Upgrade Game PC

Pagina: 1
Acties:

• Barroy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-01-2021
Hallo tweakers!

Ik heb een PC staan welke ik eigenlijk alleen maar gebruik om games op te spelen. Deze computer kan echter de nieuwe generatie games niet echt meer aan. Ik ben niet zo up-to-date qua de verschillende componenten de laatste tijd dus daarom leek het mij verstandig om jullie advies in te schakelen. De PC welke ik nu gebruik heeft de volgende meest belangrijke specs:
  • Processor: Intel Core i7 2600 3.4GHz
  • Geheugen: 8GB DDR3 665MHz (2x4)
  • Moederbord: ECS H67H2-EM
  • Grafische kaart: ATI AMD Radeon HD 6750 1024MB
  • Harde schijf: 2TB Seagate ST2000DL003
Nu was mijn vraag, welke onderdelen ik het beste kan vervangen en voor wat? Dit zodat de PC minimaal weer een jaar knap mee zou kunnen gaan. Het soort games varieert nogal. Ik speel classics maar wil ook aankomende titels als NBA 2k14, Battlefield 4 en Call of Duty Ghosts kunnen spelen (soepel en mooi natuurlijk). Een SSD lijkt mij trouwens ook wel wat.

Budget heb ik geen idee van, maar zou mooi zijn als het niet boven de €500 zou uitkomen. Is dit echter noodzakelijk dan kan het niet anders ;)

Mochten er nog vragen en/of opmerkingen zijn stel ze gerust!

Alvast bedankt!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:22

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Je zou voor de net aangekondigde R9 290X kunnen gaan, deze gaat 425-475 euro kosten.
Welke voeding heb je? Ik vermoed dat je voor dat nieuwe beest een aardige voeding moet hebben.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-02 19:40
In principe zijn je cpu en geheugen nog prima, net als je hardeschijf, alleen je videokaart is zwaar onder de maat.
Wat ik zou doen is een SSD er in en een andere videokaart en je kan er weer tegen aan.
Videokaart:
pricewatch: Club3D Radeon HD 7950 '13Series
De HD7950 is belachelijk goedkoop, en snel genoeg voor alle games op een normale resolutie(1080P)
SSD:
pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB
Iets meer je eigen keuze, ik zou een samsung 840 nemen, snel genoeg voor alle toepassingen en relatief goedkoop.

Reactie @hierboven, het lijkt me niet verstandig om alles uit te geven aan een enkele videokaart(die je waarschijnlijk nog lang niet kan krijgen), vooral omdat die videokaart helemaal niet in balans is met dit systeem, een ssd levert veel meer op.

Als je iets meer geld wil uitgeven kan je ook voor een HD7970 gaan, maar dat iets van 40/50 eu duurder en ongeveer 5fps extra in games :)

[ Voor 41% gewijzigd door sjaakwortel op 24-10-2013 16:37 ]

• Barroy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-01-2021
@Kuusj98: Dat is me toch even te. Had hem wel gezien, gaaf ding, maar nee.

@Sjaakwortel: Daar had ik toevallig wat reviews van gelezen en leek me inderdaad een prima ding. Ik heb toch de 7970 gekozen en die heb ik als het goed is morgen binnen. De SSD ga ik nog even naar kijken, maar ook die komt er zeker nog bij :)