Xbox 360 speelt geen 1080P over HDMI af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tok027
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09-2024
Beste Tweakers,

ik zit met een probleempje, en Google is vandaag niet mijn vriend.
mijn situatie is als volgt: is heb de 2e generatie Xbox, de witte arcade met hdmi.
deze is altijd via de component kabel aangesloten geweest.
ik heb hem wel eens via hdmi aangesloten maar alleen op mij oude HD ready 720p scherm, dit is altijd goed gegaan en heb hier nooit problemen mee onder vonden.
tot ik afgelopen week een nieuwe tv heb aangeschaft de (LG 42LA6208) full HD 1080p scherm.

als ik de Xbox via de component kabel aansluit kan ik heb op 1080p instellen en werkt het naar behoren, maar via hdmi geeft hij geen beeld meer als ik hem op 1080p instel, 360p, 480p, 720p en 1080i doen het wel maar alleen bij 1080p blijft het beeld zwart.

ik heb het met 4 HDMI kabels geprobeerd op alle 3 de HDMI poorten op de TV, de HDMI kabels zijn van verschillende merken, 2x duracell hdmi 1.4 kabels, en 2 keer merkloze hdmi 1.3 kabels. waarvan eentje niet helemaal lekker is en tot 720p normaal afspeelt, alles daarboven geeft flikkerend beeld.
maar dit is ook de enige kabel die wel 1080p weergeeft alleen wel met flikkerend beeld.

ik heb de xbox ook al opgestart en een beeld reset gegeven( opstarten via de controller en de "Y" en right trigger ingedrukt houden.) maar dit helpt ook niet.

ook heb ik alle hdmi kabels getest met andere apparatuur op 1080p en dit werkt prima(de verrotte kabel uitgezonderd)
en ik wil heb graag met hdmi afspelen zodat het geluid via mijn hifi set word afgespeeld.

ik weet echt niet meer wat ik kan doen om het aan de praat te krijgen,mogelijk dat de hdmi poort op de xbox kapot is?

iemand ervaringen of ideeën?

bvd
Thomas

60D / 70-200 F4L IS / 17-40 F4L Volvo 480 Turbo rijder!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arens77
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 19:45
dat probleem had ik ook gewoon op 1080i ingesteld.
bij een vriend van mijn stond hij op 1080p maar geen verschil dus ik denk gewoon 1080i gebruiken