[Gmail] Help! Alle mails verwijderd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:46
Toen ik zojuist op mijn mail keek (Mac OS X Mavericks, standaard mail client, IMAP) bleek dat AL mijn mails die ik heb ontvangen en verzonden vanaf mijn Gmail-adres waren verdwenen... Ik dacht eerst dat het om een fout ging, dus ik ging meteen online kijken in de webversie, maar ook daar geen mails meer. Ook heb ik, waar ik eerst nog enkele gig aan data gebruikte, bijna geen opslag gebruikt. Oftewel: al mijn mails zijn weg. Ook niks te vinden in de prullenbak, niks in andere folders of wat dan ook.
Op een andere PC precies hetzelfde verhaal.
Ik heb met behulp van een FAQ van Google gecheckt wie en wanneer er voor het laatst mijn account heeft gebruikt, maar wat daar staat ben alleen ik zelf. Hoewel ik niet kan zien wanneer ik bijv. mail ophaal op mijn PC of telefoon via een client.
Uiteraard ook meteen mijn wachtwoord veranderd, maar dat heeft niet veel zin meer nu.

Wat is er in hemelsnaam aan de hand? Dit is echt heel erg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
Klein kickje.

Nog steeds geen mails.. Wel komen er gewoon nieuwe mails binnen, maar de oude mails lijken echt verdwenen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:08
Heb je niet toevallig je telefoon op POP staan en dus alle mail van de server geplukt? En als de mails weg zijn heb je waarschijnlijk pech, tenzij google zo lief is om een backup voor je te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Backup terugzetten, maar aan de vraag te zien heb je die helaas niet gemaakt. (Voortaan wel doen! Zeker ook bij een gratis dienst).

Bij normaal verwijderen via webinterface of Outlook, gaan verwijderde berichten naar de prullenbak. Als ik mag gokken heeft Apple Mail ze verwijderd. Dan zouden de mails via de webinterface nog te zien moeten zijn via All Mail. Daar niets te zien?

Heeft Apple Mail overigens een lokale cache? Misschien kan je daar nog iets uit trekken.

Edit: Apple Mail kan / kon blijkbaar niet overweg met gmail: http://www.imore.com/gmai...-what-you-can-do-about-it etc.

[ Voor 15% gewijzigd door F_J_K op 25-10-2013 14:03 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe.i
Via all mail op de webinterface van Gmail kan ik nu plots mails terugvinden vanaf 26 sept jl. tot nu.

Omdat ik vorig jaar een SSD in mijn laptop heb geïnstalleerd, is er idd een backup gemaakt van mijn mails tot die periode (tot 22-8-2012). Ik mis nu dus nog 23-8-2012 tot 25-9-2013. Gelukkig heb ik in ieder geval een groot deel kunnen herstellen, bedankt voor de tip!

Blijft toch vreemd dat al mijn mails zo plots kunnen verdwijnen (ook al is het een gratis dienst). Had beter even het vinkje 'Mail' bij iCloud backup kunnen aanzetten.

Daarnaast had ik die ochtend OS X Mavericks geinstalleerd, weet niet of dat iets met de instellingen heeft gedaan.

Mijn iPhone staat als het goed is op IMAP, daar heb ik nooit iets aan veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Kun je via de retentie geen emails terughalen? In Outlook staat dat onder Folder / Recover Deleted Items. Waar je het in Apple Mail kunt vinden moet je even zoeken op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

boe.i schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:08:
Mijn iPhone staat als het goed is op IMAP, daar heb ik nooit iets aan veranderd.
Nadeel (en voordeel) van IMAP is dus: als het op 1 apparaat wordt verwijderd is het overal weg.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Retentie voor Apple Mail. Ook al is het van alle apparaten verwijderd, dan zou je het met de standaard retentie policies terug moeten krijgen, mits je dat maar binnen 30 dagen doet.

[ Voor 46% gewijzigd door Trommelrem op 25-10-2013 17:03 ]

Pagina: 1