Eltax atomic a15 sub probleem

Pagina: 1
Acties:

• robertvanderlug
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01-2023
Hoi.

Ik heb een probleem met mijn sub. De Speaker zelf valt regelmatig weg. Als je de Speaker dat heel iets aanraakt doet hij het weer even. Ik heb het laten onderzoeken en het schijnt de spoel te zijn in de Speaker. Ik baal hier erg van. Nu heb ik een andere sub. De Kef psw 2000. Nadeel is dat die lang niet kan tippen aan het gene wat ik had staan. Nu ben ik opzoek naar een 15 inch woofer Speaker. De oude sub kon namelijk kei hard open staan en de Kef begint op dat niveau gelijk te ploppen.

De vraag is... Kan ik zo een andere Speaker in de oude sub doen? Kan dit evt ook een auto sub Speaker zijn?

• robertvanderlug
Heeft iemand er antwoord op

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als ik me niet vergis is het forum geen betaalde helpdesk of iets dergelijks maar ben je afhankelijk van vrijwilligers die hun tijd spenderen om elkaar vooruit te helpen.

Je topic binnen 24 uur een schopje geven wordt ook niet gewaardeerd. Check het beleid eens in de tussentijd.

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-01 02:00
robertvanderlug schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 23:14:
Hoi.

De vraag is... Kan ik zo een andere Speaker in de oude sub doen? Kan dit evt ook een auto sub Speaker zijn?
Alhoewel je openingspost behoorlijk summier is zal ik een toch een voorzetje proberen te geven:

Alles kan.

Een andere woofer plaatsen kan maar het effectis nogal onvoorspelbaar.
De kast is gemaakt voor de orginele speaker en vaak hebben subwoofersversterkers een boost zitten op een bepaalde frequentie om de woofer wat lager door te laten lopen.

Voor het beste effect zul je het volgende moeten doen:

- Om te beginnen zal je een kwa maat passende woofer moeten vinden.
- Vervolgens moet je de T/S parameters er bij zoeken.
- Dan download je WinISD en voer je hier deze parameters in.
- Vervolgens kun je dan het kastvolume in WinISD aanpassen zodat de je de BR poort van je kast aan kunt passen op de nieuwe woofer. (Of je maakt 'm gesloten)
- Als laatste zul je uit moeten zoeken of je versterker een boost heeft en zo ja of je deze er uit kunt halen of aan kunt passen.

Zoals je ziet best nog wel een onderneming.

Een plek waar je veel info kunt vinden is bijvoorbeeld: www.zelfbouwaudio.nl/forum.

• robertvanderlug
Het is nu nog vreemder. Zaterdag had ik iets tegen die speaker aan laten staan zodat die geluid bleef geven. Was toen een feest geweest en aardig volume gehad. Nu valt die ineens niet uit. Kan er iets om ze juiste plek getrilt zijn ofzo? Lijkt mij niet toch.

• robertvanderlug
Heeft iemand antwoord op mijn laatste vraag? Had er nog geen antwoord op helaas :) en ben wel benieuwd
Pagina: 1