Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Afhandeling technische problemen telefoon bij Coolblue

Pagina: 1
Acties:

• Justify89
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 26-10-2013
Hierbij wil ik mijn ongenoegen uiten over de service die Coolblue biedt en de mensen op dit forum om advies vragen.

In april heb ik een abonnement met toestel bij het bedrijf aangeschaft. Het toestel werd niet op de afgesproken datum geleverd. Na 1,5 week ontving ik deze (Galaxy S4) eindelijk, zonder de beloofde 64gb geheugenkaart. Na veel bellen kreeg ik deze na 8 weken. Tot mijn teleurstelling bleek het toestel verschillende mankementen te vertonen; de camera deed het niet meer, het toestel werd heet en viel spontaan uit. Naar aanleiding van hun advies ben ik naar een Samsung point gegaan om het toestel te updaten. Toen dit niet werkte heb ik het via Coolbue/PdaShop opgestuurd met de duidelijke instructie om het toestel niet opnieuw te updaten, omdat dit na vele pogingen het probleem niet oploste.

Na 2 weken ging ik het toestel ophalen en kreeg ik te horen dat het toestel weer geüpdatet is en naar behoren zou moeten functioneren. In de winkel bleek gelijk dat de problemen niet opgelost waren. Omdat ik het toestel niet opnieuw wilde opsturen, kwam men met de oplossing om het toestel om te ruilen voor een toestel van hun second chance-lijst, al dan niet door het verschil in dagwaarde bij te betalen. Door het ontbreken van een S4 op de lijst koos ik voor de iPhone 5, welke door mij gereserveerd werd omdat ik bedenktijd kreeg.

Ik ging in op het aanbod, maar in de winkel bleek dat het eigenlijk niet mogelijk was om deze toestellen te ruilen. Na lang wachten is het toch gelukt, maar helaas is er toen weer een fout gemaakt, en heb ik een veel hoger bedrag betaald dan afgesproken. Na dit bij de klantenservice gemeld te hebben zou ik zo spoedig mogelijk terug gebeld worden.

Na 13 dagen was ik nog steeds niet terug gebeld en functioneerde de homebutton van de iPhone 5 niet meer goed. Op de 14e dag heb ik Coolbue/Pdashop gebeld, en werd mij nogmaals aangeboden om een ander toestel voor een meerprijs te kiezen van de ‘second chance-lijst’. Tevens werd gezegd dat ik het teveel betaalde bedrag teruggestort zal krijgen. Ik ben niet nogmaals op dit aanbod ingegaan, omdat ik vind dat Coolblue te veel fouten heeft gemaakt, nalatig is en haar afspraken niet nakomt. Op dit moment zit ik nog steeds met een toestel wat niet meer goed werkt en kan het bedrijf mij geen andere oplossing bieden.

Iemand anders hier ook ervaringen mee? Tips wat ik nu het beste kan doen?

• sjaakwortel
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14-11 16:19
Heb je al een shopreview geschreven( http://tweakers.net/shopreview/schrijven/ ) ? Want daar horen dit soort dingen.

Wat betreft je garantie situatie, je toestel werkt niet en het is de verantwoordelijkheid van coolblue daar iets aan te doen, doen ze dit toch niet kun je zoiets doen: http://www.consuwijzer.nl....1382657533059-1412297174 . Maar ik denk niet dat je daar een vriendelijke reactie op gaat krijgen.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14-11 22:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Naar voor je. Ik was na anderhalve zin al gestop met lezen. Niet door te komen. gebruik alsjeblieft alinea's als je iets wilt zeggen. Dank :)
En idd, shopreview schrijven. Met inachtneming van voorgaande opmerking, dan wordt je review denk ik ook wat beter gelezen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JJ Le Funk
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

[subtitle is null]

quote:
[...] werd mij nogmaals aangeboden om een ander toestel voor een meerprijs te kiezen van de ‘second chance-lijst’. Tevens werd gezegd dat ik het teveel betaalde bedrag teruggestort zal krijgen. Ik ben niet nogmaals op dit aanbod ingegaan [...]
als je niet meer meewerkt aan de geboden oplossing, hoe kan de winkel je dan nog verder helpen?
Dat de iPhone snel defect is gegaan is gewoon pech en staat los van de eerdere problemen.

Neemt niet weg dat ik je frustratie wel snap. Coolblue is dat niet van de MediaMarkt? Die laatste verdient ook een prijs voor afpoeierende service.

[signature is null]

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

@Justify89: het is niet de bedoeling om hier een shopreview te plaatsen, daar is een apart forumdeel voor. Wel kun je hier om advies vragen voor de afhandeling van je probleem met de shop.

De tip van The Eagle is wel belangrijk: het is nu een lap tekst waar slecht doorheen te komen is. Probeer het wat meer structuur te geven :)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Justify89
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 26-10-2013
Bedankt voor de tips allen! Ik heb het artikel inmiddels aangepast en wat meer structuur gegeven.

Ik wist niet zeker waar ik mijn bericht het beste kon plaatsen. Zal ook even een shopreview schrijven.
quote:
MrJayMan schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:06:
[...]

als je niet meer meewerkt aan de geboden oplossing, hoe kan de winkel je dan nog verder helpen?
Dat de iPhone snel defect is gegaan is gewoon pech en staat los van de eerdere problemen.

Neemt niet weg dat ik je frustratie wel snap. Coolblue is dat niet van de MediaMarkt? Die laatste verdient ook een prijs voor afpoeierende service.
Heb je gelijk in. Het staat er los van, maar het is een opeenstapeling van fouten. Ik ga niet nogmaals een toestel van de lijst kiezen en hiervoor bijbetalen. Er is teveel mis gegaan. Ik vind dat Coolblue mij een ander toestel verschuldigd is. Het maakt me niet uit als dit een refurbished toestel is, maar ik ga niet bijbetalen door de fouten die zij maken en de slechte service die ze bieden.

Haha nee Coolblue is niet van de Mediamarkt, heb daar verder geen ervaringen mee..
quote:
gambieter schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:24:
[mbr]@Justify89: het is niet de bedoeling om hier een shopreview te plaatsen, daar is een apart forumdeel voor. Wel kun je hier om advies vragen voor de afhandeling van je probleem met de shop.

De tip van The Eagle is wel belangrijk: het is nu een lap tekst waar slecht doorheen te komen is. Probeer het wat meer structuur te geven :) [/]
Het was inderdaad meer bedoeld voor het vragen van advies :)

Justify89 wijzigde deze reactie 25-10-2013 14:20 (18%)

• real-doc
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online
Volgens mij spelen hier twee verschillende dingen. Enerzijds kan je bij Coolblue blijkbaar een toestel waarover je niet tevreden bent omruilen voor een ander toestel, wellicht uit hun bak met teruggestuurde toestellen. Anderzijds heb je natuurlijk gewoon recht op garantie op je gekochte toestel.

Zolang je tevreden bent met je iPhone kan je die onder garantie laten repareren. Dat kan bij Coolblue, maar dan ben je hem een tijdje kwijt. Je kan ook even een afspraak maken bij de Apple Store in Amsterdam. Aan de Genius bar lossen ze het dan waarschijnlijk direct voor je op, onder garantie.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True