Upgrade GTX 760 naar R9 280x

Pagina: 1
Acties:

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-02 21:39
Dag allemaal,

Ik heb 2 maanden geleden een systeem samengesteld met een GTX 760 als GPU: pricewatch: MSI N760 Twin Frozr Gaming 2GD5/OC

Nu heb ik enkele reviews en benchmarks bekeken van de AMD R9 280x en deze lijkt toch op vrijwel alle vlakken beter te zijn dan de kaart die ik nu heb en voor niet zo heel veel geld.

Nu vroeg ik mij af of het het waard is om over te schakelen naar de nieuwe AMD gpu en mijn GTX 760 te verkopen en indien ja, hoeveel zou ik dan nog voor mijn "oude" gpu kunnen krijgen?

Alvast bedankt voor de reacties.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-02 21:36

painkill

Pain(k)(ill)

Als nu je last heb van een te lage framerate dan kun je het overwegen.
Speelt alles nu goed af dan is het beter om een tijd te wachten aangezien er over 1 jaar wel weer een betere kaart te krijgen is voor minder geld.

Je moet niet kijken naar de cijfers, het gaat erom of jij je spellen af kunt spelen, haal jij netjes rond de 50FPS dan is er niks aan de hand en heeft een betere kaart helemaal geen zin.

Mijn SNES verzameling!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:31
Als je voor je 760 nog 150-175 euro krijgt? dan investeer je 100 euro voor maar ~10% meer prestaties (nauwelijks merkbaar), ik zou het er niet voor over hebben.
Upgraden van videokaart zou ik persoonlijk pas doen als je er 50% mee wint (liever zelfs 100%).

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-02 21:39
Oke bedankt :) Ik ben mijn huidige gpu eens aan het overclocken om te zien wat ik er nog meer uit krijg qua prestaties. Upgraden zal dus voor een andere keer zijn.