iPad 2 touchscreen reageert niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Beste allemaal,

Sinds kort heb ik een issue met m'n iPad 2, het touchscreen reageert grotendeels van de tijd niet meer.
Soms reageert die opeens wel en dan na een korte periode reageert die opeens niet meer.

Hoe het komt dat die soms opeens wel reageert, weet ik niet echt.
Ik werd vanochtend wakker en wou het nog eens proberen en toen deed die het wel, maar gedurende de stappen in het "Welkom begin configuratie scherm" stopte het touchscreen alweer met reageren. Op het scherm zelf zie je niet iets vastlopen/freezen, hij veranderd gewoon nog steeds het woord "Hallo" in verschillende talen...

Ik heb hem via iTunes opnieuw laten herstellen, maar ik zit nu vast in het Welkom begin configuratie scherm.

Ik kan hem ook niet nog een keer opnieuw herstellen in iTunes, want ik moet dan eerst "Zoek mijn iPad" uitzetten op m'n iPad zelf, aangezien het scherm niet reageert gaat dat lastig.

Ik heb al meerdere keren een hard reset gedaan(Homebutton + sleep/wake button tegelijkertijd)
dit helpt helaas niet en het scherm blijft niet reageren.

Ik heb al op internet gezocht wat het eventueel zou kunnen zijn, maar de meeste zeggen gewoon om een hard reset te doen en dat werkt bij de meeste wel, behalve bij mij dan :-(

Ik weet nou niet of dit nou een hardware fout of software fout is, aangezien hij toch soms wel reageert.
Als die reageert dan doet het volgens mij ook wel over het gehele scherm.

Info:
Witte iPad 2 WiFi 16GB
iOS versie: 7.0.3

Als jullie nog tips of tricks weten, zou ik dat erg waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakzz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-09 22:16
Misschien dat een reset in DFU mode helpt?

Anders zou ik toch even een case bij Apple maken. Het lijkt mij toch een hardware probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:08
Probeer het scherm goed schoon te maken. Soms komt het door iets zoals handcreme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Zijn je vingers niet uitgedroogd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12345dan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-09-2024
Jammer dat een hard reset niet werkt.

Het kan zijn dat het touchscreen een laag viezigheid heeft door lang gebruik. Je kan dit met een zachte warme handdoek mogelijk verhelpen.

Het kan ook een softwarematig probleem zijn, mijn iPad 4 is ook vastgelopen onder iOS 7.03. Bij mij helpte een hard reset wel.

Edit: Misschien moet je langer drukken op de home-button en sluimer-button.

[ Voor 11% gewijzigd door 12345dan op 07-11-2013 06:47 . Reden: Iets toegevoegd ]

- 12345dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
bedankt voor de reacties, tot nu toe doet die het weer soort van...

Het incident is nog wel een paar keer voor gekomen... Ik denk dat er van binnen iets niet helemaal goed meer zit... Het zat namelijk zo... ik was richting bed aan het gaan... voor dat ik m'n bed in ging, wou ik nog ff iets checken op m'n iPad en toen deed die het nog gewoon... ik doe het scherm weer uit. Paar minuten later lig ik bed en pak m'n iPad weer even en nu opeens reageerde die niet meer.

Ik dacht echt van, hoe kan dit... paar minuten geleden deed die het nog gewoon en nu opeens reageert die niet meer.

Ik gaf toen een paar tikken op de achterkant van de iPad want, was een beetje pissed dat die het weer niet deed.... En opeens deed die het weer.... Sindsdien doet die het eigenlijk weer eigenlijk helemaal goed....

Zeer vreemd, maar toch wel weer blij dat die het weer doet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:10

Bob Popcorn

Plop!

Je hebt hem niet aan de oplader liggen?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon123
  • Niet online
Hij was niet aan lader in ieder geval tijdens het incident.
Pagina: 1