Toon posts:

Extra e-mail tag (Spam)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Een hele tijd geleden heb ik bij comments van een artikel van deze site eens gelezen dat er een manier is om te achterhalen welke website uw e-mail adres doorspeelt naar bedrijven die spam versturen.
Het was namelijk mogelijk om voor de @ (dacht ik) via een teken een extra tekst te zetten. (bv info+tweakers@domain.com, waarbij de tweakers een variabel is dat je zelf kan aanpassen)
Zodat je als je je inschrijft op een website en je naderhand spam krijgt je het aan uw eigen e-mail adres ziet wie uw e-mail adres heeft door gespeeld. (in dit geval tweakers :) )

Ik weet enkel niet meer voor welk teken de + stond.
Ik heb hier het forum al afgezocht en google maar ik vind er nergens iets van terug. Kan iemand mij hier soms bij helpen?

Alvast bedankt.
Mvg
Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:11
Dat ligt aan de partij die je email afhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je hebt over een zogenaamd "catch all address"

meestal in de vorm van [random shit]@sander1996.domein.com, kan ook als [random shit] domein.com, is wat ongebruikelijker

alles wat dan naar @sander1996.domein.com wordt gestuurd komt in de zelfde email box

Het idee is dan wel dat je voor elke site een ander email opgeeft

e.g.
tweakers@sander1996.domein.com
fok@sander1996.domein.com

etc etc

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bifi_G60
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:07
Dit kan in ieder geval met Gmail

https://support.google.com/mail/answer/12096

Gmail doesn't offer traditional aliases, but you can receive messages sent to your.username+any.alias@gmail.com. For example, messages sent to jane.doe+notes@gmail.com are delivered to jane.doe@gmail.com.

You can set up filters to automatically direct these messages to Trash, apply a label or star, skip the inbox, or forward to another email account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Je kan bij gmail daar wel mee werken inderdaad. Als username@gmail.com hebt kan je registreren met username+tweakers@gmail.com, dit komt dat gewoon in je inbox terecht maar je kan aan het to adres wel zien naar welk adres het gestuurd is.

Edit: wat bifi_G60 zegt dus

[ Voor 6% gewijzigd door Rupie op 24-10-2013 17:28 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10 15:21
Dat kan overal, hoeft niet persé bij Gmail he :)

Of het echt helpt voor anti-spam valt nog te bezien. Een beetje spammer of verkoper van de database mailadressen kan in zijn database gewoon de + en alles erachter weghalen en dan weet je alsnog niet wat de bron was van de "lek".

Sommige sites valideren sowieso erg beroerd waardoor je geen eens een plus mag gebruiken in een mailadres.

Je wilt de catch-all functie (dus alleswillekeurig@jedomein) overigens juist niet gebruiken. Spammers zijn hier dol op en maken er graag misbruik van. Daar is weinig te stoppen aan als ze elke keer een willekeurig iets voor het apestaartje kwakken.

Uit beide oplossingen kan je dus het beste jij+denaamvandesite@jedomein gebruiken voor zover de site toestaat. Als je een eigen domein hebt met (onbeperkte) aliassen kan je natuurlijk ook aliassen aanmaken voor sites waar je je aanmeld (als backup indien de website de + niet toestaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De + versie is ook behoorlijk catch all imho. kun je ook alles achter verzinnen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

fish schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 17:41:
De + versie is ook behoorlijk catch all imho. kun je ook alles achter verzinnen
Maar een spammer kan dit vrij makkelijk filteren, alles tussen + en @ weggooien en je hebt het 'schone' emailadres.

Catch-all met goede spamfilter werkt ook best goed, ben er zelf mee gestopt toen 99% van inkomende mail gewoon spam was. Beide hebben voor en nadelen :P Aantal websites/services accepteren bv geen + teken in email (of &^* etc).

Maar voor het simpele werk van paar websites zou een alias al voldoende moeten zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Jup. al heb ik ook een shitload aan aliassen
en een flink wat dnsbl's

hell mijn mailserver snapt de + ook niet, jammer dan

[ Voor 28% gewijzigd door Fish op 24-10-2013 18:03 ]

Iperf