Wat wil je bereiken?
Ik wil graag voor thuis een video editing PC bouwen.
Wat mag het gaan kosten?
Omdat ik student ben heb ik maar een beperkt budget, dat is maximaal €800,-
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Ik zou graag nog geld over houden voor een groter beeldscherm, want ik heb nu een te klein scherm. Verder heb ik alle randapparatuur wel.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Zoals vermeld zal ik de PC voornamelijk voor video bewerking gebruiken, vooral Adobe Premiere en After Effects. Verder gebruik ik ook (minder intensief) programma's als Photoshop.
Genoeg schijfruimte voor videobestanden, en een SSD. Een backup-schijf heb ik al. Verder zal ik de PC ook voor alledaags gebruik willen gebruiken.
CPU: Omdat deze i5 processor beter in mijn budget past, en qua benchmarks van Premiere CS6 goed uit de test kwam heb ik voor de 3550 gekozen. Ik ga deze niet overklokken dus vandaar geen K
GPU: De GTX 470 kan ik voor zo'n €60 euro van een vriend overnemen.
Beeldscherm: Als ik dit lijstje aan houd, zou ik nog rond de €80,- over houden voor een scherm, hier zou ik dan later nog in kunnen investeren, of ergens op bezuinigen.
Voeding: Hier ben ik nog niet helemaal over uit, dit systeem zal rond de 450? Watt gaan gebruiken? En is het dan verstandig hier aardig boven te gaan zitten met 550 Watt?
Ik wil graag voor thuis een video editing PC bouwen.
Wat mag het gaan kosten?
Omdat ik student ben heb ik maar een beperkt budget, dat is maximaal €800,-
Ik zou graag nog geld over houden voor een groter beeldscherm, want ik heb nu een te klein scherm. Verder heb ik alle randapparatuur wel.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Zoals vermeld zal ik de PC voornamelijk voor video bewerking gebruiken, vooral Adobe Premiere en After Effects. Verder gebruik ik ook (minder intensief) programma's als Photoshop.
Genoeg schijfruimte voor videobestanden, en een SSD. Een backup-schijf heb ik al. Verder zal ik de PC ook voor alledaags gebruik willen gebruiken.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3550 Boxed | € 176,50 | € 176,50 |
| 1 | MSI Z77A-G45 | € 88,22 | € 88,22 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 470 SuperClocked | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 53,49 | € 53,49 |
| 1 | Corsair Carbide 300R | € 60,- | € 60,- |
| 1 | Kingston KVR1333D3N9/8G | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 51,80 | € 51,80 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 120GB | € 78,50 | € 78,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 563,46 | |
CPU: Omdat deze i5 processor beter in mijn budget past, en qua benchmarks van Premiere CS6 goed uit de test kwam heb ik voor de 3550 gekozen. Ik ga deze niet overklokken dus vandaar geen K
GPU: De GTX 470 kan ik voor zo'n €60 euro van een vriend overnemen.
Beeldscherm: Als ik dit lijstje aan houd, zou ik nog rond de €80,- over houden voor een scherm, hier zou ik dan later nog in kunnen investeren, of ergens op bezuinigen.
Voeding: Hier ben ik nog niet helemaal over uit, dit systeem zal rond de 450? Watt gaan gebruiken? En is het dan verstandig hier aardig boven te gaan zitten met 550 Watt?