Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
om mijn oude skills weer uit het 'vet' te halen heb ik nx8 geinstalleerd (heb 7.5 ernaast geinstalleerd) en nu wil ik iets simpels doen zoals een solid invoegen in een model.prt.

Normaal gesproken ga je naar 'insert-->design feature-->cylinder/sphere/block'.

Dit werkt nog steeds in 7.5, daar heb ik die functies wel, maar in nx8 niet. Ik krijg alleen de volgende functies tot mijn beschikking:

-extrude
-revolve
-hole
-emboss
-thread

Volgens de tutorials is dit niet verplaatst in 8, althans, zij geven nog steeds die manier aan. Ook in mijn feature toolbar ontbreekt het invoegen van een solid. Ik heb het wel proberen te zoeken en via:

"customize--> commands--> kom ik er wel achter dat de solids in design feature moet zitten, maar als ik deze oproep gebeurt er neits.

Als ik in 7.5 een solid invoeg, opsla en deze open met NX8, kan deze het wel openen en bewerken (parameters), maar nog steeds ontbreekt de functie om in te voegen.

Uiteraard zit ik in modeling, ik heb ook assemblies geprobeerd, maar dit maakt geen verschil. Opnieuw opstarten etc geen soelaas.

7.5 crasht behoorlijk vaak, dus hoop ik dat ik 8 aan de praat krijg, voor mij is het niet hebben van solids een grootgemis ondanks dat alles ook met sketch kan.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
opgelost, ik ben van role/user veranderd naar advanced with full menus, nu heb ik de opties wel. Wat er nou daadwerkelijk aan is gegaan weet ik niet, maar ik heb de funcite i.i.g.

T60P Widescreen