Toon posts:

Pc Advies en upgrade mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik zag deze Medion pc bij de aldi met een i5 3350P processor, Nvidia GeForce GTX650, 4gb werkgeheugen (wat ik wil upgraden) en een 1TB harde schijf. Deze pc kost €500,- en dat vind ik best wel goedkoop voor wat ik zie. Ik heb geen idee wat voor moederbord etc erin zit. Dus ik vraag hier om advies

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?

Ik zou er graag MineCraft/Skyrim er op willen spelen. Ook wil ik 3d editor programma's op kunnen draaien (ik doe een opleiding game artist en heb programma's zoals Unity en Maya nodig)

Wat mag het systeem gaan kosten?

Ik had deze gevonden bij de Aldi (ja bij de Aldi ja) voor €500,- het leek me wel wat. Wil er sowieso later upgraden misschien de processor ofzo

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.

Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Beter ram geheugen, misschien een processor upgrade?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Nee zolang het maar goede kwaliteit is voor een redelijke prijs (moet er namelijk wel een paar maand voor werken)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

Dat het spellen lagg vrij kan draaien.

Thx, een gamer die graag op een pc wil gamen en niet op een oude laptop die bijna niks aan kan. ;)

Ps.
Ik wou eerst zelf een pc samenstellen, ik had hier laatst al wat gepost en dat was de heletijd dit kan beter en dat kan beter en het werd alleen maar duurder.

Pss.

Hier is een link voor de pc http://aldi.medion.com/md...ge=aldi#ausstattung_anker

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2013 20:24 ]

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Over je laatste opmerking: stel dan gewoon een hard maximum budget ;) Als je hard maakt dat je echt niet over de €500 heen wilt gaan, dan kan daar gewoon zeker rekening mee worden gehouden. Neem gewoon de bbg als uitgangspunt (eventueel wachten op de nieuwe volgende week) en kijk dan hoe je het budget verder kan opvullen. Die van september kost €400, dan heb je nog zo'n €100 om vooral de CPU en grafische kaart te verbeteren (of RAM als je dat nodig hebt). Je hoeft dan niet boven de €500 uit te komen en je hebt gewoon kwalitatief goede onderdelen

Maar inderdaad, als ik even alle onderdelen zo bij elkaar sprokkel in de PW ben je niet heel veel goedkoper uit, zeker als je de verzendkosten ook nog moet meerekenen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 146,-€ 146,-
1ASRock B75 Pro3-M€ 53,85€ 53,85
1Asus GTX650TI-1GD5€ 115,-€ 115,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,49€ 53,49
1Cooler Master N300 (Closed)€ 36,50€ 36,50
1Crucial CT51264BA160BJ€ 29,50€ 29,50
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 37,95€ 37,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 472,29

Je weet echter niet welke kwaliteit voeding je hebt, die kan best wel eens minder zijn. Niet dat dat meteen een probleem zou zijn, maar het is toch even iets om op te letten.

Edit: maar misschien is dit een beetje uit balans, want je processor is nu wel een stuk duurder dan de gtx760 gtx650. Als je wilt gamen zou dat in ieder geval omgedraaid moeten zijn, soms heb je zelfs een verhouding van 2:1. Dat is hier zeker niet het geval :P

Edit II: en dan ben ik ook nog Windows vergeten 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Beroemdheid op 24-10-2013 20:42 . Reden: 760=650 ]

Fractal Design Core 1100 review

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:36

Thomg

Aww yiss

-Snip-
Ja, koffie doet veel stoms.

[ Voor 114% gewijzigd door Thomg op 24-10-2013 20:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Reactie van Beroemdheid: "maar misschien is dit een beetje uit balans, want je processor is nu wel een stuk duurder dan de gtx760. Als je wilt gamen zou dat in ieder geval omgedraaid moeten zijn, soms heb je zelfs een verhouding van 2:1. Dat is hier zeker niet het geval :P"

Kijk dit is waar ik het niet snap xD. Wat zou er aan gedaan moeten worden mocht ik deze pc kopen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2013 20:41 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Heb jij toevallig nog ergens windows "liggen"?
Windows ook nog in dit budget passen word een wel erg magere pc.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ken iemand die windows er voor mij gratis kan op zetten dus dat is geen probleem ;)

• Thomg

Thomg

Aww yiss

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 99,45€ 99,45
1Gigabyte GA-78LMT-USB3€ 42,90€ 42,90
1MSI R7850-2GD5/OC€ 127,95€ 127,95
1Fractal Design Core 1000 USB 3.0€ 33,50€ 33,50
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 68,73€ 68,73
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 37,95€ 37,95
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 78,50€ 78,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 488,98

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:44:
Ik ken iemand die windows er voor mij gratis kan op zetten dus dat is geen probleem ;)
Mooi, dat scheelt al een heleboel geld :)
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:40:
Kijk dit is waar ik het niet snap xD. Wat zou er aan gedaan moeten worden mocht ik deze pc kopen?
Je kan er standaard vanuit gaan dat er op Tweakers wordt aangeraden om je computer zelf te bouwen, en dus wordt afgeraden om een kant-en-klare te kopen. Upgraden van zo'n computer is reinste geldverspilling.

In ieder geval, over die 2:1. Als je van alle componenten de goedkoopste varianten neemt (zoals ongeveer in dat lijstje hierboven), dan heb je zo'n €290 over voor je processor plus grafische kaart. Ruwweg dus €100 voor je CPU en €200 voor de rest. Daarvoor kan je dan wss een stuk betere gamecomputer kopen dan die Medion.

Maar wellicht is het handig om even van die basis af te stappen en opnieuw te beginnen (zoals wat Thomg hierboven neerzet). Mocht je het gamen niet het allerbelangrijkst vinden, dan kan je er een SSD inzetten. Wordt je computer bij dagelijks gebruik een stuk sneller van. Ik raad het erg aan, maar met een laag budget en game-wensen is het vaak toch degene die sneuvelt :'(

Heb je nu toevallig een computer die je niet meer gaat gebruiken? Dan kan je daar de HDD uithalen en dan hoef je die ook niet nog te kopen.

Edit: we zitten er nu wel vanuit te gaan dan je €500 hebt te besteden, maar in je andere topic zie ik dat je nog wat extra geld hebt om uit te geven :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Beroemdheid op 24-10-2013 20:54 ]

Fractal Design Core 1100 review

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Compaq presario CQ56 laptop ik heb echt geen idee of er een hdd in zit. En even over het punt om games te spelen en de 3d programma's te gebruiken. Zou het op de Medion kunnen? Ik downgrade sowieso niet ik zou met 30-40 fps op MineCraft of Skyrim al heel erg tevreden zijn

• Thomg

Thomg

Aww yiss

De igpu van moderne degelijke processors is dan al zat.

En ja, je kan de HDD uit de laptop halen, kan je gebruiken als 2e opslag ( voor films ed ).

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan denk ik dat ik die pc ga kopen en ik zal kijken of ik hem in de toekomst kan upgraden. Bedankt voor de hulp! (nee dat was niet in een sarcastische manier :P)

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als rivendill niet weet of een hdd in zijn laptop zit kunnen we denk ik met z'n allen concluderen dat het beter is als je niet je eigen PC in elkaar gaat zetten.
Die aldi PC geeft op dit moment naar mijn mening prima waar voor zijn geld, vergeet alleen niet dat als je alleen een laptop hebt je ook nog een monitor moet kopen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Pikoe op 24-10-2013 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pikoe yup heb je helemaal gelijk in! Ik ben allang blij dat ik wat meer informatie heb xD En ik heb van tevoren al een Razer Lycosa (toetsenbord) Razer Abyssus muis gekocht. En ik heb nog een tv die ik als monitor wil gebruiken via HDMI (ja ik weet wel wat dat is :P)

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja die ram geheugen word nog ge-upgrade. En ik had een Acer Predator ook nog gevonden alleen deze vind ik veel duurder dan wat ik nu ga kopen en volgens mij is alleen de video kaart beter. Hier is de link: http://www.bol.com/nl/p/a...desktop/9200000014275539/

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-03 22:42
Ja die moet je zeker niet kopen. Voor dat geld kun je veel beter zelf een pc samenstellen en door de winkel in elkaar laten zetten (kost 50 euro extra ongeveer).
Pagina: 1