Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 11:00
Goedemiddag,

Ik ben al ruim een week op zoek naar een goed programma, of online site voor het downloaden van youtubefilmpjes in 1080p en 4k.

Je wordt er helemaal mee dood gegooid echter beperken zich bijna alle programma's en sites tot een downgrade tot max 720p.

Daarnaast is het ook handig dat ik een keuze heb om te downloaden in .mp4 of .mkv.

Het programma 4k video downloader zou dit moeten ondersteunen, echter ook hier tot max 720p.
4k downloader

Ook het programma youtube downloader kan niet in origineel 1440p of 2160p formaat downloaden.

Wil graag deze bestanden hebben omdat ik zaterdag een 4k tv ga testen.

Hoop dat iemand me hierin kan helpen.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Staan er uberhaupt 4k video's op YouTube?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04:28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:26

mrc4nl

Procrastinatie expert

DennusB schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:57:
ja. moet je "origineel" kiezen in het bekende kwaliteits menutje (720P1080P etz)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
DennusB schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:57:
Ja er staan er inmiddels al letterlijk honderden op!
Als je zoekt op 4k demo of 4k landscape ofzo, staan er al tig op.

Deze zijn vaak te zien door bij youtube de resolutie op 1440p of "original" te zetten, original is dan vaak in 4k oftewel Ultra HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-06 15:48

Comgenie

Soms heb je dat

Hm vreemd. Mijn firefox plugin gaat normaal zonder problemen tot 1080P maar toont nu ook een max van 720 (ook bij andere slechts 1080p video's). Misschien heeft Youtube weer eens wat omgegooit :P

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onok
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-06 10:05
Idd vreemd dat die downloaders niet verdergaan dan 1080p, het was mij ook al een keer opgevallen. Als je 4k kunt kijken moet je het toch ook kunnen downloaden, lijkt me. Ik kan je helaas niet helpen, ik ken ook geen downloaders die 4k aankunnen. MKV kun je trouwens vergeten, alle downloads van Youtube zijn gewoon in MP4 formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-06 17:03
Met behulp van Greasemonkey (een extensie voor firefox) en een userscript lijkt het te moeten kunnen:
http://userscripts.org/scripts/show/39167

[ Voor 29% gewijzigd door Pavla op 24-10-2013 16:03 ]

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
apt-get install youtube-dl :p

Ik gebruik soms youtube-dl , een python script. Hiermee lukt het me wel om een 1440p van een 4k film te downloaden, maar "original" of echt 4k vind ik bij geen enkele video.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Pavla schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:02:
Met behulp van Greasemonkey (een extensie voor firefox) en een userscript lijkt het te moeten kunnen:
http://userscripts.org/scripts/show/39167
Ik heb Greasemonkey inderdaad als extensie nu in de firefox browser enabled.
Maar hoe gaat dit dan in zijn werk?

Ik heb bijvoorbeeld nu een link van youtube welke in 4k is. Wat moet ik met deze link nu doen met Greasemonkey?
Heb nooit eerder met zo'n script gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
Nadat je Greasemonkey hebt geïnstalleerd moet je naar de webpagina van het userscript gaan en dan op de 'install' knop klikken. Nu wordt het script geïnstalleerd in Greasemonkey. Vervolgens zal het script zodra het herkent dat het op youtube is de pagina verversen en knoppen toevoegen zodat je versies van de film kunt downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Pavla schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:17:
Nadat je Greasemonkey hebt geïnstalleerd moet je naar de webpagina van het userscript gaan en dan op de 'install' knop klikken. Nu wordt het script geïnstalleerd in Greasemonkey. Vervolgens zal het script zodra het herkent dat het op youtube is de pagina verversen en knoppen toevoegen zodat je versies van de film kunt downloaden.
Ik zie inderdaad nu onder de youtube filmpjes een balkje met daarin de verschillende resoluties welke nu te downloaden zijn. Nu bij 5 verschillende filmpjes geprobeerd, echter de "original" en de 1080p blijven grijs en ook hier kan ik alleen de 720p versies downloaden. Afspelen in 2160p / 1440p lukt wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
Om de original download te activeren dien je nog op het knopje aan de rechterkant van je browservenster te klikken:
Afbeeldingslocatie: http://pwnshop.nl/foto/youtube_hd.jpg
Daar kan je aangeven voor welke formaten je allemaal een downloadknop wilt laten zien.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen 4K video's krijg voorgeschoteld, maar ik vermoed dat dat is omdat mijn schermen een aardig lage resolutie hebben.

[ Voor 22% gewijzigd door Pavla op 24-10-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Pavla schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:24:
Om de original download te activeren dien je nog op het knopje aan de rechterkant van je browservenster te klikken:

Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen 4K video's krijg voorgeschoteld, maar ik vermoed dat dat is omdat mijn schermen een aardig lage resolutie hebben.
Thanks! Alleen original stond uit. Nu aangevinkt, browser (firefox) opnieuw gestart maar nog steeds max 720p. Kan ook geen 1080p of hoger downloaden. Afspelen lukt wel weer prima.

Probeer jij het eens bij bijvoorbeeld deze video:

YouTube: PUPPIES BATH IN 4K (ULTRA HD)

Als ik op origineel bekijk, rechter muisknop op de clip doe en dan statestieken, geeft deze wel degelijk een 4k resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik gebruik altijd jDownloader, al weet ik niet of die 4K ondersteund, nooit geprobeerd. Maar zoals een aantal al hebben opgemerkt, sinds kort is tot max 720p beschikbaar, ook in jDownloader.

Daar heb ik net maar eens naar geGoogled en ik zie meer berichten dat Youtube-download-oplossingen (in het algemeen) sinds deze maand ineens tot max 720p gaan, onbekend waarom.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
Ik heb mij wat meer ingelezen in de materie, en het schijnt dus dat youtube voor deze formaten gebruik maakt van 'adaptive' streaming waarbij dus de video en audio apart worden verzonden. Het is mij nu wel gelukt om aan het 4K videostream te komen, maar je moet dus dan apart de audio downloaden en dit zelf weer multiplexen in een MKV bijvoorbeeld.

Om dit te doen ga je als volgt te werk:
1. Download laatste versie van VLC hier:
http://nightlies.videolan.org/build/win32/last/
2. Installeer VLC MET de webbrowser plugins voor firefox
3. Installeer het VLCtube greasemonkey script
http://userscripts.org/scripts/show/25318
4. Ga naar een 4K video
4.5 Klik op het settings icoontje en vink 'Add adaptive formats' aan
5. Selecteer eerste de video stream: highres/mp4v
6. Rechtsklik op 'Download' en sla op je computer op
7. Selecteer de audio stream: 256kbps/mp4a
8. Rechtsklik op 'Download' en sla op je computer op
9. Mux de bestanden samen met mkvtoolnix
http://www.bunkus.org/videotools/mkvtoolnix/

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door Pavla op 24-10-2013 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Bij punt 5 snap ik het even niet. Heb nu een 4K video, script is geinstalleerd en enabled. Ik kan nergens zien highres/mp4v. Kan dus ook niet met rechterklik "Download" doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
Mensen, probleem opgelost. Het programma 4k video downloader (freeware) heeft een update gehad naar versie 3.0. Hiermee is het probleem fixed. Super programmatje. Filmpjes nu in origineel formaat (4k) op volle snelheid te downloaden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 09:14
Gebruik al erg lang GemistDownloader om spul van o.a. YT, RTL gemist en Uitzending Gemist te downloaden. Werkt erg goed omdat je de codec zelf kan instellen, afmeting (handig voor oude filmpjes), hoeveel tijd van het filmpje je wilt downloaden (handig voor langere filmpjes) en meerdere filmpjes in een lijst zetten die dan achter elkaar downloaden, eveneens als de kwaliteit. Heb even snel gecheckt; het is mogelijk om in 4K YT filmpjes te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654171

Kijk anders eens naar deze video:
https://www.youtube.com/watch?v=8luJsmxBdRs

Daarin wordt uitgelegd hoe je films van youtube maar ook vimeo, dailymotion etc kan downloaden in diverse kwaliteiten. Het origineel moet natuurlijk ook wel in hoge kwaliteit zijn.

Het werkt snel, makkelijk en volledig gratis en vrij van advertenties enzo.

https://www.youtube.com/watch?v=8luJsmxBdRs

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Mooi dat het is gelukt. Waren er echter geen 4k demos te vinden buiten youtube om? YT mag dan wel HD en 4K streams aanbieden, de kwaliteit is echter niet geweldig door de compressie. Succes iig met kiezen!

[ Voor 26% gewijzigd door Sjekster op 01-02-2015 09:29 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:25

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Vaak werkt het door het web development paneel te openen, naar het netwerk tab te gaan, de pagina te verversen en dan het filmpje te starten. Dan zie je als het goed is daar de stream tussen staan die afgespeeld wordt en kun je met een beetje geluk deze downloaden door naar die URL te gaan (kun je kopiëren) :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
Ik gebruik hetzelfde programma, en bij mij werkt het prima :). Youtube 4K / UHD video's haperen bij mij (met een Intel i5 4590, 8GB RAM en GTX 970 met windows 8.1 Pro (64-bit) en Chrome 40 (64-bit) |:( 8)7), daarom download ik ze vaak (met dus 4K Video Downloader.

Werkt prima, doet alles van 144p t/m 2160p, inclusief 720p60 en 1080p60 in MP4 (H.264 + AAC) en MKV (VP9 + Vorbis). Het enige wat het niet doet zijn 1440p60 en 2160p60 video's, maar daar zijn toch nog maar heel weinig van.
Ook audio kan hij downloaden met bitrates van 128 kb/s, 256kb/s en 320 kb/s, allemaal in zowel MP3 als M4A als OGG.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VcVpWiDC6sMOzOohLCTQMr4H/full.png

Maar bij mij werkt het dus prima, wat doet het bij jouw dan niet? Zet in de 'Preferences' de 'Intensity' eens op 'Stable' en probeer dan een van deze drie video's te downloaden (1, 2, 3). Daarvan weet ik zeker dat ze het (bij mij) doen en het is gelijk goede kwaliteit demo materiaal.

Dus: Je installeert versie 3.4 van 4K Video Downloader, je zet in 'Preferences' de 'Intensity' op 'Stable', je kopieert dus gewoon deze URL's (1, 2, 3), (in je URL-balk selecteren, dan Ctrl + C), en je klikt op de 'Paste Link' in 4k Video Downloader. Selecteer '4K' of '2160p' en klik op 'Download'. Als ie het dan niet meer doet weet ik het ook niet meer.

code:
1
2
3
https://www.youtube.com/watch?v=Zk9J5xnTVMA
https://www.youtube.com/watch?v=Salzg-S46rI
https://www.youtube.com/watch?v=xyIAV5YVjA4

[ Voor 22% gewijzigd door Balance op 01-02-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 828561

spam

[ Voor 170% gewijzigd door Ventieldopje op 25-10-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Anoniem: 828561 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 08:59:
Download 4K videos from YouTube with Video Converter Ultimate.
It takes altogether 4 steps including: go to download tab, open the video link, paste and add URL, start downloading.
Oud topic schoppen ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.