Toon posts:

Qmail - interne mailserver onzichtbaar maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb qmail draaien op mijn router. In principe werkt alles prima, op 1 glitch na. Als ik een mailtje aan mezelf stuur dan zie ik in de source staan:
Received: from ()
by mail2.home.nl (InterMail vM.4.01.03.00 201-229-121) with SMTP
id <20010604210730.EKPF6179.mail2.home.nl>
for <zikken@home.nl>; Mon, 4 Jun 2001 22:07:30 +0100
Received: (qmail 11652 invoked from network); 5 Jun 2001 01:13:01 -0000
Received: from henri.thuis.gr (HELO henri) (192.168.1.2)
by ns.thuis.gr with SMTP; 5 Jun 2001 01:13:01 -0000
Dit wil ik dus niet, er moet niet te zien zijn dat ik een netwerkje+server draai. Hoe vertel ik qmail dat hij hiermee moet stoppen?

Verwijderd

Topicstarter
Een goede link naar een HOWTO/FAQ hierover is ook welkom, ik heb life with qmail al gelezen, maar kon dit er niet in vinden..

Verwijderd

Volgens mij kan het gewoon niet en is het inherent aan het smtp-protocol, maar ja voor hetzelfde geld zit ik nu gigantisch uit m'n nek te lullen >:) .

De enige optie lijkt me om de source-code te patchen ofzo (Het lijkt me iig sterk dat je het als config-optie op kan geven).

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat je uit je nek lult >:)

• RvdB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02-2025
Volgende in je tcp.smtp zetten en tcp.smtp rebuilden (wel 192.168.0. vervangen door je eigen netwerk ip's vervangen):

192.168.0.:allow,TCPREMOTEHOST="",TCPREMOTEIP="",RELAYCLIENT=""
:allow

Overigens is het antwoord op dit soort vragen veelal te vinden in het qmail mailing list archief, zie www.qmail.org.

Athlon 800 @ A7V133; 256MB; 40GB, GeForce2MX-GS 205/205

Verwijderd

Topicstarter
k thx :)

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 21:23 schreef hezik het volgende:
Ik hoop dat je uit je nek lult >:)
Hehe, ik zat dus uit m'n nek te lullen >:)
Hoewel je hem wel moest rebuilden ;)

• RvdB
Op woensdag 06 juni 2001 22:50 schreef nelske het volgende:

[..]

Hehe, ik zat dus uit m'n nek te lullen >:)
Hoewel je hem wel moest rebuilden ;)
Rebuilden is wat anders dan compileren. In het eerste geval wordt er door tcprules een .cdb bestand aangemaakt, wat sneller te lezen is dan een plain text bestand. Compileren doe je met een source code.

Verwijderd

Op woensdag 06 juni 2001 23:10 schreef RvdB het volgende:

[..]

Rebuilden is wat anders dan compileren. In het eerste geval wordt er door tcprules een .cdb bestand aangemaakt, wat sneller te lezen is dan een plain text bestand. Compileren doe je met een source code.
Hehe, ik ken qmail niet echt.
Ik gebruik zelf postfix. Bij rebuilden denk ik meteen aan heel andere dingen ;) , namelijk compleet hercompileren van source-codes.
Ik wist niet, dat je dit gewoon in de config(s) van qmail kon veranderen, waarna je een zogenaamde "rebuild" doet.

Maar goed, dan kan de tweede regel uit m'n een na laatste reply ook wel weg.
Dan komt het hier op neer:

/me zat uit z'n nek te lullen :P

• RvdB
Op woensdag 06 juni 2001 23:36 schreef nelske het volgende:

[..]

Hehe, ik ken qmail niet echt.
Ik gebruik zelf postfix. Bij rebuilden denk ik meteen aan heel andere dingen ;) , namelijk compleet hercompileren van source-codes.
Ik wist niet, dat je dit gewoon in de config(s) van qmail kon veranderen, waarna je een zogenaamde "rebuild" doet.

Maar goed, dan kan de tweede regel uit m'n een na laatste reply ook wel weg.
Dan komt het hier op neer:

* RvdB zat uit z'n nek te lullen :P
Dan nog fkens voor de volledigheid: tcp.smtp is een config bestand van tcpserver, wat niet noodzakelijk deel uitmaakt van qmail. In het bestand bevinden zich de adressen waarvandaan relaying toegestaan is.
De qmail config files staan allemaal in /var/qmail/control.
Tcpserver is het programma wat aan je poort luistert naar inkomende connecties, een zogenaamde daemontool.

Pagina: 1