• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:01
Men neme een oude TV (Philips 26PFL3403 - HD ready LCD TV uit 2008) en een oude netbook (Asus 1215T). De netbook wil ik (tijdelijk) gebruiken als mediaspeler voor de Philips TV (die op de slaapkamer staat).

Ik heb het volgende geprobeerd:
- Windows 7 nieuwe installatie: netbook is te traag om normaal video af te spelen, valt dus af.
- Crunchbang Linux distro: teveel voor een mediaspeler, maar speelt video af zonder stotteren. HDMI beeld werkt, audio krijg ik niet werkend. Beeld valt tegen, maar kan aan oude TV liggen.
- XBMCBuntu: waarschijnlijk de verkeerde iso gedownload, maar XBMC herstart drie keer, opstarten in XBMCBuntu werkt wel.
- OpenElec.

OpenElec werkt prima, precies wat ik wil aan functionaliteiten en speelt HD bestanden over wifi af zonder stotteren. Subs werken ook. Meer heb ik niet nodig.

Echter... wanneer ik de laptop aansluit met HDMI, dan krijg ik: No Signal. De TV is aangesloten (en staat aan) tijdens de boot. Tijdens BIOS scherm en boot heb ik wél beeld. Wanneer XBMC laadt niet meer. Meerdere resoluties geprobeerd (o.a. 640x480), maar werkt ook niet.

Iemand een idee wat ik kan proberen?

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Heb je bij de nieuwe win7 installatie ook de laatste videocard driver gedownload? Heb je FN + F8 geprobeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door ByteMe_ op 24-10-2013 12:27 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

• Binkie88
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-02 17:54
Staat de videohardware optie wel op het goede scherm ingesteld?

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:26
Met OpenElec geen ervaring maar...Er zit volgens de specs een HD4250 in de laptop. Die kan met de juiste videoplayer toch prima fullHD afspelen onder Win 7?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Je moet in de settings van XBMC even aangeven dat hij het beeld over HDMI uit moet sturen :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:01
RonaldDesigns schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:27:
Heb je bij de nieuwe win7 installatie ook de laatste videocard driver gedownload? Heb je FN + F8 geprobeerd?
Polster schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:44:
Met OpenElec geen ervaring maar...Er zit volgens de specs een HD4250 in de laptop. Die kan met de juiste videoplayer toch prima full HD afspelen onder Win 7?
Gewoon de nieuwste driver geïnstalleerd, maar nog steeds ontzettend schokkerig. Webvideo liep zelfs volledig vast. Hij wordt overigens wel erg warm, dus misschien dat er iets niet goed gaat met de koeling?
Binkie88 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:32:
Staat de videohardware optie wel op het goede scherm ingesteld?
DennusB schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 12:47:
Je moet in de settings van XBMC even aangeven dat hij het beeld over HDMI uit moet sturen :)
Waar kan ik dat instellen? Ik zag bij audio wel HDMI staan bij hardware. Bij video kon ik dat dus niet vinden. En eigenlijk heb ik alle instellingen daar wel gebruikt.

--- Ik heb al een Raspberry Pi gekocht ---

[ Voor 1% gewijzigd door barrymossel op 25-10-2013 13:47 . Reden: toevoeging ]

Pagina: 1