Voorkomen dat APPS mail kunnen sturen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 14:37
Even een vraag, het schijnt dat een bepaalde APP op mijn Ipad mail kan versturen via het ingestelde mail account op mijn ipad. De APP is een game die de kids spelen, en daar zit een facebook & mail knop in die ze per ongeluk hebben ingedrukt.

Hoe kan ik voorkomen dat apps toegang hebben tot mijn mail??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:32

Standeman

Prutser 1e klasse

Waarom denk je dat de app toegang heeft tot je mail? Ik kan met alleen jouw e-mail adres ook gewoon mail sturen, dat is helemaal niet zo moeilijk.

Ik vermoed dat het net zoiets is als een mailto linkje en denk dat je daar weinig mee kan doen. Misschien kan je een standaard wachtwoord in je mailapp zetten, maar ik ken iOS / de mailapp niet zo goed.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 14:37
Bedankt voor je reactie. Het spel heet 'call to arms' en paar vrienden van mij kregen een mail in de trend van: " ik heb een nieuw level gehaald in Call To Arms. Doe ook mee!!"

Vandaar dat ik denk dat het van dit spel komt :-)

Iemand anders nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:02
Ja precies, nee ik denk dat je daar weinig aan kunt doen behalve tegen de kinderen zeggen dat ze er niet op moeten drukken. Waarschijnlijk opent de mail app als ze op een bepaald icoontje drukken en drukten ze daar op versturen.

In sommige spellen krijg je extra dingen als je andere mensen uitnodigd (om zo een soort van mond op mond reclame effect te creëren) misschien dat ze daarom er op drukten.

Misschien kan je het volgende doen (iOS 7) instellingen -> privacy -> contacten. En dat daar de app in het lijstje staat en dan de switch naar off schuiven. Dan kan hij niet meer bij de contacten.

[ Voor 19% gewijzigd door ZpAz op 24-10-2013 15:35 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox