Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bericht over HTC One uitrol Sense 5.5 in Nederland is canard

Pagina: 1
Acties:

• tijsgro
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-11 08:49
Het bericht 'HTC begint met uitrol Sense 5.5-update voor One-smartphone in Nederland' lijkt toch een behoorlijke canard te zijn. HTC heeft officieel niks aangekondigd en reacties op het GoT forum en onder het bericht laten niet zien dat gebruikers met een Nederlandse HTC One de update daadwerkelijk OTA hebben binnengehaald. Ook andere sites leveren niks op behalve een vage downloadlink op een ontwikkelaarssite. Had de journalist dit niet even kunnen checken bij HTC zodat HTC One gebruikers niet de hele dag vergeefs op de update knop hadden hoeven te drukken... Gevalletje te grote scoringsdrift lijkt het.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb verduidelijkt dat de ota-update nog op zich laat wachten en de auteur op dit topic gewezen.

nieuws: HTC begint met uitrol Sense 5.5-update voor One-smartphone in Nederland - update

edit: Meerdere personen geven aan de update al ota binnen te krijgen:
BoomSmurf in 'nieuws: HTC begint met uitrol Sense 5.5-update voor One-smartphone in Nederland - update'
thies in 'nieuws: HTC begint met uitrol Sense 5.5-update voor One-smartphone in Nederland - update'

[ Voor 48% gewijzigd door Olaf op 25-10-2013 10:56 ]

• tijsgro
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-11 08:49
Twee is meerdere inderdaad... Jullie weten ook wel dat 2 geïsoleerde meldingen van mensen, die wellicht een toestel van buitenlandse origine hebben (?), niet erop duidt dat de update ota uitgerold wordt in Nederland. Als dit echt het geval was dan had je veel meer reacties gekregen en dan hadden ook Android World en Android Planet en dergelijke sites wel hierover bericht. Android World zegt echter:
'HTC Sense 5.5 en Android 4.3 wordt op dit moment uitgerold voor de HTC One, maar helaas nog niet in Nederland en België.'

Ik snap dat Arnoud Wokke zich wil verdedigen, maar ik snap niet zo goed waarom hij niet even navraag doet bij HTC over de ota-update (en waarom sommigen die wel binnen zouden krijgen en anderen - als in: de meesten - niet).

Ik zeur hier zo over door, omdat ik Tweakers hoog heb zitten als kritische, onafhankelijke bron, maar als jullie mee gaan doen met de jacht op primeurtjes en daardoor minder zorgvuldig worden in je berichtgeving om maar als eerste te kunnen berichten dan zou ik dat zeer spijtig vinden. (en het scheelt mij een hoop ergernis, dat ik niet voor niks de hele dag zit te kijken of die update er nou al eens is...)