Toon posts:

Dell 2412M vs. Samsung Syncmaster T244

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, afgelopen week ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe monitor. Mijn eisen? Als liefhebber van foto/videobewerking vind ik het met name de kleurweergave belangrijk. Dure modellen van merken als Eizo en LaCie zijn voor mij momenteel geen optie, vandaar dat mijn oog is gevallen op de Dell Ultrasharp 2412M. Een zeer populaire monitor, waar genoeg (positieve) recensies over te vinden zijn. Prima dus! Echter, mijn vriendin herinnerde zich vandaag dat ze nog een Samsung Syncmaster 244T op zolder heeft staan. Een vrij gedateerde monitor, waar niet al te veel recensies over te vinden zijn... en toch, qua specs lijken beide monitoren elkaar niet al te veel te ontlopen.

Wellicht een heel domme vraag, maar kan iemand mij van advies voorzien of het verstandig is om gebruik te gaan maken van de Samsung 244T of toch tot de aankoop van de Dell 2412M over te gaan?

Ik hoor graag van jullie! :)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien was het van mijn kant handig om nog wat meer duidelijkheid te geven rondom de specs! ;)

244T
LCD Panel: S-PVA (8-bit)
Resolutie: 1920x1200
Reactietijd: 8ms
Helderheid: 500cd/m²
Contrast: 1.000:1

2412M
LCD Panel: IPS (6-bit)
Resolutie: 1920x1200
Reactietijd: 8ms
Helderheid: 300cd/m²
Contrast: 1.000:1

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-02 23:03

Ryada

She/Her

Ten eerste was het misschien ook handig om je eerste post te editen :P

On-topic:
Wat ik zou doen is pak eerst dat scherm van de zolder en sluit die aan en kijk of het voldoet aan jouw wensen.
Zo niet dan zou ik pas kijken naar een nieuw scherm kopen.

Steam: Ryada.

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-02 15:35
Hoe kan het dat iemand 'zomaar' een monitor als de Samsung 244T op zolder heeft staan 8)7

• Ryada
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-02 23:03

Ryada

She/Her

dik_voormekaar schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:36:
Hoe kan het dat iemand 'zomaar' een monitor als de Samsung 244T op zolder heeft staan 8)7
Ik heb er ook 1 van op zolder staan XD maar ik gebruik zelf mooi mijn surround setup vind ik veel fijner 3x24Inch is goddelijk.

Steam: Ryada.

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

S-PVA zit ook in de Dell 2408WFP (ook oudere monitor), en dat is echt wel een zeer goed scherm...

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02:58
Niet al teveel recensies voor die 244T? Man... een hele hele heleboel juist! En ik lees overal dat het een meer dan uitstekende monitor is, wordt bij vele reviews getipt als een must have in de prijsklasse toen de monitor net was uitgebracht. Het was toenterijd de monitor die de koning (Dell) in die klasse de oren wist te wassen...

Ik zou dus zeggen: geld in je zak houden en die Samsung gebruiken, uitstekende monitor.
Pagina: 1