Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melletox
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-06 22:35
Beste Tweakers,

Ik wil een casemod gaan doen en hier heb ik ook ontwerpen voor gemaakt.
Maar nu heb ik het probleem dat van 1 onderdeel niet weet van welk materiaal ik het moet maken.
Het geheel moet uiteindelijk op een coolermaster haf 922 komen boven de plek waar de fan zit(dan dus niet meer) iemand een idee ?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aaRYdAk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/n01Ia6L.jpg

Alvast erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik weet wel hoe, zelf eens zoiets gemaakt. Heb nu even de gelegenheid niet om de foto's op te zoeken, maar ik heb het gemaakt van 2 of 2,5cm brede aluminium strip. Maar van plastic plaat kan natuurlijk ook. Hangt er een beetje vanaf wat voor kleur en looks het moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melletox
_ferry_ schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 06:42:
Ik weet wel hoe, zelf eens zoiets gemaakt. Heb nu even de gelegenheid niet om de foto's op te zoeken, maar ik heb het gemaakt van 2 of 2,5cm brede aluminium strip. Maar van plastic plaat kan natuurlijk ook. Hangt er een beetje vanaf wat voor kleur en looks het moet hebben.
Hij moet uitendelijk glanzend rood worden denk maar aan een auto

[ Voor 75% gewijzigd door melletox op 25-10-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik heb de laatste tijd wat ervaring opgedaan met plexiglas, dan vooral het verlijmen met chloroform. Dat is echt een aanrader. Metaal is wat moeilijker te bewerken, zeker als je de spullen er niet voor hebt. En plexi kun je gewoon in het rood kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melletox
PAPPLE schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:30:
Ik heb de laatste tijd wat ervaring opgedaan met plexiglas, dan vooral het verlijmen met chloroform. Dat is echt een aanrader. Metaal is wat moeilijker te bewerken, zeker als je de spullen er niet voor hebt. En plexi kun je gewoon in het rood kopen.
probleem is hier dat ik de kast ook rood ga maken en het plexiglas nooit de zelfde kleur zal krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat kan wel, maar dan moet je beide spuiten met dezelfde spuitbus.

Maar natuurlijk zien verschillende materialen er altijd wel iets anders uit, tenzij je dermate veel spuit dat je niet meer ziet dat 't plexi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melletox
TERW_DAN schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:27:
Dat kan wel, maar dan moet je beide spuiten met dezelfde spuitbus.

Maar natuurlijk zien verschillende materialen er altijd wel iets anders uit, tenzij je dermate veel spuit dat je niet meer ziet dat 't plexi is.
Dan neem ik aan dat een witte plexi plaat het beste is als basis of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

gewoon transparant lijkt me beter (en goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melletox
Weet iemand toevallig de beste plek om dit spul te kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elke bouwmarkt heeft plexi, zagen ze nog op maat voor je ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik haal het bij bouwplastics.nl je kunt daar ook een kilo bestellen, dan krijg je "afvalstukjes", die zijn vaak nog redelijk groot, denk 500x400 tot 300x300. Maar dat is natuurlijk een kwestie van geluk hebben dat er een stuk groot genoeg bijzit voor hetgeen je van plan bent om te maken. Voordeel is dat het weinig kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melletox
PAPPLE schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 16:45:
Ik haal het bij bouwplastics.nl je kunt daar ook een kilo bestellen, dan krijg je "afvalstukjes", die zijn vaak nog redelijk groot, denk 500x400 tot 300x300. Maar dat is natuurlijk een kwestie van geluk hebben dat er een stuk groot genoeg bijzit voor hetgeen je van plan bent om te maken. Voordeel is dat het weinig kost.
op een of andere manier kom ik niet op die site krijg een site van een internetbureau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10 23:05
Je moet er ff www.bouwplastics.nl dus zonder www werkt deze niet. :+

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melletox
als ik dit dan combineer met dat lijmen met chloroform zie ik dan nog steeds dat het verschillende stukjes zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ja, dat zul je altijd zien natuurlijk, want je hebt die naden erin zitten. Dat kun je alleen voorkomen als je het echt uit 1 stuk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melletox
maar nadat het gepolijst en geschuurd is en geverfd etc wel minder toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ow, als je het netjes doet zie je er weinig van, maar je ziet natuurlijk wel altijd dat het daar tegen elkaar gelijmd is.
Als je gaat schilderen haal je daarmee natuurlijk ook een groot deel van de zichtbaarheid weg.

Daar zou ik me niet zo druk om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphiax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-04-2024

Asphiax

" Will I Dream ... "

Het grootste probleem dat je gaat hebben is je nauwkeurigheid.
Alle schuine stukken wil je met precies hetzelfde omvang, op precies dezelfde afstand en onder precies dezelfde hoek plaatsen.
Ik zou je aanraden om de buitenste delen als staven te nemen, deze te laten fresen zodat de midden stukken precies er mooi en precies op de juiste plek invallen.
De midden stukken zou ik gelaserd or gefreesd nemen (waarbij je met fresen nog moet polijsten en bij laseren niet)

ModWithMe - Custom SCIFI gaming rigs

Pagina: 1