Sp3ci3s8472 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:02:
Wat is de rest van je systeem, weet je zeker dat het de videokaart is en niet bijvoorbeeld geheugen wat niet meer stabiel is of de voeding?
Wat je alvast kan proberen is drivers uninstallen en met driver sweeper 3.2 in veilige modus de rest weg te halen, daarna nieuwe drivers installeren.
Ik heb gedaan wat je zei en het heeft niet gewerkt.
Rest van mijn systeem:
XFX Pro 550W, i5 3450, ASRock B75 Pro 3M, 8GB RAM. Hoe kan ik weten of het probleem aan mijn geheugen/voeding ligt?
Astennu schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:15:
Wat voor een crash krijg je? gewoon zwart scherm? of loopt het beeld vast?
Wat je kunt doen is:
-Drivers updaten
-Kijken wat voor een voeding je heb
Ik heb het al 2x eerder gezien dat een kaart crashed doordat de voeding het niet aan kon. CPU voltage wat omlaag en het werkte weer. Of de V-GPU van de kaart omlaag en het was stabiel. (zonder clocks aan te passen) In dat geval was het de voeding die problemen had met het leveren van het vermogen.
Als ik een game speel dan loopt hij vast en moet ik weer terug naar de bureaublad en staat er: <game naam> has stopped working, rechtsonderin staat er dan: AMD display driver has stopped working and has succesfully recovered. Hoe kan ik de CPU voltage/V-GPU omlaag halen?
De fanspeed van mijn videokaart werkt gewoon naar behoren. De temperatuur wordt dus ook niet warmer dan 80C volgens MSI Afterburner.
Zou W7 opnieuw installeren helpen?