Audio werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-10 07:24
Hallo tweakers,

Ik heb een HP 8540W laptop.

Hierin zitten speakers met een: IDT High definition audio codec.
De hardwarestring is :"mmdevapi\audioendpoints

Toen ik windows 8 installeerde deed mijn audio het niet. Dit bleek aan de geluidskaart te liggen. Deze is vervangen door HP waarna hij het weer goed deed. Ik heb enkele dagen terug een update naar 8.1 gedaan, en nu heb ik weer problemen met mijn audio... De device wordt nog wel herkend. En als ik muziek afspeel hoor ik het heel zacht en krakerig, maar niet verstaanbaar.

Ik heb al geprobeerd de drivers opnieuw te installeren, zonder succes.

Help mij!

Groeten,
De Mosselman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:53

TheVMaster

Moderator WOS
demosselman schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:58:
Hallo tweakers,

Ik heb een HP 8540W laptop.

Hierin zitten speakers met een: IDT High definition audio codec.
De hardwarestring is :"mmdevapi\audioendpoints

Toen ik windows 8 installeerde deed mijn audio het niet. Dit bleek aan de geluidskaart te liggen. Deze is vervangen door HP waarna hij het weer goed deed. Ik heb enkele dagen terug een update naar 8.1 gedaan, en nu heb ik weer problemen met mijn audio... De device wordt nog wel herkend. En als ik muziek afspeel hoor ik het heel zacht en krakerig, maar niet verstaanbaar.

Ik heb al geprobeerd de drivers opnieuw te installeren, zonder succes.

Help mij!

Groeten,
De Mosselman
Ehh...je hebt de default Windows 8.1 drivers van de HP website gedownload en die werken niet? Wordt hij niet automatisch door Windows herkend en geinstalleerd? Of werkt dat ook niet...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demosselman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-10 07:24
TheVMaster schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:08:
[...]

Ehh...je hebt de default Windows 8.1 drivers van de HP website gedownload en die werken niet? Wordt hij niet automatisch door Windows herkend en geinstalleerd? Of werkt dat ook niet...?
Ik heb inderdaad de nieuwste drivers gedownload van de HP website. Deze wordt echter maar gesupport tot windows 7.

http://h20566.www2.hp.com...k=com.vignette.cachetoken

Hij wordt ook automatisch door windows herkent als ik drivers uninstall, maar het probleem blijft hierbij hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:35
En als je nu de driver installeert als comptabiliteit als windows 8.
Het geinige is dat windows 8.1 nu windows 8 dus mede als optie aangeeft.
Na de upgrade naar windows 8.1 kreeg ik de melding dat mij bluetooth niet meer werkte.
De driver dus als comptabiliteit windows 8 en voila mijn bluetooth werkt weer zoals het hoort

excuus tis laat ts heeft dus geen mogelijkheid een windows 8 driver te gebruiken

[ Voor 13% gewijzigd door ivo1969 op 25-10-2013 00:54 ]