Hoe sluit ik deze wandcontactdoos aan?

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:56
Ik ben op bezoek bij familie in Spanje en help ze hier gelijk even aan een deugdelijk netwerk. Nu heb ik hier bij de plaatselijke elektroboer wat spul gehaald, maar ik heb iets meegekregen waar ik niet zoveel van snap. Het is van Niessen en dat schijnt een prima merk te zijn. Hieronder een foto:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bCUzZhec9csOpZvmZh8K8PBG/full.jpg

Het zijn een soort busjes waar ik de adertjes in zou moeten proppen om vervolgens met een plastic kapje alles naar binnen de drukken. Dit lukt echter voor geen meter, ik krijg de adertjes niet vast. Kent iemand dit systeem? En kan iemand mij even een schopje in de goede richting geven?

omniscale.nl

• Giftcard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-11 20:44
Ik heb er geen ervaring meer, maar een wild guess:

Mischien moet je de dragen strippen in de CAT5, dus ook de kleuren er af voor het laatste stukje, en het de koperdraad om die buisjes heen wikkelen.. Net als dat vroegah ging bij audio kabels voor boxen.

"Secrets are only secrets if they are secret."

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 12:48
Heb je niet wat foto's van de hele constructie, ook van het kapje?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:50
Volgens mij is het gewoon solderen. Draad in die buisjes en klaar.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik neig ook naar solderen, hoewel dat hoogst ongebruikelijk is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:58

FlyEragon

Alien Monkeys

Zou het misschien ook een knijpcontact kunnen zijn ? Vaak heb je dan een speciaal tangetje nodig, maar met een gewone tang lukt het ook nog vrij aardig.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is dit wel voor CAT5/CAT6 bekabeling bedoeld?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

In die buisjes lijkt een soort spleetje te zitten? Is het niet de bedoeling om de aders (zoals hierboven ook al geopperd werd) compleet te strippen en dan in dat spleetje te klemmen? (Al dan niet door met een tang in die buisjes te knijpen?)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 08:38
Bigs schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:17:
Is dit wel voor CAT5/CAT6 bekabeling bedoeld?
Lijkt mij niet. Denk dat het net goed genoeg is voor ISDN.
Je zult zoiets als dit moeten vinden : Link

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Orion84 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:24:
In die buisjes lijkt een soort spleetje te zitten? Is het niet de bedoeling om de aders (zoals hierboven ook al geopperd werd) compleet te strippen en dan in dat spleetje te klemmen? (Al dan niet door met een tang in die buisjes te knijpen?)
Dat dacht ik eerst ook maar 't zit te dicht op elkaar daarvoor; het zou door de ader heen snijden ipv alleen door de isolatie.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat vind ik lastig te zeggen op deze foto. Zo dik zijn aders van UTP installatiekabel nu ook weer niet en de aders die uit de contactdoos komen lijken ook zo in die spleet te steken?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:36

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

Ik zou een stukje van de UTP adertjes strippen en dubbel vouwen (tegen het niet gestripte deel aan) en dan de ader er in drukken. Met het "kapje" waar je het over hebt erbij, verwacht ik dan dat het wel zal blijven ziten.
Maar zonder referentie punt (de UTP en het kapje wat er overheen gaat) erbij op de foto is het wat lastig inschatten of dat werkt.

It's just a donkey

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon solderen

wellicht ten overvloede, maar wel de eia 586(b) standaard aanhouden natuurlijk
https://www.google.nl/sea...0CD8QsAQ&biw=1440&bih=752

[ Voor 90% gewijzigd door Fish op 24-10-2013 16:52 ]

Iperf

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:18
Orion84 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:24:
Dit is ook mijn indruk, alleen dan zonder het strippen en aanknijpen. TS had ook plastic dingetjes om in de gaten te steken, ik denk dat je het adertje dan op de spleet moet leggen en dat je het in de spleet drukt door die plastic pin naar binnen te steken. Ik gok dat het ook zelf door de isolatie snijdt dan.

Verder heb ik ook minn twijfels of dit cat5/cat6 gecertificeerd is. Lijkt meer op ISDN inderdaad.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zie geen enkele reden om dit niet voor cat 5 te gebruiken. de lijntjes zijn korter dan op menig patchpaneel.

Iperf

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-11 18:57
Solderen is niet nodig..!!! en behoord ook helemaal niet.

De rj45 zit op de foto aan de achter zijde, wat je op de foto ziet is bij LSA keystones de LSA zijde.

Ze lijken erg op de contacten die hier in een ouder patchpaneel hebben gezeten waar ook de draden los ingaan en dan middels een deksel op hun plaats gehouden worden..

De bedoeling is de draden stuk voor stuk inbrengen in het busje, dwz recht insteken. Dan de draad haaks ombuigen door het gleufje, op de foto naar beneden. Zo alle draden doen en dan het dekseltje erop persen tot deze vastklikt welke de draden op hun plaats gaat houden. (busje snijd nu in de draad)

Het idee is gelijk aan de LSA methode en is wel geschikt voor data maar nog uit de oudere doos kwa snelheid, 100Mbit is echter geen probleem, en zet je de draden kort in zodat de twist kort blijft is gigabit ook wel haalbaar. Bij deze contacten heb je echter geen gereedschap nodig om de draad op te zetten wat we weer een voordeel is, en goed gemonteerd kan je trekken aan de kabel maar gaat deze niet los en dat is bij LSA wel anders helaas.

Komen uit de tijd van ISDN en de overgang naar patchpanelen hiervoor, maar al snel werden de pachtpanelen zo gebracht dat ze moesten dienen voor zowel telefoon als data waarna deze hier in Nederland al weer snel verdween en het LSA is geworden.

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:56
Hartelijk dank voor al jullie reacties :) Het is gelukt uiteindelijk. Eigenlijk precies op de manier die webcamjan aangeeft. En het werkt prima. Wellicht geen gigabit (dat heb ik nog niet kunnen meten), maar dat is hier ook niet nodig. Het gaat er puur om dat er in het (grote) huis hier en daar wireless accesspoints geplaatst kunnen worden die in verbinding staan met het modem in de meterkast. En voor dat doeleinde werkt het prima. Het zou mijn keuze niet zijn, maar het is goed genoeg zo!

omniscale.nl

Pagina: 1