Welkom,
Na een lange tijd gebruikt te hebben gemaakt van een Asus RoG Laptop ben ik het uiteindelijk toch zat geworden om op een laptop te gamen. Een 17 inch scherm is net wat te klein en aangezien ik links ben zit ik ook niet met het grootste comfort op de "WASD" toetsen.
Nu heb ik al vaker mijn computers en laptops uit elkaar geschroeft - ben toch altijd ontzettend nieuwsgierig hoe zo'n apparaat er vanbinnen uitziet - en is het naar mijn mening eigenlijk slechts wat complexere lego, dus dacht ik laat ik dit keer zelf mijn computer bouwen.
Aangezien dit mijn eerste keer is met zo'n soort onderneming kan ik wel wat advies gebruiken. Mijn voornaamste doel voor de PC is gamen, maar ik wel dat de pc uiteindelijk voor elk doeleind gebruikt kan worden. Vooral sinds kort het maken van stop-motion animaties en de bijbehorende video bewerking mijn interesse hebben gewekt en ik me daar ooit nog wel is in zou willen verdiepen.
Spellen die ik voornamelijk speel zijn onder andere,
- Skyrim (eigenlijk alles uit de elder scrolls serie)
- Final fantasy 14*
- World of Warcaft
- Mass effect
- Fallout
- Starcraft II
- Een goeie shooter kan me aandacht ook nog wel is trekken
Het liefst wil ik alles op een zo'n hoog mogelijke kwaliteit kunnen spelen.
Voor nu heb ik deze setup samen gesteld, zonder beeldscherm wil ik rond de 1000 - 1200 euro zwerven en mochten jullie een ander beeldscherm aanraden. elk advies en tips zijn meer dan welkom.
Ik heb nog een 256GB SSD van samsung - destijds de beste koop - met windows 8 erbij liggen die ik vorig jaar heb gekocht.
De nieuwe video kaart van AMD R9 290X is een financiele uitbarsting die nog geaccepteerd kan worden mits die echt zo goed is als gezegd wordt.
Met Vriendelijke Groet,
Steven
Na een lange tijd gebruikt te hebben gemaakt van een Asus RoG Laptop ben ik het uiteindelijk toch zat geworden om op een laptop te gamen. Een 17 inch scherm is net wat te klein en aangezien ik links ben zit ik ook niet met het grootste comfort op de "WASD" toetsen.
Nu heb ik al vaker mijn computers en laptops uit elkaar geschroeft - ben toch altijd ontzettend nieuwsgierig hoe zo'n apparaat er vanbinnen uitziet - en is het naar mijn mening eigenlijk slechts wat complexere lego, dus dacht ik laat ik dit keer zelf mijn computer bouwen.
Aangezien dit mijn eerste keer is met zo'n soort onderneming kan ik wel wat advies gebruiken. Mijn voornaamste doel voor de PC is gamen, maar ik wel dat de pc uiteindelijk voor elk doeleind gebruikt kan worden. Vooral sinds kort het maken van stop-motion animaties en de bijbehorende video bewerking mijn interesse hebben gewekt en ik me daar ooit nog wel is in zou willen verdiepen.
Spellen die ik voornamelijk speel zijn onder andere,
- Skyrim (eigenlijk alles uit de elder scrolls serie)
- Final fantasy 14*
- World of Warcaft
- Mass effect
- Fallout
- Starcraft II
- Een goeie shooter kan me aandacht ook nog wel is trekken
Het liefst wil ik alles op een zo'n hoog mogelijke kwaliteit kunnen spelen.
Voor nu heb ik deze setup samen gesteld, zonder beeldscherm wil ik rond de 1000 - 1200 euro zwerven en mochten jullie een ander beeldscherm aanraden. elk advies en tips zijn meer dan welkom.
Ik heb nog een 256GB SSD van samsung - destijds de beste koop - met windows 8 erbij liggen die ik vorig jaar heb gekocht.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 286,50 | € 286,50 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero | € 168,98 | € 168,98 |
| 1 | Asus GeForce GTX 770 2GB DirectCU II OC | € 354,- | € 354,- |
| 1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB | € 88,44 | € 88,44 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Arctic White - Window | € 106,61 | € 106,61 |
| 1 | Asus PB278Q Zwart | € 492,- | € 492,- |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 30,63 | € 30,63 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 74,20 | € 74,20 |
| 1 | Corsair RM750 | € 101,- | € 101,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.702,36 | |
De nieuwe video kaart van AMD R9 290X is een financiele uitbarsting die nog geaccepteerd kan worden mits die echt zo goed is als gezegd wordt.
Met Vriendelijke Groet,
Steven