XS4ALL: "Alleen nieuw abonnement = nieuw IPv4"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inooid
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 19:13
Beste Tweakers,

Nou ben ik zelf niet echt een persoon voor een forum en daarmee dus ook niet echt actief op het Tweakers forum, maar heb wel een vraag. Ik livestream op Twitch en loop daarmee risico om geDDoS'd te worden door internetheldjes die toegang hebben tot een botnet. Nou heb ik altijd geprobeerd om mijn IP te verbergen door middel van VPN's op skype en andere programma's, maar ze hebben mijn IP toch gevonden door perongeluk via mijn Macbook op skype te gaan zitten.
Nu ben ik helaas toch slachtoffer geworden van een DDoS-aanval alleen om elke keer mijn livestream uit te knallen. Nu heb ik ondertussen tientallen keren XS4ALL opgebeld met meerdere vragen en het kwam uiteindelijk uit bij de vraag of mijn IPv4-adres gewijzigd kan worden. Dit was helaas niet mogelijk tenzij ik dit abonnement zou stoppen en een nieuw abonnement zou kunnen afsluiten.

Het gaat hier om een glasvezelverbinding en nu vroeg ik mij af: is het zo dat er alleen een nieuw IPv4-adres mogelijk als de huidige glasvezellijn wordt beëindigd?

Zoiets werd namelijk gezegd door de XS4ALL, dat er alleen een nieuwe IPv4 adres mogelijk is als we de glasvezellijn onderbreken. Toch kan ik mij dit persoonlijk niet voorstellen en vraag dus om informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Zeg gewoon op. Tot de dag dat je echt afgesloten gaat worden, kun je het altijd nog terugdraaien. Ik heb dit een keer gedaan toen gratis downgraden niet kon, en nadat ik tegen drie medewerkers had gezegd dat ik echt op wilde zeggen en echt een maandje zonder internet wilde zitten, kon het downgraden ineens wel gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inooid
GlowMouse schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:51:
Zeg gewoon op. Tot de dag dat je echt afgesloten gaat worden, kun je het altijd nog terugdraaien. Ik heb dit een keer gedaan toen gratis downgraden niet kon, en nadat ik tegen drie medewerkers had gezegd dat ik echt op wilde zeggen en echt een maandje zonder internet wilde zitten, kon het downgraden ineens wel gratis.
Dus jij raad echt aan om te gaan dreigen met opzeggen? Ik zou graag willen weten of 'de glasvezellijn onderbreken' de enige manier is om een nieuwe IPv4-adres te krijgen, zoals zij beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:49
technisch gezien uiteraard niet ...
praktisch gezien als ze niet willen meewerken wel ...

Dus ze hebben ongelijk en gelijk :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-10 18:49

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Nee, dat is echt niet de enige manier. Sterker nog is het eigenlijk verdomd simpel voor ze om 'ff' een nieuw IP te geven. Volgens mij kan dit echt overal, meestal dan wel tegen een x-bedrag.

Ik zou persoonlijk direct opzeggen (als je door je looptijd zit). Dan heb je kans op a; gratis nieuw IP en b; extra korting.. Anders ga je lekker naar een provider die je wel wilt helpen.

Volgens mij kan een nieuw IP aanvragen bij KPN en UPC sowieso wel standaard..

edit:

Volgens mij heeft UPC standaard een dynamisch IP tegenwoordig, alleen zakelijke klanten kunnen een vast IP krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Douweegbertje op 24-10-2013 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

douweegbertje schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:40:
Volgens mij heeft UPC standaard een dynamisch IP tegenwoordig, alleen zakelijke klanten kunnen een vast IP krijgen.
Zo'n beetje elke ISP levert een dynamisch IP-adres aan consumenten. Maar over het algemeen blijft ie hetzelfde. Wat overigens wel invloed lijkt te hebben is het mac-adres van de op de modem aangesloten apparaat. Het is mij zowel bij Ziggo als Concepts opgevallen dat als je een ander apparaat (=ander mac-adres) aansluit dat het IP-adres dan verandert.

Nu weet ik alleen niet of dit bij elke ISP zo is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inooid
Het enige dat ik op dit moment weet is dat XS4ALL wél gebruik maakt van statische IP-adressen en dat dat ook volgens de helpdesk de reden was dat ze het IP alleen met een nieuw abonnement konden veranderen.

Kan ik uit deze reacties concluderen (zodat ik het morgen als ik ze weer opbel kan vertellen) dat een IPv4-adres ook veranderd kan worden, zonder de hele glasvezel verbinding te onderbreken? Het kwam bij mij over dat hij deed alsof er helemaal een monteur langs moest laten komen om het IPv4-adres te veranderen terwijl me dat zeer onwaarschijnlijk lijkt.

EDIT: bedankt voor de snelle hulp btw :)

[ Voor 3% gewijzigd door inooid op 24-10-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 00:52
(jarig!)
Ja, dat kunnen ze gewoon veranderen, het traject wat ze voorstellen, opzeggen en aanvragen is immers ook gewoon een administratieve handeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:46

servies

Veni Vidi Servici

Maar nu de hamvraag: waarom denk jij dat die DDOS aanvallen niet meer komen wanneer jij een nieuw IP-adres hebt? Ik vermoed dat ze binnen een dag je nieuwe IP-adres hebben gevonden en dan ben je er niets mee opgeschoten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij het slachtoffer bent van een DDOSaanval, is de provider blij als jij opzegt :w

En als dat niet zo is, dan zal het ook allemaal wel meevallen met de aanval :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Tip voor de TS: >:)

Als je nog steeds klant bent bij Xs4all, zou je ook kunnen vragen wat volgens hun de beste manier is om je DDOS probleem op te lossen.
Dat jij aangevallen wordt is natuurlijk niet de schuld van de ISP. Maar als je het hele issue duidelijk en open uitlegt zijn ze (is mijn ervaring) zeer zeker bereid om je daar mee te helpen.
Begin je meteen met verwijten en vingertjes wijzen, tja, dan gaat iedere leverancier in de verdediging. ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aconitum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
XS4ALL werkt inderdaad met statische adressen. Ten tijde dat ik nog werkzaam was bij XS4ALL kon je een nieuw IP-adress als particuliere klant gewoon op je buik schrijven. Het stelt inderdaad geen reet voor alleen men doet het niet.

Veel van dit soort verzoeken komen van mensen die ergens een ip-ban hebben opgelopen, dan wel op diverse black-lists staan. Een provider zit er niet op te wachten om elke keer deze adressen op te schonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inooid
servies schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 08:40:
Maar nu de hamvraag: waarom denk jij dat die DDOS aanvallen niet meer komen wanneer jij een nieuw IP-adres hebt? Ik vermoed dat ze binnen een dag je nieuwe IP-adres hebben gevonden en dan ben je er niets mee opgeschoten...
Ik denk eerlijk gezegd dat ik het aardig heb dichtgetimmerd met alle openingen tot mijn IP-adres. Ik denk niet dat het gaat om een al te ervaren DDoS'er, ik denk dat het gaat om een kindje dat toevallig weet hoe hij 5 dollar moet besteden op het internet en een IP-adres kan invullen. Via Skype is het tegenwoordig te makkelijk om achter een IP-adres te komen, dus ik denk dat ik vrij safe zit nu.
ehtweak schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:40:
Tip voor de TS: >:)

Als je nog steeds klant bent bij Xs4all, zou je ook kunnen vragen wat volgens hun de beste manier is om je DDOS probleem op te lossen.
Dat jij aangevallen wordt is natuurlijk niet de schuld van de ISP. Maar als je het hele issue duidelijk en open uitlegt zijn ze (is mijn ervaring) zeer zeker bereid om je daar mee te helpen.
Begin je meteen met verwijten en vingertjes wijzen, tja, dan gaat iedere leverancier in de verdediging. ;w
Ik heb XS4ALL gevraagd om hulp bij DDoS-aanvallen en zij hebben mij doorverbonden met een bedrijf dat op entreprise niveau DDoS-mitigatie deed. Meer dan dat is er ook bijna niet te doen aan DDoS'en, behalve het zo moeilijk mogelijk maken om mijn IP te pakken te krijgen.
Ik zal ze vandaag nog eens opbellen en kijken wat ze vandaag gaan zeggen.

[ Voor 38% gewijzigd door inooid op 25-10-2013 14:06 ]

Pagina: 1