Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Hallo iedereen,

Zoals de naam al zegt lijkt het alsof Windows 8.1 Mijn SSD defragmenteer. ( zie screenshot hieronder)

Ik vroeg mij af of dit alleen bij mij het geval is, of dat meer mensen hier last van hebben...

Stappen dat dit handmatig gebeurd. > Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Onderhoudscentrum > Automatisch onderhoud.

Als je klikt op nu onderhoud doen, en je openend het defragmenteer scherm krijg je het onderstaande te zien.

Nu is dit op zich niet zo'n probleem, ware het niet dat Windows dit automatisch elke dag doet...

Foto : http://sdrv.ms/1bht21K

Foto : Schijf trim = http://sdrv.ms/1fX2J6P

System specs :
Windows 8.1 Pro
840 PRO SSD 256 GB
2670QM @2,2 Ghz
AMD6770M 2 GB DDR5
8 GB DDR3 ram

[ Voor 6% gewijzigd door johanneslol op 24-10-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:58
Je afbeeldingen werken niet.

een SSD hoef je niet te defragmenteren. Sterker nog, dat moet uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
418O2 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 10:07:
Je afbeeldingen werken niet.

een SSD hoef je niet te defragmenteren. Sterker nog, dat moet uit staan.
Wow jij Ben snel :P Ik heb er net een link ingezet met een screenshot. Ik snap dat het uit moet staan, maar je kan het niet uitzetten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:32
Het staan inderdaad ingesteld op wekelijks.
Dit zou uit moeten staan en zou windows 8.1 zelf moeten uitzetten.

Lijkt mij dus een fout van windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Het gaat hier niet om defragementeren maar om optimaliseren. Als Win8 een SSD detecteert, doet het een TRIM-cycle op de lege ruimte, ipv defragmenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Anoniem: 15758 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:07:
Het gaat hier niet om defragementeren maar om optimaliseren. Als Win8 een SSD detecteert, doet het een TRIM-cycle op de lege ruimte, ipv defragmenteren.
Trim ziet er anders uit, ( dit werkt wel goed als ik klik op optimaliseren . Ik zal er nog wel een screenshot bij zetten om het verschil te laten zien.

Edit : foto toegevoegd

[ Voor 3% gewijzigd door johanneslol op 24-10-2013 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:03

ResuCigam

BOFH

Je kan gewoon via de knop instellingen wijzigen (van je eerste screenshot) de schijf deselecteren voor defragmentatie.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

@johanneslol: je hebt gelijk! Ik keek verkeerd. Maar je C is dus een SSD en die defragmenteert 'ie ipv 'optimaliseren' (TRIM). Dat is natuurlijk niet de bedoeling. In dit geval herkent Windows 8 jouw SSD dus als een hardeschijf en niet als SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
ResuCigam schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 11:49:
Je kan gewoon via de knop instellingen wijzigen (van je eerste screenshot) de schijf deselecteren voor defragmentatie.
Bedankt dit lost indd het probleem op, maar voor iedereen met een SSD dus wel even een heads upp! :) Dit lijkt me niet echt gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:04
Ik heb het even gecontroleerd, maar mijn laptop heeft het ook! Er stond bij mij dus ook nog aan dat mijn SSD gedefragmenteerd moest worden. Opmerkelijk..
Pagina: 1