Kapotte USB-stick na een hoop gedoe

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphyraz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:06
Hallo allemaal,

Ik zit sinds begin september al in de knoop met een online aankoop. Bij een webshop wiens naam ik niet zal noemen heb ik de volgende USB-stick gekocht: pricewatch: Kingston DataTraveler Micro USB 2.0 32GB Zwart

Deze heb ik dus bij die webshop besteld en deze was volgens hun al dezelfde dag verstuurd. Ik kreeg maar niks binnen en ik heb meerdere malen gebeld, gemaild en ik heb ze gevraagd of ze het wel echt verstuurd hadden, maar ze bleven me doorverwijzen naar PostNL. Toen wilden ze uiteindelijk een deal sluiten, waarbij ze voor €9,90 een nieuwe USB-stick zouden opsturen. Omdat ik de USB-stick na 2,5 week gewoon graag wilde hebben, heb ik dit maar gewoon gedaan.

Toen kwam deze USB-stick al na een paar dagen netjes binnen. De USB-stick bleek niet aan mijn verwachtingen te voldoen, maar goed, dat is mijn eigen schuld en dat kan ik de webshop niet kwalijk nemen. Toch zat die €9,90 mij niet lekker aangezien ik er niks aan kon doen dat de eerste USB-stick nooit is afgeleverd. Op dat moment wist ik nog steeds niet zeker welke partij nu de verantwoordelijke was. Ik heb toen even zitten Google'n en kwam tot de conclusie dat de wenshop dus de verantwoordelijke was dat de USB-stick bij mij afgeleverd zou worden.

Vervolgens heb ik hun een mail gestuurd met die bronnen en ik wou gewoon weten wat ze hieraan zouden doen. Nog voordat ik een paar dagen later gebeld werd door hun, kwam opeens de eerste USB-stick binnen. Nu blijkt dus dat deze weken bij de buren heeft gelegen (deze waren op vakantie) en dat dus de postbezorger van PostNL het pakket gewoon verkeerd geleverd heeft. Ik heb toen besloten om één van de twee USB-sticks dicht te laten en op Marktplaats te verkopen. Ik dacht toen, ik laat het hierbij en laat de webshop weten dat ik het hierbij zou laten.

Toen dacht ik eindelijk van het probleem af te zijn. Maar tijdens het gebruik van de USB-stick werd deze corrupt door het verkeerd formatteren en nu kan ik er niks meer mee. De webshop heb ik gemaild met de waarheid over dat ik de andere USB-stick heb verkocht en vroeg wat zij hieraan kunnen doen. Ik krijg al weken geen reactie en ik heb de mail al meerdere malen verstuurd.

Ik ben ten einde raad, want dit geld gaat mij gewoon om het principe. Weet iemand wat ik dan doen?

Alvast bedankt! :)

Roel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:55
Probeer eens te bellen ipv mailen?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:46
Het lijkt mij dat de webshop hier absoluut niet voor verantwoordelijk is.
ze hebben je in eerste instantie eingenlijk al gematst door je voor 9,90 een nieuwe te sturen (terwijl ze de vorige wel gewoon netjes naar jou verstuurd hebben).
Vervolgens is er 1 door verkeerd formatteren kapot gegaan ( kan gebeuren maar lijkt me niet iets waar de webshop wat aan kan doen. dit kan namelijk gewoon een user error zijn).

moet wel toegeven dat het niet netjes van de shop is om helemaal niet meer te reageren maar als ik dit verhaal zo lees dan heeft de webshop op niet netjes reageren na niets fout gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik vind dat de webshop hier geen blaam treft, sterker nog, ze zijn er in eerste instantie zeer netjes mee omgegaan.

Dat ze nu niet reageren, is niet zo netjes, maar ik verwacht dat je daar klaar bent.

Het enige is, dat je je stick weer aan de gang moet zien te krijgen en dat kan vast wel.

Probeer eerst eens je stick zelf te repareren met een of ander tooltje.
Er zijn er genoeg.

Ik gebruik altijd G-parted live.
Je kunt dan alle partities van de USB weggooien en opnieuw beginnen.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:25

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als je USB corrupted is door het formatteren is hij normaal gezien nog wel te redden door gewoon opnieuw te formatteren (en wil dat niet lukken in windows, probeer dan Gparted of iets dergelijks). Het is in elk geval niet de fout van de webshop dat hij stuk is, en je hebt hem ook gewoon zelf verkocht.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Begin eens met alle punten uit elkaar te halen:

1) Je hebt een koopovereenkomst gesloten en de USB-stick is betaald.

2) Omdat de verzending te lang duurde, heb je een tweede USB-stick ontvangen, waarvoor je uit coulance, niet de volle mep voor hebt hoeven betalen. 1 van de 2 had je terug moeten sturen, en dan moeten kijken wat je zou hebben gedaan met de betaalde en te betalen verzendkosten.
Dit is een aparte zaak en moet je los zien van je andere punt.

3) Je heb 1 USB stick onrechtmatig verkocht: je had deze terug moeten sturen.

4) Je hebt een USB-stick (1))gekocht en die geformateerd. Dit is fout gegaan en dus wil je hier garantie op.
Dit staat los van de overige zaken.

Wat er had moeten gebeuren:
1) Je koopt een USB-stick

2) De USB-stick wordt niet ontvangen

3) Je ontbindt de koop of verlangd kosteloze nakoming.

4) Je ontvangt een USB-stick (of je geld terug)

5) Je ontvangt 'n (tweede) USB-stick

6) Je gaat in overleg met de winkel hoe de USB-stick teruggestuurd wordt.

7) Je rechtmatig ontvangen USB-stick gaat stuk, je maakt aanspraak op garantie.

Nu jullie beiden op meerder punten de fout in zijn gegaan (verkoop van iets dat je terug had moeten sturen bijv., geld vragen voor iets dat kosteloos zou moeten hebben zijn), zou ik gewoon niet meer kijken naar hoe de USB-stick in je bezit is gekomen (en 't daar ook NIET meer over hebben, nergens, dat is alleen maar discussie-vervuiling), maar enkel kijken of je bij de webshop aanspraak kunt maken op garantie.

Dus: probeer het eens per telefoon?

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Nee joh, hij heeft de andere stick niet onrechtmatig verkocht!
Daar heeft hij de volle mep voor betaald.
Dat de webshop zo aardig is geweest om er nog een, maar dan voor een gereduceerd tarief, op te sturen is niet relevant. Voor dat bedrag is TS net zo goed eigenaar geworden van de stick.

@TS: Kortom; stickie voor jezelf werkend maken en doorgaan met je leven :). Lukt dat niet, dan zelf een nieuwe kopen.

[ Voor 0% gewijzigd door albino71 op 24-10-2013 14:34 . Reden: typo ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Eigenlijk had de TS niet moeten bijbetalen voor de 2e stick.
In dat geval had hij stick 1 terug moeten sturen (of laten ophalen door de shop) na ontvangst.

Maar dat staat volledig los van de "kapotte" usb stick ... formatteren kan je normaal terug opnieuw doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zover ik het zo lees, zijn er hier twee fout. Zowel TS als betreffende winkel. Bij de melding van TS naar de winkel dat de USB stick nogaltijd niet was aangekomen had de winkel een onderzoek moeten laten instellen bij PostNL. De winkel heeft namelijk de verandwoording dat het produkt wordt afgeleverd. De winkel had dan ook geen extra bedrag in rekening mogen brengen voor de tweede verzonden USB stick.

De TS zit geheel fout door de tweede ontvangen USB stick door te verkopen, deze had naar de winkel retour gemoeten. TS heeft iets verkocht dat niet zijn eigendom was.

Het derde punt de USB stick welke defect is geraakt. De vraag hoe is deze defect geraakt? Fout geformateerd lees ik als een gebruikersfout, dat betekend dat je geen garantie hebt of hoeft te verwachten. De vraag isdus hoe is de USB stick defect geraakt?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:29
_Dune_ schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:15:
Zover ik het zo lees, zijn er hier twee fout. Zowel TS als betreffende winkel. Bij de melding van TS naar de winkel dat de USB stick nogaltijd niet was aangekomen had de winkel een onderzoek moeten laten instellen bij PostNL. De winkel heeft namelijk de verandwoording dat het produkt wordt afgeleverd. De winkel had dan ook geen extra bedrag in rekening mogen brengen voor de tweede verzonden USB stick.

De TS zit geheel fout door de tweede ontvangen USB stick door te verkopen, deze had naar de winkel retour gemoeten. TS heeft iets verkocht dat niet zijn eigendom was.

Het derde punt de USB stick welke defect is geraakt. De vraag hoe is deze defect geraakt? Fout geformateerd lees ik als een gebruikersfout, dat betekend dat je geen garantie hebt of hoeft te verwachten. De vraag isdus hoe is de USB stick defect geraakt?
Waarom zou de USB stick niet zijn eigendom zijn? De eerste USB stick is gewoon betaald en geleverd (weliswaar later door een mogelijke fout van postnl, maar desalniettemin geleverd) en ook de nagestuurde USB stick is eigendom van TS. De webwinkel heeft een aparte overeenkomst gesloten met de TS om de een nieuwe USB stick te leveren voor een gereduceerd tarief. Dat dit een gereduceerd tarief is doet niets af aan het feit dat ook hier gewoon een koopovereenkomst tot stand is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:14

auto660

1991 240 GL Brick

Heb ik ook gehad, dat de stick corrupt raakte en dat je er niks meer mee kon via het windows formatteren enzo. Maar de hp usb format tool kon hem nog prima formatteren en ik gebruikt de stick nu weer. Dus probeer die tool eens.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:02
Neem je verlies, en ga alsjeblieft geen garantie claimen.

Zoals al gezegd je bent al erg gematst dat je die 2e stick toegestuurd krijgt voor een kleinere prijs.
Dat je deze dan daarna zelf weer doorverkoopt in plaats van de webshop even te mailen dat het idd is fout gelopen, en dat je nu met 2 zit.
Als ik zo een klant zou hebben zou ik ook niet meer reageren op zijn verzoek of ik dan nog een keer alsjeblieft zijn product onder garantie zou willen laten maken / omruilen voor een werkende

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
TS is natuurlijk niet gematst. De webshop is verantwoordelijk voor de levering en heeft vervolgens niet geleverd. Dat TS vervolgens 9,90 euro moest betalen om alsnog nakoming van de overeenkomst te krijgen, is een benadeling van TS en geen vorm van coulance. In feite zijn voor beide sticks koopovereenkomsten gesloten (ik kan de overeenkomst voor 9,90 niet anders typeren) en heeft TS uiteindelijk beide sticks geleverd gekregen. Hij is dus eigenaar van beide sticks geworden. Het is alleen niet zo netjes de te laat geleverede stick zomaar door te verkopen, hierover had eerst een oplossing moeten worden gevonden met de webshop. Voor de tweede, wellicht kapotte, stick geldt gewoon de wettelijke 'garantie', maar misschien voldoet de oplossing met een format tool hierboven.
Pagina: 1