AMD Radeon HD7970 crasht

Pagina: 1
Acties:

• OE42
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-01 17:31
Mijn HD7970 crasht als ik een game speel. De videokaart is niet overgeclockt, als ik een game speel wordt hij ook niet warmer dan 80C. Wat helpt is de Mhz in CCC van de videokaart te verlagen, maar dan vallen de performances tegen. Ik heb ook niks op internet kunnen vinden. Wat zou ik kunnen doen om dit probleem op te lossen?

Dit probleem had ik eerst niet btw, hij is voor het eerst een maand geleden gecrasht en blijft sinds dien crashen. Ik heb andere drivers downloaden al geprobeert.

[ Voor 20% gewijzigd door OE42 op 25-10-2013 02:44 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Wat is de rest van je systeem, weet je zeker dat het de videokaart is en niet bijvoorbeeld geheugen wat niet meer stabiel is of de voeding?

Wat je alvast kan proberen is drivers uninstallen en met driver sweeper 3.2 in veilige modus de rest weg te halen, daarna nieuwe drivers installeren.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Wat voor een crash krijg je? gewoon zwart scherm? of loopt het beeld vast?

Wat je kunt doen is:
-Drivers updaten
-Kijken wat voor een voeding je heb

Ik heb het al 2x eerder gezien dat een kaart crashed doordat de voeding het niet aan kon. CPU voltage wat omlaag en het werkte weer. Of de V-GPU van de kaart omlaag en het was stabiel. (zonder clocks aan te passen) In dat geval was het de voeding die problemen had met het leveren van het vermogen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• prupke15
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 20:26

prupke15

ლ(ಠ益ಠლ)

Wat overigens ook het probleem kan zijn is dat je CCC de fanspeed van je kaart niet goed reguleert en laat oververhitten. (staan meerdere topics over CCC wat niet goed fan speed regelt)

Probeer:

Driver videokaart.
Laatste updates CCC
Check wattage van je voeding.

en installeer eens MSI afterburner, hier kun je een ingame displaytje instellen die je onder andere kunt instellen op FPS maar ook temperatuur en fanspeed. Die laatste 2 zijn in jou geval belangrijk.

Als jou GPU te warm word word dat ingame dus nu getoond, evenals de fanspeed, mocht dat dus niet goed werken zie je ook dat wanneer je aan het gamen bent.

• OE42
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-01 17:31
Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:02:
Wat is de rest van je systeem, weet je zeker dat het de videokaart is en niet bijvoorbeeld geheugen wat niet meer stabiel is of de voeding?

Wat je alvast kan proberen is drivers uninstallen en met driver sweeper 3.2 in veilige modus de rest weg te halen, daarna nieuwe drivers installeren.
Ik heb gedaan wat je zei en het heeft niet gewerkt.

Rest van mijn systeem:
XFX Pro 550W, i5 3450, ASRock B75 Pro 3M, 8GB RAM. Hoe kan ik weten of het probleem aan mijn geheugen/voeding ligt?
Astennu schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:15:
Wat voor een crash krijg je? gewoon zwart scherm? of loopt het beeld vast?

Wat je kunt doen is:
-Drivers updaten
-Kijken wat voor een voeding je heb

Ik heb het al 2x eerder gezien dat een kaart crashed doordat de voeding het niet aan kon. CPU voltage wat omlaag en het werkte weer. Of de V-GPU van de kaart omlaag en het was stabiel. (zonder clocks aan te passen) In dat geval was het de voeding die problemen had met het leveren van het vermogen.
Als ik een game speel dan loopt hij vast en moet ik weer terug naar de bureaublad en staat er: <game naam> has stopped working, rechtsonderin staat er dan: AMD display driver has stopped working and has succesfully recovered. Hoe kan ik de CPU voltage/V-GPU omlaag halen?

De fanspeed van mijn videokaart werkt gewoon naar behoren. De temperatuur wordt dus ook niet warmer dan 80C volgens MSI Afterburner.

Zou W7 opnieuw installeren helpen?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-02 17:58

Thomg

Aww yiss

CPU voltage zou ik doen in de bios, GPU met iets als MSI afterburner.

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Vaak als je vorige kaart van Nvidia is, dan is het beste om een fresh install te doen indien je problemen hebt met je nieuwe amd kaart.

|2600k|Asus 290|

Pagina: 1