Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

msi wind u250 - accu dood?

Pagina: 1
Acties:

• scoobinoobi
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-07 09:24
Heren,

Ik heb laatst een msi wind u250 overgenomen via marktplaatst met een schermpje dat op wit bleef staan. Nu ik dit hebt gemaakt (draadbreukje) dient er zich een volgend probleem aan.

Als ik het netstroom kabeltje eruit trek als het netbookje aan staat gaat het scherm op zwart (backlight blijft wel branden zo lijkt het). Ook lijkt het of de netbook gewoon blijft draaien zoals hij al deed. Echter plug ik het kabeltje weer in krijg ik hem niet meer aan en moet ik hem uit zetten met de uitknop. Ik heb hetzelfde geprobeerd met een extern scherm eraan maar deze gaat ook op "zwart".

Als ik het netbookje aan zet zonder netstroom begint de cpu fan hard te draaien en blijft dit vervolgens doen, verder gebeurt er niks. Ook niet op een extern scherm. Ik heb dit niet heel lang getest maar zoiezo een kwartier.

Ik heb de accu doorgemeten en naar mijn idee is een waarde van 11,87 V gewoon goed als de accu als 11,1V word gespecificeerd op t stickertje wat erop zit( 6cell).

Ook zegt de netbook in windows dat de accu 100% geladen is als de netstroom eraan hangt.

Is de accu dan echt dood of is er wat anders aan de hand(stukke cel oid) Ik heb in het verleden wel eens een andere laptop gehad met "dode" accu maar deze viel gelijk helemaal uit als de stroom eraf ging.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

• scoobinoobi
Na nog het 1 en ander geprobeerd te hebben ben ik erachter de de bios wel gewoon werkt en blijft werken op de accu. Win 7 heb ik al vervangen voor win 8 en de bios terug gezet naar defaults maar het probleem blijft?

[ Voor 9% gewijzigd door scoobinoobi op 24-10-2013 21:15 ]

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Heb je die accu onder belasting gemeten of zo los?
Soms lijkt een accu goed en 100% geladen, maar kan hij net niet voldoende stroom leveren om de laptop te laten draaien.

• scoobinoobi
Accu heb ik los gemeten, ook heb ik net 2 uur het fannetje laten draaien op de accu. Gevolg, windows zegt dat de accu nog 60% lading heb. Hierna probeerde ik dus de stroom eraf te halen terwijl ik in de bios zat. Toen bleef hij dus aan staan, dit heeft hij een half uur gedaan tot ik hem uit heb gezet.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Probeer eens een linux livecd, die kun je ook op USB stick zetten.

Sommige distro's hebben een battery indicator die meer informatie geeft waaronder het voltage zodat je de spanning onder belasting kan meten en ook wat de huidige capaciteit is tov de fabriekscapaciteit. Dat geeft je een aardig idee hoe versleten de batterij is.

De batterij een keer helemaal leeg laten lopen en weer helemaal opladen kan inderdaad helpen soms.

[ Voor 13% gewijzigd door Ploink op 25-10-2013 12:04 ]