TV/PC + DVD HT systeem: 5.1 geluid probleem

Pagina: 1
Acties:

• Elm0
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-01 12:04
Hallo,

Ik heb
Een PC (via HDMI 1.4 verbonden met de TV, beeld en TV-speaker geluid werkt perfect)
Sony Bravia (32)EX500
Philips HTS3357

Het probleem
Ik wil graag het geluid van mijn Philips systeem als primaire bron instellen, zodat al het geluid, welke ik afspeel vanaf mijn PC, via het philips systeem gestuurd wordt. De 5.1 werkt wel als ik een DVD afspeel of als ik (op de TV) via USB een liedje afspeel. TV-kanalen kan ik niet controleren, aangezien ik daar geen mogelijkheid tot heb.
Oplossing zou inhouden dat als ik op de TV het kanaal "PC" selecteer, de audio dan via het DVD home theater systeem gestuurd wordt.

Wat heb ik geprobeerd
- Verschillende manieren verbonden: HDMI (in TV in verschillende poorten)/ SCART / RCA (R/W) > 3.5mm (stereo alleen, uiteraard, maar kan het dan ook niet simuleren).
- instellingen op TV van alles mee geprobeerd, o.a. audio op TV op "Audiosysteem" ipv "TV-speaker"
- Geprobeerd te Googlen naar oplossingen, en gezocht op Tweakers. Geeft geen duidelijk oplossingen. Ene site zegt dat het niet kan, andere zegt dat er een coax (oranje) naar SPDIF moet komen... etc. Het is al erg onduidelijk allemaal voor mij, dus enige hulp wordt zeker gewaardeerd O+ !

Is het simpelweg niet mogelijk? Kan mijn TV dit niet? Kan het DVD HT systeem het niet? iemand oplossingen? Tips? Iets anders (erbij?) aanschaffen?

Manual HTS
Manual EX500

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Toevallig was er gisteren ook een Tweaker met precies hetzelfde probleem. Verbazingwekkend hoe sommigen aan het klunzen zijn. ;)

Hier een linkje naar de meest voor de hand liggende oplossingen. Dan hoef ik het niet opnieuw te typen. :+