Toon posts:

Homevox ISDN THomson probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bij een vriend van mij bezig internet naar een andere kamer te krijgen.

Er komt via een homevox -- > naar een thomson modem -- > internet binnen.
Daar heb ik een Linksys wag160n op aangesloten, met dhcp uitgeschakeld en een ip in de range gegeven.

Internet en draadloos internet doen het perfect in de kamer waar de homevox etc staan.

Nu ligt er een kabel naar de andere kamer. Aan beide kanten rj45 connector eraan, 1 in de linksys en aan de andere kant zou een sitecom range extender komen die dient als accesspoint.

Als ik de laptop in de andere kamer aansluit heb ik meteen internet access en ook volle snelheid.
Nu sluit ik de sitecom aan, geef een ip in de range van de rest vh netwerk, en dhcp uit.

Ik krijg steeds de melding beperkte toegang. Ik heb al nieuwe rj45 connectors erop gezet, de kleurvolgorde klopt, maar dit alles helpt niets. Het access point geeft geen wireless internet.

Waar kan dit nog aan liggen?

Configuratie is dus: homevox-- > thomson(modem)-- > linksys (woonkamer) -- > utp kabel -- > sitecom accespoint (andere kamer)

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 09:08

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Splitter aansluiten tussen de is/ra en het modem en homevox. Modem moet niet na de homevox komen.

Dat moet de oplossing zijn

Netwerk Engineer

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Sorry, ik weet niet wat een homevox is, maar ik heb het idee dat het geen router is, maar een modem. Waar is je router? Ik KAN me voorstellen dat je EEN extern IP krijgt en dus met EEN machine kan surfen op die manier, maar waar zit je NAT & Routing? Die WAG160n zonder DHCP volledig handmatig of is het een switch/AP zonder routing?

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-11 09:08

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Ik weet dat een homevox een telefooncentrale is. Daar moet hij dus voor.

Vanuit de isra ( invoerkabel kpn) ga je naar een splitter in de line . Phone naar nt1 witte kastje met lampjes. Modem in modem en dan krijg je internet . Even simpel samengevat

[ Voor 12% gewijzigd door DutchITMaster op 23-10-2013 23:37 ]

Netwerk Engineer

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:56

Umbrah

The Incredible MapMan

Ah, een centrale dus, daar kan hij inderdaad niet achter. Maar dan nog mis ik de router in dit plaatje van de TS, en waarom handmatig IP's instellen? Kan je desnoods voor infra apparatuur fixed adressen in de DHCP tabel opnemen? Of heeft je infra fixed local range IP's puur voor de configuratie en draai je met je laptop op een extern (=/= 10.x.x.x of 192.168.x.x) IP?

TS: kun je het eea nog duidelijk maken of desnoods uittekenen? Alle devices, en infra, en de IP ranges graag, intern iig, extern mag je obfuscaten.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals siekman zegt is het aangesloten. Er staat bij hun een oud modem van thomson met 1 utp poort.

Maar daar heb ik dus een router op aangesloten en in de range gezet van die thomson. Als ik een computer aansluit op het modem, en ik doe ipconfig krijg ik een ip uit deze range 10.0.0.0/24. En de gateway is. 10.0.0.138. Echter staat er een 2e gateway (vind ik dus vreemd) van 192.168.1.254, dit is zonder er iets tussen en rechtstreeks de laptop op het modem aangesloten te hebben.

Wat ik dus wou is daar in de woonkamer draadloos internet verzorgen en een bekabelde verbinding naar de andere kamer. Mijn idee was om die linksys router te gebruiken, hierin heb ik echter alles uitgezet dhcp dus ook en de linksys een ip adres gegeven van 10.0.0.150, alles werkt wifi in de woonkamer prima.

Dan komt het, kabel naar de andere kamer, met aan weerskanten een rj45, ene kant gaat ie in een poort vd linksys, andere kant prik ik m rechtstreeks in de laptop in de andere kamer, en voila internet.

Nu wil ik in de andere kamer ook wifi, dus accespoint van sitecom daar aan het eind erin, access point ingesteld met ip 10.0.0.180 gateway:10.0.0.138 en dhcp uit, en dan loopt het vast. Ik krijg wel verbinding maar geen internet.

Ziet er dus als volgt uit:
Woonkamer aagesloten zoals siekman zegt en dan linksys(dhcp alles uit en ip in de range 10.0.0.0/24) werkt
Andere kamer... Komt dus een kabel binnen vanuit de linksys aangesloten op sitecom accespoint(dhcp uit ip in range van 10.0.0.0/24) wel verbinding geen internet

Hoop dat t zo wat duidelijker is?

Ps heb al rj45 stekkers vervangen, ook niet geholpen

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Als die modem maar één LAN poort heeft, wie verzorgt dan de DHCP??
Dat moet je je Linksys laten doen. Daar kun je vervolgens je Sitecom op aansluiten (al zou ik um meteen weggooien en een ander merk in huis halen) met DHCP uit. (Als Access Point).

Dus:
modem > router >> access point(s) / client(s)

Verder ben ik niet thuis in dat ADSL gebeuren, maar soms kun je niet zomaar een ander apparaat in de modem steken. Er wordt dan een ander MAC-adres gedetecteerd, wat geblokkeerd wordt (voor een half uur o.i.d.). Dus mocht het niet werken: Alles eruit en half uur wachten.

p.s. Met Range Extender en Access Point worden doorgaans andere apparaten bedoeld.

Verwijderd

Topicstarter
Die thomson modem is ook een router, hij deelt namelijk wel dhcp leases uit, vandaar dat ik m op de linksys uitgezet heb
Pagina: 1