Toon posts:

Probleem met range extender

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb de volgende router:

http://www.speedguide.net/routers/si...ss-router-1409

En de volgende extender:

http://www.sitecom.com/en/wireless-r...0/wl-330/p/217

Mijn probleem is het volgende:

Tussen de router en mijn laptop zitten 2 verdiepingen, ik krijg wel verbinding maar het is echt heel langzaam.
Ik heb meerdere dingen geprobeerd maar krijg de snelheid niet omhoog.

Is me router te oud, is de range extender te slecht of is het een ander probleem?

Kan ik de range extender ook met een kabel aansluiten op me router en werkt die dan wel beter of maakt dat niet uit?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ontvangt de extender een goed signaal van de router ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie een groen lampje (wat volgens mij de stroom is) en een oranje lampje waarvan ik niet weet waar die voor dient

• PilatuS
  • Niet online
Ik zal het anders vragen.

Heb je de extender op een plek staan waar deze een goed wifi signaal kan ontvangen. Als je de extender even uitzet en je gaat bijvoorbeeld met je telefoon op de plek van de extender staat, heb je daar dan een fatsoenlijk signaal van de router ? Als de extender geen goed bron signaal kan krijgen zal de verbinding vanaf de extender ook niet goed zijn.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Waar heb je de extender staan? Hopelijk "halverwege" het signaal (eerste verdieping?)!?

Als ik de informatie bekijk kan de extender niet als accesspoint ingezet worden (helaas, dat heeft meer voordelen namelijk).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Correct wat lier zegt. Deze moet het liefst een "schoon" signaal hebben, om te "repeaten" En na een verdieping (lees: gewapend beton), komt er zoveel extra ruis erbij (die hij weer dan gaat versterken)...

En dan nog,..... de repeater kan alleen maar óf zenden óf ontvangen,. Niet tegelijk. Dus halveert hij de snelheid...

Advies: Neem een AP (Acess Point). Nadeel: je moet kabels trekken naar de AP.

Verwijderd

Topicstarter
Ga dat nu testen pilatu

de extender staat in de slaapkamer van me ouders, rechtboven waar de router hangt

moet ik dan ook de antennes naar beneden richten of maakt dat niks uit??

zijn 2 antennes

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een repeater halveert per definitie je snelheid (hij zendt en ontvangt in zelfde kanaal) en doet niets aan demping door vloeren en muren. Daarom is het een barslechte 'oplossing' voor demping door zware betonnen vloeren (en isolatiematten onder laminaat trouwens), enige manier om dat tegen te gaan is een of ander vorm van draad door (onder)vloer :o

Als je per se met zo'n gaar ding wilt werken, bedenk dat het signaal niet door de vloer penetreert (dat lukt niet), maar vooral door het trapgat. In een typisch NL eengezinswoning met drie verdiepingen (woonverdieping, slaapverdieping, zolder) wil je de repeater in het trapgat op 1e verdieping hangen. Dan nog moet je er geen wonderen van verwachten - in het beste geval de helft van de snelheid die je op die plek met een laptop kunt halen. Het kan je helpen om op zolder signaal te krijgen, maar zelfs in een gunstig geval zal dat zelden meer zijn dan 5Mbps ofzo, ook al haal je beneden met gemak 60Mbps.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal met speedtest op me laptop 2.82 mb en op me pc 82.69 lijkt me niet dat het verschil zo groot mag zijn??

Mischien een domme vraag maar ik moet de verbinding maken met de router en niet met de gemaakte range extender toch??

Heb met me telefoon gekeken maar het is in principe overal zo'n beetje hetzelfde ontvangst de 1ste verdieping van 3 streepjes tot 4 (vol bereik)

• PilatuS
  • Niet online
Mischien een domme vraag maar ik moet de verbinding maken met de router en niet met de gemaakte range extender toch??
Welk nut heeft de extender als je met de router gaat verbinden ?

Verwijderd

Topicstarter
Oh ik dacht dat de extender alleen maar het signaal doorgeeft

Ik heb namelijk met de extender volledig bereik maar kom er alleen niet mee op internet.

Geeft een X aan bij het balkje van range extender naar internet

en de foutmelding is:

the dns server isnt responding

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de dns server restart gedaan dan doet die het heel ff en daarna is die weer weg

Verwijderd

Topicstarter
het ip adres van me range is 196.168.0.234

is dat geen raar adres?

bij instelling geeft die me range extender aan als acces point, dit is niet juist toch?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2013 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
mocht dit nog van toepassing zijn

default gateway 0.0.0.0
dns 192.168.0.1
dhcp server disabled

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 11:10
zo zal hij je router al niet kunnen vinden.

bij default gateway moet het ip adres van je hoofdrouter staan.
bij dns waarschijnlijk ook (of een externe)

Zo te zien is hij uberhaupt niet gekoppeld aan je router. Is er niet nog een of andere setup die je moet volgen?

Verwijderd

Topicstarter
ik moest het instellen in de router zelf maar dat heb ik gedaan via zo youtube link van sitecom zelf

word er gek van

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Beste Goestavo,

Welkom op GoT.
We verwachten hier naast eigen inzet toch ook wel een basiskennis.
Je post nu in het Netwerken forum. We verwachten dan dus ook dat degen die daar een topic start enige basiskennis van Netwerken heeft. Mocht je iets niet helemaal begrijpen, dan gaan we er vanuit dat je eerst zelf het e.e.a. probeert, door bijvoorbeeld de handleiding te lezen en op internet te zoeken naar de mogelijkheden,

Vriendelijk verzoek om iets meer eigen inzet en initiatief te nemen en duidelijk uit te leggen wat je niet lukt en waar je tegenaan loopt.
Mocht je nieuwe informatie hebben, dan graag je reactie bewerken in plaats van keer op keer een nieuwe reply op het topic te doen

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Excuus als het verkeerd over komt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt van alles geprobeerd tot nu toe maar snap gewoon niet waarom ik geen verbinding kan krijgen.

Zou iemand er mischien er nog naar willen kijken?

danku
Pagina: 1