Inventory management zoals topdesk (Open Source) Web Based

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-06 12:55
Ik ben opzoek naar een stuk software (Open Source)
Dat ik kan gebruiken voor meerdere bedrijven om hier de hardware in te zetten denk hierbij aan:

- Servers
- Werkstations
- UPS
- Switches
- Printers
- Routers
Alle andere elektronische apparatuur wat nodig is.

Het mooiste zou dan zijn als het gewoon 1 systeem is waar ik meerdere bedrijven in kan beheren en hier ook meerdere gebruikers aan kan maken die dan hun bedrijf's inventaris van pc's kunnen bekijken denk hierbij aan locale systeembeheerders of eigenaren van het bedrijf.

Weet iemand van jullie een mooi systeem?
Als ik ga zoeken kom ik veelal uit op openERP en andere rep systemen maar hun doel is echt van bestellingen en leveringen die binnen komen daar zijn we dus niet naar opzoek.

Voor de mensen onder ons die topdesk kennen daar zit ook het stukje inventory management in waarbij je dus categorieën etc. aan kunt maken.

Het liefst dus:

- Open Source
- Self Hosted
- Web Based (PHP heeft voorkeur)
- iPhone - iPad friendly
- Meerdere bedrijven aanmaken met eigen inventaris.
- Meerdere gebruikers aanmaken die dan weer de rechten hebben op hun bedrijf en verder nergens.

Ik hoor graag van jullie of iemand z'n systeem kent of het in gebruik heeft etc.

Alvast bedankt.

als dit het verkeerde topic is (Excuus) ik hoor het dan graag van een mod.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Niemand?

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jij moet denk ik even op IT Asset management zoeken ;)
Inventory wordt idd gebruikt voor logistiscs, niet voor IT. Dat het in Topdesk toevallig ook inventory heet...tsja, daar kan ik niks aan doen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
En ik denk dat je ook even moet kijken of die bedrijven dat zelf al niet op 1 of andere manier hebben geregeld middels een eigen servicedesk systeem waar ze wellicht een CMDB (Configuration Management DataBase) aan gekoppeld is.

Tevens wil je misschien een systeem welke automatisch een inventory bijhoudt op basis van een agent die op systemen draait en automatisch bepaalde wijzigingen bijhoudt in je CMDB. Dus wanneer er een wijziging is op een systeem dat het automatisch in de CMDB wordt gewijzigd (of in ieder geval flagged zodat een CMDB beheerder kan kijken of die wijziging in de CMDB moet worden doorgevoerd.)

Er zijn er heel veel: hier een paar opties op een rij: http://linuxaria.com/article/6-cmdb-open-source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Bedankt voor de suggesties.
De bedrijven hebben niks hiervoor.
En wil het liefste niks wat alles automatisch doet anders hadden we wellicht wel spiceworks genomen.
Die doet dat allemaal automatisch.

Ben dus echt opzoek naar gewoon een mooi systeem om alles in te vullen.
En dan het liefst dus ook geschikt voor meerdere bedrijven in een. en anders open source web based zodat ik hem gewoon meerdere malen kan installeren.

Als er toch niks bij zit wordt het denk ik toch iets simpels zelf bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:28

Melkaz

Melkazar

Is OTRS met de CMDB module niet iets voor je? Helaas gebruiken we op mijn werk alleen OTRS voor tickets en TOPdesk voor configuratie management. In de toekomst hopen we over te stappen op volledig OTRS dus veel persoonlijke ervaring heb ik helaas niet.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Oke, ga ik eens naar kijken.
Ik zie echt heel veel van sysadmin ofzoiets en management engine maar dat is allemaal niks. En veel andere tools maar vele zien er niet uit of zijn onduidelijk of hebben echt inventory management dus niet wat we zoeken.

Gewoon servernaam merk type serie nummer eventueel de prijs etc locatie etc...
Zo moeilijk lijkt me dat toch niet.

Pagina: 1