Setup Home Cinema (Onkyo HT-S9405THX)

Pagina: 1
Acties:

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:28
Ik heb de Onkyo HT-S9405THX gekocht.

Nu heeft mijn huiskamer de vorm van een taartpunt en de vraag is waar in mijn achterspeakers het beste kan plaatsen. Ik dacht aan de muur linksachter de bank maar dan krijg je wel een beetje een asymmetrische opstelling. Ook heb ik dan ongeveer 18 meter kabel nodig. Is dat "erg"?

Andere vragen.

Standaard zit er "maar" 8 meter kabel bij voor de achterluidsprekers. Nu heb ik wel gelezen dat ik dan dikkere kabels moet hebben om die 15+ meter te overbruggen of valt dat wel mee?

Plaatsing van de sub. Het maakt in principe toch niet uit of de sub achter de bank staat of moet deze toch vrij staan? Ik lees verschillende verhalen.

Jullie input wordt gewaardeerd. Dank u.

Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/4659/lbcg.png

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:20

Snuffel

Vroem!

Inderdaad een wat vreemde indeling van de kamer.
Heb je de bank en rest wel op schaal ingetekend?

Zelf zou ik voor een opstelling vlak achter de bank gaan voor wat betreft de achterste luidspeakers.
Wel even omhoog brengen met een mooie standaard.
Ik denk dat dat als luisteraar het mooiste geluid geeft.
Sub is in principe vrij te plaatsen, kwestie van verschillende plekken testen en kijken wat je zelf het mooiste vindt qua geluid.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• technorabilia
Bank is misschien niet helemaal op schaal maar het scheelt niet veel. Zit alleen een beetje met de kabels. Ik heb tapijt liggen en hoe ik daar kabels netjes over de vloer krijg daar ben ik nog niet over uit.

Edit: het is een appartement en het tapijt zit vastgelijmd... :|

[ Voor 14% gewijzigd door technorabilia op 25-10-2013 22:50 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:38

JT

VETAK y0

Sub kun je overal plaatsen maar dit geeft verschillende resultaten, het kan ronduit slechte resultaten geven. Beste is subwoofer op luisterplek op luisterhoogte plaatsen, muziekje op waarvan je de baslijn goed kent en dan over de grond kruipen op potentiele plaatsen. Daar waar het 't beste klinkt plaats je je sub.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• technorabilia
Ok, ik zal de sub wat heen en weer verplaatsen voordat ik de vate opstelling kies.

Tapijt lijkt toch niet helemaal vastgelijmd te zitten. Misschien met een trekveer onder het tapijt door? Andere suggesties?

• technorabilia
Ik heb het nu met een ijzeren plint onder het tijt doorgetrokken. Dus geen kabels meer in zicht.

Nu nog nette staanders vinden voor de speakers.

• technorabilia
Suggesties hoe ik dit netjes kan oplossen met de twee achterluidsprekers?
Ik ben nog op zoek naar luidspreker standaards maar heb ook iets nodig om de achterkant te bedekken.
(mogelijk i.c.m. met de standaard?)

Afbeeldingslocatie: http://img812.imageshack.us/img812/8764/gc03.jpg

• JT

JT

VETAK y0

Hmmm, achterkant ziet er niet zo heel fraai uit. Wellicht kun je dat zelf verder afwerken met fineer ofzo?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• technorabilia
Ok, zwart fineer zou kunnen inderdaad.

Ik had nog gehoopt dat er iets zou zijn als de standard hieronder. Maar ik denk dat het ijdele hoop is.

Afbeeldingslocatie: http://img703.imageshack.us/img703/361/2d3v.png

• JT

JT

VETAK y0

Zelf maken? :P

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1