Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PS3 Opnemen.

Pagina: 1
Acties:

• nickh90
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-08-2021
Hallo Lezers,

Ik zou graag eens een spel willen opnemen in HD op m'n PS3 (Last of us, voor geïnteresseerden :) ). Daarnaast zou ik er graag wat commentaar bij willen geven via een headset.

Als je bovenstaand als gegeven neemt, wat is volgens jullie dan de beste/goedkoopste manier om dit te realiseren, dus alles wat ik nodig heb? Een Ps3, en the last of us heb ik al. Daarnaast heb ik een redelijke snelle PC met pas een nieuwe videokaart (club 3d radeon hd 7750).

Kan ik gewoon wat met een HDMI kabel, of heb ik duurdere apparatuur nodig?

Bij voorbaat dank,
Nick

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:37
Wat voor informatie heb je zelf al onderzocht? Het opnemen van gameplay is vrij populair, je kan met een simpele google opdracht eigenlijk al je vragen beantwoord krijgen. Het forum is namelijk geen helpdesk waar je zomaar een dergelijke vraag kan droppen, er wordt van je verwacht dat je zelf ook inzet toont en al de nodige informatie hebt opgezocht.

Zo goedkoop mogelijk is overigens gratis... en dat gaat helaas niet lukken met de PS3, niet in HD althans. Gameplay opnemen vanaf hdmi werkt ook niet zomaar met een videokaart vanwege HDCP, daar moet je het nodige voor aanschaffen.

De beste een meest pijnloze methode zal imo een PVR zijn... verdiep je daar eens in. Anders een capture card... maar hoe dan ook zal je geld uit moeten geven en je zal niet klaar zijn met een tientje.

Maar sowieso eerst: www.google.nl

populaire zoektermen: "ps3 opnemen" of "capture ps3 gameplay".... je kan het zelf ook wel verzinnen denk ik.

[ Voor 22% gewijzigd door MicGlou op 24-10-2013 18:38 ]

• nickh90
MicGlou schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:34:
Wat voor informatie heb je zelf al onderzocht? Het opnemen van gameplay is vrij populair, je kan met een simpele google opdracht eigenlijk al je vragen beantwoord krijgen. Het forum is namelijk geen helpdesk waar je zomaar een dergelijke vraag kan droppen, er wordt van je verwacht dat je zelf ook inzet toont en al de nodige informatie hebt opgezocht.

Zo goedkoop mogelijk is overigens gratis... en dat gaat helaas niet lukken met de PS3, niet in HD althans. Gameplay opnemen vanaf hdmi werkt ook niet zomaar met een videokaart vanwege HDCP, daar moet je het nodige voor aanschaffen.

De beste een meest pijnloze methode zal imo een PVR zijn... verdiep je daar eens in. Anders een capture card... maar hoe dan ook zal je geld uit moeten geven en je zal niet klaar zijn met een tientje.

Maar sowieso eerst: www.google.nl

populaire zoektermen: "ps3 opnemen" of "capture ps3 gameplay".... je kan het zelf ook wel verzinnen denk ik.
Hallo en bedankt voor je reactie.

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik niet heel technisch ben met PC's en al helemaal niet betreffende dit onderwerp. Ik kan echter wel wat videobewerking, dus dat komt altijd goed van pas.

Uiteraard heb ik al wat research gedaan, en hier kwam ik inderdaad telkens uit op een bepaalde kastje (verschillende merken), maar deze kostten al vaak 150 euro), daarnaast zag ik ook wat technieken met een HDMI kabel in de videokaart, maar volgens mij is mijn videokaart daar niet geschikt voor (Radeon HD 7750).

Juist omdat er zoveel manieren zijn dacht ik dat het wel verstandig was om het hier eens te vragen, er zijn vast mensen die daar meer ervaring mee hebben. Wat ik zoek is vrij basic denk ik:
*HD kwaliteit opnemen
*mogelijkheid tot live commentaar geven bij beelden (dus middels headset).

Zou dan toch de beste manier zo'n kastje zijn, of is zo'n kaart ook een goed idee (daar heb ik overigens nog niks over gelezen).

Mvg,
Nick

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:58
Je hebt een apart kastje nodig inderdaad. Je hebt er verschillende van. Hauppage HDPVR, Dazzle....
Ik heb zelf een Hauppage en die moet je met Component (5kleuren kabel) kabels aansluiten. Omdat HDMI out beveiligd is met HDCP. Dus het moet sowieso via de Component Out.
Je sluit het kastje aan op je PS3, en het kastje sluit je op je TV aan.
Er is IN en OUT op het kastje aanwezig. Dus het is zo geinstalleerd.
Het kastje sluit je met USB op je computer aan. Je krijgt speciale software meegeleverd om het op te nemen.

Videokaarten voor PC's hebben alleen video out aansluitingen. Dus je kan geen videobeelden naar je PC sturen via de videokaart.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• MicGlou
Niet technisch zijn hoeft een gerichte zoekopdracht niet in de weg te staan toch? ;) Ontzettend veel forums met handleidingen en tal van Youtube filmpjes met stap voor stap uitleg. Maar goed... ik verveel mij :)

Een PVR (kastje) is wat mij betreft de beste optie, niet de meest goedkope maar bijvoorbeeld de HD PVR van Hauppauge zijn simpelweg super apparaten, de meeste gasten op Youtube hebben zo'n ding staan. Ze zijn betrouwbaar, uitstekende beeldkwaliteit en makkelijk in het gebruik... het is echt bijna alleen maar inpluggen en gaan met die banaan.

Capturecards voor in de pc kan je goedkoper krijgen, maar dan zijn het vaak ondingen met onbetrouwbare drivers etc. Een goede capturecard zit je alweer in de prijsklasse van een redelijke PVR... en dan kan je simpelweg beter een PVR nemen.

Een Hauppauge HD PVR 2 Gaming Edition Plus is denk ik de meest interessante PVR... pricewatch: Hauppauge HD PVR 2 Gaming Edition Plus

Ben je in 1x klaar, daar zitten alle benodige kabels e.d. bij... en het lijkt erop dat Afuture een aanbieding oid heeft gezien de prijs. Het blijft 125 euro, maar als je serieus gameplay wilt recorden een absolute must have en het geld dubbel en dwars waard.

website: http://hauppauge.com/site...ta_hdpvr2plus-gaming.html

[ Voor 4% gewijzigd door MicGlou op 24-10-2013 19:08 ]

• nickh90
PM_Petrol schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:58:
Je hebt een apart kastje nodig inderdaad. Je hebt er verschillende van. Hauppage HDPVR, Dazzle....
Ik heb zelf een Hauppage en die moet je met Component (5kleuren kabel) kabels aansluiten. Omdat HDMI out beveiligd is met HDCP. Dus het moet sowieso via de Component Out.
Je sluit het kastje aan op je PS3, en het kastje sluit je op je TV aan.
Er is IN en OUT op het kastje aanwezig. Dus het is zo geinstalleerd.
Het kastje sluit je met USB op je computer aan. Je krijgt speciale software meegeleverd om het op te nemen.

Videokaarten voor PC's hebben alleen video out aansluitingen. Dus je kan geen videobeelden naar je PC sturen via de videokaart.
Dat laatste dacht ik inderdaad al. Al schijnen er wel kaarten te zijn die dit wél kunnen, zullen wel duurdere specialere kaarten zijn.

Is die Hauppage (die jij dus ook hebt) ook HD compatible? Als ik die Hauppage dus heb, en de bijbehorende kabels e.d. dan heb ik in principe alles? Zou je dit aanraden?

Tot slot: Heb je daarbij ook de mogelijkheid om er eventueel een headset bij aan te sluiten?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
PM_Petrol schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 18:58:
(…) en die moet je met Component (5kleuren kabel) kabels aansluiten. Omdat HDMI out beveiligd is met HDCP. Dus het moet sowieso via de Component Out.
Als ik Google op playstation 3 hdcp, dan zie ik menig post die zegt 't te kunnen by-passen?

• nickh90
MicGlou schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:06:
Niet technisch zijn hoeft een gerichte zoekopdracht niet in de weg te staan toch? ;) Ontzettend veel forums met handleidingen en tal van Youtube filmpjes met stap voor stap uitleg. Maar goed... ik verveel mij :)

Een PVR (kastje) is wat mij betreft de beste optie, niet de meest goedkope maar bijvoorbeeld de HD PVR van Hauppauge zijn simpelweg super apparaten, de meeste gasten op Youtube hebben zo'n ding staan. Ze zijn betrouwbaar, uitstekende beeldkwaliteit en makkelijk in het gebruik... het is echt bijna alleen maar inpluggen en gaan met die banaan.

Capturecards voor in de pc kan je goedkoper krijgen, maar dan zijn het vaak ondingen met onbetrouwbare drivers etc. Een goede capturecard zit je alweer in de prijsklasse van een redelijke PVR... en dan kan je simpelweg beter een PVR nemen.

Een Hauppauge HD PVR 2 Gaming Edition Plus is denk ik de meest interessante PVR... pricewatch: Hauppauge HD PVR 2 Gaming Edition Plus

Ben je in 1x klaar, daar zitten alle benodige kabels e.d. bij... en het lijkt erop dat Afuture een aanbieding oid heeft gezien de prijs. Het blijft 125 euro, maar als je serieus gameplay wilt recorden een absolute must have en het geld dubbel en dwars waard.

website: http://hauppauge.com/site...ta_hdpvr2plus-gaming.html
Bedankt MicGlou! Zoals Petrol ook al noemde is dat kastje (van Hauppage) wellicht de beste optie. Ik zal eens kijken of ik er 1 in de buurt kan vinden!

Wat ik me nog wel af vraag; kan je een headset er zo bij in pluggen? Of kan dit op de 1 of andere manier samen?

Bedankt voor je tijd iig ;)

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:29

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wat in elk geval niet werkt is zo'n aldi ding waarmee je eigenlijk videobandjes mee kunt overzetten, zowel PS3 en xBox 360 geeft "beveiligd signaal" bull-SHIT.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• MicGlou
Osiris schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:09:
[...]

Als ik Google op playstation 3 hdcp, dan zie ik menig post die zegt 't te kunnen by-passen?
Ook even de tutorials doornemen aub... je hebt er sowieso extra hardware naast de capture card voor nodig. Het zijn allemaal oplossing voor mensen die een beveiligde capture device hebben, wat ze eigenlijk doen is het videosignaal eerst door een soort van switch heen gooien die simpel gezegd alleen het videosignaal eruit vist en dat doorzend naar het capture device. Als je nog helemaal niets hebt, dan ben je beter af met een directe oplossing lijkt mij.

En gezien de TS aangeeft niet technisch te zijn... dan is een HD PVR de beste optie. Alleen 1x een schema lezen om de boel juist aan te sluiten en dat zal met 4 hooguit 5 kabels niet zo'n probleem mogen zijn. De software is sowieso redelijk monkeyproof van een HD PVR... kan niet misgaan eigenlijk.

Wat betreft het gebruik van een headset... ja dat kan prima met 1 groot gebrek, je kan je eigen stem niet horen, wel die van je vrienden. Dat is simpel uit te leggen, de PVR neemt het geluid op wat je normaal ook over de speakers van je tv/headset hoort... en dat is zonder je eigen stem. Er bestaan diverse methodes om het te kunnen doen; je stem opnemen via de pc dmv een splitter of een tweede microfoon. Of misschien heb je nog een vriend die ook een pvr heeft zodat je daar audio van kan gebruiken? In dat geval zal je dan ook last hebben van zijn of haar game geluiden.

[ Voor 42% gewijzigd door MicGlou op 24-10-2013 19:25 ]

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:58
Ja hoor het werkt prima. En heel makkelijk te gebruiken.
Ik gebruik m niet meer, dus je zou m over kunnen nemen van me.

Je kunt het geluid van de headset niet opnemen via het kastje.Dus dat zal je via de PC moeten doen. Je kan wel het geluid van medespelers die door hun headset gillen kunnen opnemen ;).

[ Voor 12% gewijzigd door OneTimer op 24-10-2013 19:16 ]

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• nickh90
MicGlou schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 19:15:
[...]

Ook even de tutorials doornemen aub... je hebt er sowieso extra hardware naast de capture card voor nodig. Het zijn allemaal oplossing voor mensen die een beveiligde capture device hebben, wat ze eigenlijk doen is het videosignaal eerst door een soort van switch heen gooien die simpel gezegd alleen het videosignaal eruit vist en dat doorzend naar het capture device. Als je nog helemaal niets hebt, dan ben je beter af met een directe oplossing lijkt mij.

En gezien de TS aangeeft niet technisch te zijn... dan is een HD PVR de beste optie. Alleen 1x een schema lezen om de boel juist aan te sluiten en dat zal met 4 hooguit 5 kabels niet zo'n probleem mogen zijn. De software is sowieso redelijk monkeyproof van een HD PVR... kan niet misgaan eigenlijk.

Wat betreft het gebruik van een headset... ja dat kan prima met 1 groot gebrek, je kan je eigen stem niet horen, wel die van je vrienden. Dat is simpel uit te leggen, de PVR neemt het geluid op wat je normaal ook over de speakers van je tv/headset hoort... en dat is zonder je eigen stem. Er bestaan diverse methodes om het te kunnen doen; je stem opnemen via de pc dmv een splitter of een tweede microfoon. Of misschien heb je nog een vriend die ook een pvr heeft zodat je daar audio van kan gebruiken? In dat geval zal je dan ook last hebben van zijn of haar game geluiden.
Heb inmiddels Petrol een pm gestuurd ter informatie naar zijn Hauppauge HD PVR Gaming Edition. Ik zou het echter wel tof vinden als er toch live commentary mogelijk zou zijn. Na de tijd via de PC inspreken is mogelijk, maar het is altijd goed te horen of het na de tijd ingesproken is, of dat het live is. Hoe doen die gasten op youtube dat dan in godsnaam :P Gewoon met een extra microfoon o.i.d.?

• MicGlou
nickh90 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 22:55:
[...]

Heb inmiddels Petrol een pm gestuurd ter informatie naar zijn Hauppauge HD PVR Gaming Edition. Ik zou het echter wel tof vinden als er toch live commentary mogelijk zou zijn. Na de tijd via de PC inspreken is mogelijk, maar het is altijd goed te horen of het na de tijd ingesproken is, of dat het live is. Hoe doen die gasten op youtube dat dan in godsnaam :P Gewoon met een extra microfoon o.i.d.?
Wat ik al zei, daar bestaan meedere methodes voor. 1. Je kan een splitter op de audiojack gebruiken waardoor je gelijktijdig op de pc audio kan opnemen. 2. Je kan een extra microfoon gebruiken. 3. Of zoals de vele gasten op Youtube het ook doen; die gebruiken Teamspeak of Skype op de pc... praten dus helemaal niet met elkaar via de console. De laatste levert de beste kwaliteit op, nummer twee is denk ik de minst lastige/probleemloze methode.

Maar hoe dan ook, als jij je eigen stem ook wil opnemen dan zal je dat apart moeten doen, het is simpelweg technisch niet mogelijk omdat jouw gesproken audio niet wordt afgespeeld door jouw speakers... anders zou je continue jezelf terughoren.

Je gaf al aan ervaring te hebben met video editten, dan is het invoegen van losse audio uiteraard kinderspel... dat mag dan geen drempel zijn toch?

[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 25-10-2013 12:44 ]

Pagina: 1