Indesign file is gelocked, kan niet opslaan.. help??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29
Situatie is de volgende:

Heel de dag bezig geweest om mijn portfolio in Indesign te maken.
Wanneer die eindelijk af is, wil ik opslaan maar die optie is grijs geworden (kan er niet op klikken).

Een pakketje maken gaat ook niet, want ik moet hiervoor eerst kunnen opslaan..

Wanneer ik op mijn bureaublad kijk, zie ik naast het icoontje van mijn .indd file een ander icoontje dat eindigt met _ab.idlk. Er staat tevens een slotje op dat icoon.

Waarschijnlijk zal ik ergens een verkeerde combo ingeduwd hebben, maar weet niet welke en hoe je dat terugzet.

Opmerkelijk is ook dat mijn 'command +Z' toets eveneens niet meer werkt (ook grijs geworden). In't begin wel, maar het laatste uurtje niet meer.

Weet iemand hoe ik dit vervelend probleem kan oplossen?
Op google vind ik hier alvast niks over terug..

setup:
iMac met Indesign CC

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Opslaan als... :?
Is je schijf vol ofzo misschien? Andere schijf/USB stick ofzo geprobeerd?

En als dat niet werkt: Alles selecteren (CTRL-A), CTRL-C drukken, Indesign afsluiten, nieuwe Indesign starten en hopen dat je kunt plakken (CTRL-V) :P

Overigens: als je de hele dag hebt zitten werken en nu pas opslaat dan heb je een waardevolle les geleerd. Ik heb een CTRL-S tik; ik save elke ~10 seconden m'n werk :P

(Oh, het gaat over de mac versie: in dat geval CTRL even vervangen door "Appeltje" enzo :P )

Ik zie verder even niet wat dit in Webdesign, Markup & Clientside Scripting doet dus kick ik 't topic maar maar even naar Macs & Software

[ Voor 67% gewijzigd door RobIII op 25-10-2013 00:43 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
Opslaan
Opslaan als
Inchecken
Een kopie opslaan
Terug

allen grijs geworden..

De file is blijkbaar een .idlk file = Indesign Lock

Probleem is dat als ik afsluit, ik Indesign niet meer kan starten. Had een trial gedownload, 30 dagen voorbij en ik kon nog 1x Indesign gebruiken (wat ik nu dus aant doen ben.)

HDD is belange na nog niet vol..

Het enige dat ik nu gedaan heb is de boel als pdf opslaan, maar daar ben ik vet mee als ik later eens iets wil aanpassen. Kruipt behoorlijk veel tijd in :-(

[ Voor 14% gewijzigd door Agent 47 op 25-10-2013 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Energon schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:54:
De file is blijkbaar een .idlk file = Indesign Lock
Wat waarschijnlijk gewoon een "werkbestand" van Indesign is en niets met je probleem te maken heeft...
Probleem is dat als ik afsluit, ik Indesign niet meer kan starten. Had een trial gedownload, 30 dagen voorbij en ik kon nog 1x Indesign gebruiken (wat ik nu dus aant doen ben.)
8)7 En dat vond je niet relevant om even te melden in de topicstart? :X
Het enige dat ik nu gedaan heb is de boel als pdf opslaan, maar daar ben ik vet mee als ik later eens iets wil aanpassen.
Het is beter dan niets. En again: if anything is het op z'n minst een wijze les voor je geweest regelmatig op te slaan. Ik heb er verder weinig ideeën over wat je nog meer zou kunnen doen tbh.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
RobIII schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 01:14:
[...]

Wat waarschijnlijk gewoon een "werkbestand" van Indesign is en niets met je probleem te maken heeft...

8)7 En dat vond je niet relevant om even te melden in de topicstart? :X

Het is beter dan niets. En again: if anything is het op z'n minst een wijze les voor je geweest regelmatig op te slaan. Ik heb er verder weinig ideeën over wat je nog meer zou kunnen doen tbh.
Heb nog eens verder gegoogled en er zijn er nog die hier last van hebben, ad random.

Dit zou een oplossing kunnen zijn, die bij mij gelukkig ook werkt. Zal het proberen als er echt geen andere oplossing is (dmv sneltoets van instellingen ofzoiets).

Can you export to .idml? if you can, do it and close ID and reset the preferences, then make a new doc to test and see if you can save before trying to work withthe.idml file.
If you can't export either, you've more than likely lost you work, but there's one more really drastic thing you can try, and that's force close InDesign (use Task Manager on Windows or Force Quit on Mac), then replace the prefs and relaunch ID. You should be asked if you want to recover, but it may just happen without asking. Immediately try to save again with a new name or export to .idml.

Ik doe juist frequent cmd+save hoor :). Alleen werkte dat dan niet voor dat laatste uur dan.
Bij voorkeuren zie ik nergens optie om automatisch op te slaan na x-minuten.

Probleem ligt niet aan de trial, dus vond ik dat minderwaardig om direct te vermelden. Was ook eerder uit paniek dat ik enkel het belangrijkste eerst wou zeggen.

Heb dat lock.bestand vroeger nog al eens gehad, maar toen kon ik wel opslaan.
Blijf het echter maar raar vinden, dit is nu de 1ste keer dat ik zelfs geen cmd+Z kan doen (herstellen van bewerkingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 827889

Afgelopen donderdag was ik ook de klos. Precies hetzelfde: niet kunnen opslaan en command-Z werkt niet.
Dit gebeurde bij mij nadat ik een nieuw tekentablet heb geïnstalleerd Intuos Art.
Gelukkig was ik zelf op het idee gekomen als idml op te slaan maar ging nogal onrustig naar huis.

Ik ga je tip uitproberen (de preferences resetten) en hopelijk kan ik er volgende week weer op werken.
(de laptop doet het gelukkig wel normaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 14:07
Als je nog maar 1x indesign kon gebruiken was je wel rijkelijk laat met je portfolio... back in topic...

al op een andere pc geprobeerd het bestand te openen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
PRQPHET schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 01:23:

Probleem ligt niet aan de trial, dus vond ik dat minderwaardig om direct te vermelden. Was ook eerder uit paniek dat ik enkel het belangrijkste eerst wou zeggen.

Heb dat lock.bestand vroeger nog al eens gehad, maar toen kon ik wel opslaan.
Blijf het echter maar raar vinden, dit is nu de 1ste keer dat ik zelfs geen cmd+Z kan doen (herstellen van bewerkingen).
na de opmerkingen van afgelopen week er nog uitgekomen?

[ Voor 81% gewijzigd door koentjuh1987 op 17-10-2016 15:48 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 15:48

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

koentjuh1987 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:42:
[...]

na de opmerkingen van afgelopen week er nog uitgekomen?
Dit is een topic uit 2013....

[ Voor 76% gewijzigd door kaassouffle op 17-10-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
8)7 er helemaal naast gekeken
kaassouffle schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:49:
[...]

Dit is een topic uit 2013....

...