Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[fp/feat]V&A bericht sturen per e-mail of DM > userpref?

Pagina: 1
Acties:

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11 18:45
Als ik iemand op V&A een bericht wil sturen dan kan (moet) ik kiezen: een mailtje of een DM. Standaard is DM geselecteerd.

Het is dan aan mij, de verzender, om te bepalen of ik inschat dat de ontvanger dagelijks op Tweakers kijkt en een DM dus prima is, of dat ik hem lastig moet vallen met een mail. Eigenlijk weet ik helemaal niet wat de voorkeur van de ontvanger is. Het kan mij eigenlijk geen bal schelen of mijn bericht als DM of mail zal worden verzonden: net wat de ontvanger het liefste heeft en het snelste leest. :P

Kortom: zou de keuze om berichten van V&A als mail of als DM te ontvangen geen userpref moeten zijn die de ontvanger in kan stellen ipv. de verzender? Ikzelf ontvang liever alle berichten per DM aangezien ik dagelijks wel even op Tweakers kijk en ik zo minder meuk in mijn inbox heb, iemand die dat niet doet kan kiezen voor e-mail. :)

Ik zou ook voorstellen om de default op e-mail te zetten aangezien lang niet iedereen dagelijks op Tweakers komt.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

In principe gaan we er van uit dat de adverteerder weet dat hij zowel via DM als via e-mail gecontacteerd kan worden. Het is dan ook zijn/haar verantwoordelijkheid via die wegen bereikbaar te zijn. Als iemand niet regelmatig op de site zelf kijkt dan is er ook nog de mogelijkheid om alsnog via e-mail een notificatie te krijgen bij een ontvangen DM.

Intentionally left blank

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat mij betreft eensch dat de ontvanger zou moeten bepalen en niet de verzender.
Qua default echter zou ik DM willen voorstellen. Dan hou je het iig standaard binnen GoT, en kan de ontvanger zelf kiezen of ie berichten van GoT op GoT wil houden, of doorgezet wil hebben naar het forum. Zou je de default op email zetten, dan kan dat ook spammerig overkomen :)

Come to think of it, ik check het mailadres dat ik ooit bij GoT geregistreerd heb misschien 1 of 2x per maand ofzo....ik zou het echt niet per email willen. En ik zal qua mail checken vast niet de enige zijn met een dergelijke frequentie. Een beetje GoT'er heeft er een tweede minder persoonlijk mailadres voor internetgerelateerde zaken als forums, gratis antivirusregistraties en potentiele spam-afvangbox naast vermoed ik :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11 18:45
crisp schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 23:52:
In principe gaan we er van uit dat de adverteerder weet dat hij zowel via DM als via e-mail gecontacteerd kan worden. Het is dan ook zijn/haar verantwoordelijkheid via die wegen bereikbaar te zijn. Als iemand niet regelmatig op de site zelf kijkt dan is er ook nog de mogelijkheid om alsnog via e-mail een notificatie te krijgen bij een ontvangen DM.
Toch zal het niet de eerste keer zijn dat een DM dagen lang geen reactie krijgt omdat iemand blijkbaar niet zo actief is hier. In de praktijk dan dus.
The Eagle schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 23:52:
Wat mij betreft eensch dat de ontvanger zou moeten bepalen en niet de verzender.
Qua default echter zou ik DM willen voorstellen. Dan hou je het iig standaard binnen GoT, en kan de ontvanger zelf kiezen of ie berichten van GoT op GoT wil houden, of doorgezet wil hebben naar het forum. Zou je de default op email zetten, dan kan dat ook spammerig overkomen :)

Come to think of it, ik check het mailadres dat ik ooit bij GoT geregistreerd heb misschien 1 of 2x per maand ofzo....ik zou het echt niet per email willen. En ik zal qua mail checken vast niet de enige zijn met een dergelijke frequentie. Een beetje GoT'er heeft er een tweede minder persoonlijk mailadres voor internetgerelateerde zaken als forums, gratis antivirusregistraties en potentiele spam-afvangbox naast vermoed ik :)
Hmmm. Misschien is het een idee om bij minder actieve users (zeg: de laatste 3 dagen niet op t.net geweest) automatisch mail èn DM te doen oid?

Of mailnotificatie bij DM aan te zetten voor users die weinig actief zijn.

Verstuurd vanaf mijn Computer®