€ 487,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,49€ 53,49
1Enermax Ostrog Wit / Zwart€ 51,34€ 51,34
1Scythe Katana 4€ 22,10€ 22,10
2Aerocool Shark Fan 14cm Red Edition, 140mm€ 8,85€ 17,70
3Cooler Master BC RED LED FAN, 120mm€ 7,70€ 23,10
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 74,50€ 74,50
1Battlefield 4 Premium, PC (Windows)€ 39,-€ 39,-
1Battlefield 4, PC€ 42,95€ 42,95
1Corsair HX750€ 122,90€ 122,90
1Samsung 840 EVO 120GB€ 86,95€ 86,95
1Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram€ 5,59€ 5,59
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.317,02

Bedankt voor jullie tijd!

• finniespin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:28
Goeiemorgen Sanqulian,

Nog misschien een vraagje, ben je van plan om te overclocken?
Je kan ook wat extra geld besparen op de games.

GoT heeft ook een gamekey resellers topic:
Online Gamekeys kopen - Deel II

Zelf zou ik ook niet gaan voor zo weinig SSD data. Ben je van plan om je OS op je SSD te zetten?

Gr,

Finniespin

i9 13900k | NH-D15 | MSI RTX 5090 32G VENTUS 3X OC | MSI MPG Z790 | 32GB G.Skill F5-5600J2834F16GX2-RS5K | 1x Kingston KC3000 2TB | 1x M500 960GB | 2x 860 QVO 1TB | Sharkoon Rebel P20 1200W | Fractal Design Torrent | 2x ASUS PG279Q

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Het systeem moet sterk genoeg zijn om Battlefield 4 (Ultra - 1920x1080, 64 Multiplayer) nooit onder de 60 FPS te laten draaien. Verder moet het systeem ook bestand zijn tegen de games voor de komende tijd (lees 2-3 jaar).

Ik heb geen intenties om mijn systeem te overclocken (mogelijk de GPU 5-10% via de MSI tools, maar meer ook niet!). Hierdoor heb ik geen 'K' versie van de 4670 gekozen en ook geen 'Z' versie van het Mobo. Verder heb ik ook niet de intentie om Quadfire te gaan draaien, dus is een mobo met 1x PCI-E 3.0 genoeg!
Ik heb geen intentie om te gaan overclocken! En ik wil inderdaad Windows 8.1 (en BF4+LoL) gaan draaien op m'n SSD. Is 120gb mogelijk te weinig?

EDIT: Ik krijg volgens mij 8 games erbij, die ik mogelijk wel ga verkopen (indien mogelijk), hierdoor kan de SSD qua opslag omhoog naar 250GB.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2013 10:00 ]

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-02 23:03

Ryada

She/Her

Goede morgen,

Het zou inderdaad handiger zijn om een grotere SSd te nemen zodat als je ook wat later een ander spel erbij op wil zetten dat je niet een ander spel hoeft te verwijderen.

Mag ik vragen waarvoor je die losse fans wilt gaan gebruiken aangezien je heel snel je hele airflow een stuk slechter maakt.

Tevens is volgens mij een voeding van 750Watt veel te overkill (correct me if im wrong).
Volgens mij kan je met een goede 600Watt het ook wel redden.

Mvg,

WambamNL

[ Voor 5% gewijzigd door Ryada op 25-10-2013 10:09 ]

Steam: Ryada.

• finniespin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:28
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:57:
Ik heb geen intentie om te gaan overclocken! En ik wil inderdaad Windows 8.1 (en BF4+LoL) gaan draaien op m'n SSD. Is 120gb mogelijk te weinig?
Excuses, ik las te snel!

i9 13900k | NH-D15 | MSI RTX 5090 32G VENTUS 3X OC | MSI MPG Z790 | 32GB G.Skill F5-5600J2834F16GX2-RS5K | 1x Kingston KC3000 2TB | 1x M500 960GB | 2x 860 QVO 1TB | Sharkoon Rebel P20 1200W | Fractal Design Torrent | 2x ASUS PG279Q

Verwijderd

Topicstarter
wambamNL schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:05:
Goede morgen,

Het zou inderdaad handiger zijn om een grotere SSd te nemen zodat als je ook wat later een ander spel erbij op wil zetten dat je niet een ander spel hoeft te verwijderen.

Mag ik vragen waarvoor je die losse fans wilt gaan gebruiken aangezien als je geen idee hebt hoe airflow in je kast in elkaar zit je heel snel je hele airflow een stuk slechter maakt.

Tevens is volgens mij een voeding van 750Watt veel te overkill (correct me if im wrong).
Volgens mij kan je met een goede 600Watt het ook wel redden.

Mvg,

WambamNL
Bij een review van de Case werd aangeraden om een aantal casefans te plaatsen. Er zit er op 't moment maar 1 in, aan de achterkant. Mijn idee is om er 1 in de voorkant te plaatsen, 2 in de zij plaat en 2 aan de bovenkant van de case.

Qua airflow heb ik inderdaad geen idee of het positief of negatief uitpakt.

Verder wordt er aangeraden om bij een 7990 een PSU van minimaal 750W te gebruiken (als je hem nog een keer wilt OC'en).

Bedankt voor je advies !

• Ryada

Ryada

She/Her

Wat ik zou doen is als je er toch een paar fans droppen en er alleen 1 aan de bovenkant die de lucht uit je kast blaast en 1 aan de voorkant die de lucht in je kast blaast.
Dit zirgt voor betere koeling prestaties zonder dat je kans hebt om je airflow te veroesten.

Ik zal even wat onderzoek voor je doen voor de voeding :)

De koel pasta kan je ook droppen want over het algemeen krijg je als je een aftermarket koeler koopt dezelfde koelpasta erbij in een klein plasticje wat precies genoeg is voor de optimale koel prestaties.

Mvg,

WambamNL

Verwijderd

Topicstarter
wambamNL schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:14:
Wat ik zou doen is als je er toch een paar fans droppen en er alleen 1 aan de bovenkant die de lucht uit je kast blaast en 1 aan de voorkant die de lucht in je kast blaast.
Dit zirgt voor betere koeling prestaties zonder dat je kans hebt om je airflow te veroesten.

Ik zal even wat onderzoek voor je doen voor de voeding :)

De koel pasta kan je ook droppen want over het algemeen krijg je als je een aftermarket koeler koopt dezelfde koelpasta erbij in een klein plasticje wat precies genoeg is voor de optimale koel prestaties.

Mvg,

WambamNL
Bedankt voor je advies! Ik ben net naar de website van Scythe gegaan.

''Accessory:
2x Metal Assembly Clip (Intel), 2x Metal Assembly Clip (AMD / 2011), 2x 2011 Retention Brackets, 4x Retention Bracket Screws, Thermal Grease, Installation Guide''

Bespaard toch weer ;)!

Ik hoor graag van je over de voeding! Verder is het mobo/Ram wel van de goede brands etc?

• Ryada

Ryada

She/Her

Qua mobo zou ik zeggen dat die goed is en qua ram zal ik even moeten kijken ik zal er ff naar opzoek gaan dan hoor je binnen 5 minuten weer van mij :)

Mvg,

WambamNL

Verwijderd

Topicstarter
wambamNL schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:20:
Qua mobo zou ik zeggen dat die goed is en qua ram zal ik even moeten kijken ik zal er ff naar opzoek gaan dan hoor je binnen 5 minuten weer van mij :)

Mvg,

WambamNL
_/-\o_

Edit : Net even gelezen over case fans.

Front : Intake
Side x2 : Intake

Back : Exhaust
Top x2 : Exhaust

Dat moet toch een goede flow zijn om de hitte van de 7990 af te kunnen voeren?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2013 10:25 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:56
Het systeem moet sterk genoeg zijn om Battlefield 4 (Ultra - 1920x1080, 64 Multiplayer) nooit onder de 60 FPS te laten draaien.
Deze garantie is natuurlijk lastig te geven, zeker op 64 player MP. Maar ik denk dat je met deze videokaart keuze in de buurt kan komen. Let echter wel dat het een dual GPU is, en je dus last van stutter kan krijgen, al is dit minder geworden met de laatste drivers. Mogelijk dat de nieuwe 290X ook het overwegen waard is, net iets minder ruwe power geloof ik, maar wel een kaart van de nieuwste generatie, en je krijgt er geloof ik nog gratis BF4 bij ook.

Verwijderd

Topicstarter
Dennism schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:22:
[...]

Deze garantie is natuurlijk lastig te geven, zeker op 64 player MP. Maar ik denk dat je met deze videokaart keuze in de buurt kan komen. Let echter wel dat het een dual GPU is, en je dus last van stutter kan krijgen, al is dit minder geworden met de laatste drivers. Mogelijk dat de nieuwe 290X ook het overwegen waard is, net iets minder ruwe power geloof ik, maar wel een kaart van de nieuwste generatie, en je krijgt er geloof ik nog gratis BF4 bij ook.
Ik heb er aardig wat research naar gedaan en 't blijkt dat als je op 1080P gamed, dat de micro stutter weg is na de afgelopen patch update.

En een HD7990 voor minder dan €500 is moeilijk te laten liggen :P

R9 290X = €529,50 Incl BF4
HD 7990 = €530,- incl BF4

De FPS scores van de HD7990 kwamen minimaal 30% boven de R290X uit in Battlefield. Hierdoor heb ik de keuze gemaakt voor de 7990.

Bedankt voor je insight tho!

• Ryada

Ryada

She/Her

Qua ram zou ik voor dit setje gaan:
pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX
Ik heb hiermee nog nooit problemen gehad (heel veel pc's in elkaar gezet)
En iedereen was er altijd tevreden over.

Voor de voeding ben ik nog even bezig met zoeken en zal je het wel laten weten als ik wat heb gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Aangepast in de wenslijst op m'n profiel! Thanks voor alle effort WambamNL!

• Ryada

Ryada

She/Her

Je cpu zal hooguit 84Watt vragen (correct me if im wrong)
En de hd 7990 zal hooguit 389Watt vragen (is in een stress test gemeten dus met een korreltje zout nemen :P)
de rest van je systeem zal nooit over de 100Watt extra vragen (i know veel te hoog ingeschat maar is om failsafe te maken)
Dan kom je dus op 84+389+100=573Watt dus met een goede 600Watt voeding zou je denk ik wel goed zitten om het zekere voor het onzekere te nemen kan je ook ervoor kiezen om een 650Watt voeding te nemen.

• Ryada

Ryada

She/Her

Sorry for double posting :P
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:20:
[...]

_/-\o_

Edit : Net even gelezen over case fans.

Front : Intake
Side x2 : Intake

Back : Exhaust
Top x2 : Exhaust

Dat moet toch een goede flow zijn om de hitte van de 7990 af te kunnen voeren?
In principe wel maar zou ook wel overkill zijn het gaat ook raar worden als je veschillende fans gebruikt die een andere RPM hebben en ook een andere luchtcirculatie.
Daardoor kan je als je bijv een 700 RPM intake hebt en een 900RPM exhaust dat hij lucht overal vandaan gaat trekken waardoor hij lucht van plekken gaat halen waar je het niet vandaan wil halen ivm je airflow.
(RPM is niet het goede voorbeel moet eigenlijk met luchtverplaatsing maar ik hoop dat je het idee snapt)
Misschien zit ik fout op dit onderwerp qua fans maar ik heb het vermoeden dat het niet veel graden zal gaan schelen met 1 intake op de front en 1 exhaust op de bovenkant en de standaard fan.

• Nick v D
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23:35
wambamNL schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:26:
Qua ram zou ik voor dit setje gaan:
pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX
Ik heb hiermee nog nooit problemen gehad (heel veel pc's in elkaar gezet)
En iedereen was er altijd tevreden over.

Voor de voeding ben ik nog even bezig met zoeken en zal je het wel laten weten als ik wat heb gevonden.
Dit RAM setje is 1.65V dit komt de levensduur van je processor niet ten goede?
Haswell schijnt hier niet echt problemen mee te hebben maar ik dacht ergens gelezen te hebben dat ivy bridge hier niet blij mee was.

Ik zou zelf eerder voor dit setje kiezen:
pricewatch: G.Skill RipjawsX 8GB PC3-12800 (F3-12800CL7D-8GBXM)

EDIT: (Waarschijnlijk zit ik fout)
http://www.overclock.net/t/1408873/1-5v-ram-vs-1-65v-ram

Maar als je toch de keuze moet maken zou ik zelf voor een 1,5V setje kiezen

[ Voor 8% gewijzigd door Nick v D op 25-10-2013 10:46 ]

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
In principe wel maar zou ook wel overkill zijn het gaat ook raar worden als je veschillende fans gebruikt die een andere RPM hebben en ook een andere luchtcirculatie.
Daardoor kan je als je bijv een 700 RPM intake hebt en een 900RPM exhaust dat hij lucht overal vandaan gaat trekken waardoor hij lucht van plekken gaat halen waar je het niet vandaan wil halen ivm je airflow.
(RPM is niet het goede voorbeel moet eigenlijk met luchtverplaatsing maar ik hoop dat je het idee snapt)
Misschien zit ik fout op dit onderwerp qua fans maar ik heb het vermoeden dat het niet veel graden zal gaan schelen met 1 intake op de front en 1 exhaust op de bovenkant en de standaard fan.
Je zit niet fout. :)
Het is idd beter om ervoor te zorgen dat er een lichte overdruk in de kast is, zodat er geen stof wordt aangezogen door eventuele gaten. Om voor die overdruk te zorgen, moet de intake fan (met filter!) voor een grotere luchtverplaatsing zorgen dan de exhaust fan. In de meeste kasten is de intake dan ook groter dan de exhaust. (vaak 140mm in, 120mm uit)
Pagina: 1